Volvo 740 gl 90 med b230fk motor.

TeamSML
18 maj 2014 · 365 Inlägg

tjenare!

jag har fått tag i en b230fk som jag ska sätta i min volvo 740 90:a
Lh 2.4 styrsystem är det ju i 940 med så slipper ju förhoppningsvis byta.

jag behöver flytta batteriet till andra sidan.
jag behöver flytta lmm till andra sidan också.

bilen var med om en lite voltning så motorn låg upp o ner en stund. Det kom olja i luftfiltret samt turbon så jag hade tänkt göra det rent bara eller bör man ta lös toppen osv? smile tacksam för svar.

Det jag har som fråga är den där givaren som är inringad i rött vad gör den? och vad är den kopplad till behövs den? annars ska det la vara bult on i min 740 gl 1990 va? smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2221494

Tacksam för svar!
mvh Erik

Burn i varje hörn är fett rätt! :D
Frantz
19 maj 2014 · 81 Inlägg

Byta sida på batteriet behöver du ej göra wink
och givaren kan du nog sketa i att använda.

Vilka boxar ska du köra samt spridare? smile

FjonkeeN93 Volkswagen <3
19 maj 2014 · 1 132 Inlägg

Sätt batteriet bak, spolartanken bygger du en egen innanför skärmen. Pass på att snygga till det medans motorn är ute!

Allmänt körd i huvudet
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
26 maj 2014 · 1 481 Inlägg

Du måste sätta dit spridarmotstånd med till varje spridare då din GL har högohm original och 940n har lågohm..
Vad satt det för låda på 940n? Satt det M90 passar inte kopplingen på M47 som du har i bilen hmm

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang