Varför kan man knappt se 2d filmer på bio längre?

volvo-93
12 maj 2014 · 627 Inlägg

Hej som tråden lyder jag tycker det bara går att välja 3d när ska åka på bio någon som tycker likadant? Jag skulle ha åkt och kolla på Godzilla i helgen men den går bara i 3d och det kan jag inte se.

granadadr
13 maj 2014 · 7 303 Inlägg

volvo-93 skrev:
Hej som tråden lyder jag tycker det bara går att välja 3d när ska åka på bio någon som tycker likadant? Jag skulle ha åkt och kolla på Godzilla i helgen men den går bara i 3d och det kan jag inte se.

varför kan du ej se 3d då?

Emil_sb
13 maj 2014 · 210 Inlägg

granadadr skrev:

volvo-93 skrev:
Hej som tråden lyder jag tycker det bara går att välja 3d när ska åka på bio någon som tycker likadant? Jag skulle ha åkt och kolla på Godzilla i helgen men den går bara i 3d och det kan jag inte se.

varför kan du ej se 3d då?

Många med t.ex synfel får ont i huvudet av det har jag hört..

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
granadadr
13 maj 2014 · 7 303 Inlägg

Tempz skrev:

granadadr skrev:

volvo-93 skrev:
Hej som tråden lyder jag tycker det bara går att välja 3d när ska åka på bio någon som tycker likadant? Jag skulle ha åkt och kolla på Godzilla i helgen men den går bara i 3d och det kan jag inte se.

varför kan du ej se 3d då?

Många med t.ex synfel får ont i huvudet av det har jag hört..

ok,, då vet jag, tack

IceEyes Varningar: För många..
13 maj 2014 · 2 552 Inlägg

Här i Sundsvall visas den i både 3d och 2d.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
sleepyoh
16 maj 2014 · 1 319 Inlägg

Rätta mig om jag har fel, men om man skippar glasögonen, är det inte då som att kolla på en vanlig 2d film? Har när jag varit på bio tagit bort glasögonen i några sekunder, och vad jag kommer ihåg såg jag inga större fel..

Jag tycker inte heller om 3d film, blir nästan åksjuk. Jag har förövrigt inga synfel.

Senast redigerat av sleepyoh (16 maj 2014)

_----------'
volvo-93
16 maj 2014 · 627 Inlägg

Jag har synfel så om jag kollar på 3d ser jag dubbelt och ser inga 3d effekter sad

Muttley
18 maj 2014 ·

sleepyoh skrev:
Rätta mig om jag har fel, men om man skippar glasögonen, är det inte då som att kolla på en vanlig 2d film? Har när jag varit på bio tagit bort glasögonen i några sekunder, och vad jag kommer ihåg såg jag inga större fel..

Jag tycker inte heller om 3d film, blir nästan åksjuk. Jag har förövrigt inga synfel.

Nej färger och allt är helt skumt om man tar av glasögonen.

Jag tycker 3d kan vara värdelöst, för att effekten försvinner tyvärr ibland pga synfel.  2d är perfekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang