Golf IV GTI Vill inte bli låg!?

kingkw
12 juni 2014 · 5 Inlägg

Tjena!

Sänkte min golf idag med fjädrar som ska sänka 50mm runt om, men så blev det icke.


Har alltså sänkt bilen med dessa fjädrar: http://www.mrtuning.se/p/modellanpassat … -2003.html

Men de sänkte inte äns i närheten av 50mm, vad är fel? har det och göra med att jag kör med orginaldämpare?

Är golf iv gti'n orginal sänkt? isf hur mycket?

Tacksam för svar!

Shotgun-Vix
12 juni 2014 · 313 Inlägg

Har du kört något med bilen? Så grejerna hunnit sätta sig lite? Bilen vill ju gärna vara hög precis efter man sänkt ner den från domkraft/lyft tänker jag.

kingkw
12 juni 2014 · 5 Inlägg

Har kört ca  4 mil, har googlat lite och tittat på andra golfar med 50mm sänkning och 19"are, och det är väl ganska så likt...

Tycker det är konstigt, ser mer ut som bilen är sänkt 20-30mm max...

mätte lite snabbt med tumstock innan jag beställde fjädrarna, och 50mm skulle vara så däcket hamnda precis under skärmkanten, jag får dock plats med 2 fingrar.

Ahonen
12 juni 2014 · 354 Inlägg

Kan ju vara så att dina gamla fjädrar "sjunkit" ihop lite med tiden dom suttit på bilen. Och när du sen får på nya fräscha fjädrar så sänker dom alltså inte lika mycket.
Hoppas du förstår vad jag menar smile

kingkw
13 juni 2014 · 5 Inlägg

zagzer skrev:
Kan ju vara så att dina gamla fjädrar "sjunkit" ihop lite med tiden dom suttit på bilen. Och när du sen får på nya fräscha fjädrar så sänker dom alltså inte lika mycket.
Hoppas du förstår vad jag menar smile

Fattar precis hur du menar! smile tänkte också om golf gti är sänkta orginal, då sänker de ju heller inte lika mycket, har dock inte lyckats hitta någon information om detta..

Bojjann
13 juni 2014 · 474 Inlägg

kingkw skrev:

zagzer skrev:
Kan ju vara så att dina gamla fjädrar "sjunkit" ihop lite med tiden dom suttit på bilen. Och när du sen får på nya fräscha fjädrar så sänker dom alltså inte lika mycket.
Hoppas du förstår vad jag menar smile

Fattar precis hur du menar! smile tänkte också om golf gti är sänkta orginal, då sänker de ju heller inte lika mycket, har dock inte lyckats hitta någon information om detta..

Tror mer på att det är som föregående säger, att dina gamla var slut smile

BMW E34 540 (1994)
Paulit
13 juni 2014 · 684 Inlägg

GTI:n har jag för mig är ca. 20mm lägre original. Ska inte rista det i sten, var ett tag sen jag hade min, har dock ett minne av att jag kollade på det innan jag köpte coilovers till den.

Paulit
13 juni 2014 · 684 Inlägg

GTI:n har jag för mig är ca. 20mm lägre original. Ska inte rista det i sten, var ett tag sen jag hade min, har dock ett minne av att jag kollade på det innan jag köpte coilovers till den.

kingkw
14 juni 2014 · 5 Inlägg

Okej! Stämmer nog säkert. Tack för svar!

xorox_88 Smack that ass!!
14 juni 2014 · 2 953 Inlägg

400kr till och du hade fått coilovers smile då hade den kunna bleve låg smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
ekelund88
14 juni 2014 · 2 656 Inlägg

xorox_88 skrev:
400kr till och du hade fått coilovers smile då hade den kunna bleve låg smile

han vill säkert kunna åka med bilen med billighets coilovers e bajs om man ska ha lite körbarhet!

aakesson
15 juni 2014 · 812 Inlägg

Paulit skrev:
GTI:n har jag för mig är ca. 20mm lägre original. Ska inte rista det i sten, var ett tag sen jag hade min, har dock ett minne av att jag kollade på det innan jag köpte coilovers till den.

stämmer bra att GTI modellen redan är sänkt 15 eller 20 från fabrik så därför blev det inte lägre för dig

jocke_gronberg
15 juni 2014 · 4 586 Inlägg

Min golf gti var sänkt 40mm

Är den högre än denna så är det något fel

https://www1.garaget.org/archive/25/24718/111771/large_111771-1065995.jpg

Senast redigerat av jocke_gronberg (15 juni 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang