Uppskattad effekt med följande saker

volvodrajvor
19 juni 2014 · 313 Inlägg

Okej låt mig säga såhär: tejpa fast en kamera på ratten och ta bilen till en helt plan raksträcka och börja kör i 80 i 3an där du ger max gas, lägg sen i fyran och släpp vid 220, sen lägger du upp filmen på youtube och länkar den hit, då kan jag ge dig en kvalificerad gissning hur mycket effekt du har smile har den Quaife btw?

Senast redigerat av volvodrajvor (19 juni 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
fish Allfixare
19 juni 2014 · 1 475 Inlägg

Varför skulle du få mer effekt av h profil, andra vevlager å moddade kolvar? Det enda du har som ev ökar effekten är en 19T turbo? Vad som är normalt ladd för en 850 med 19t vet jag ej då jag inte är nån volvomänniska. Att den är mappad på 98 oktan behöver inte heller betyda nåt... Bensin tappar effekt om det får ligga länge, nuförtiden är det inte många som tankar 98 om man jämför med 95, dvs att bara för att du tar 98 handtaget när du tankar så behöver inte det betyda att det Är 98 som hamnar i din tank pga att 98 tanken inte fylls på så ofta. Jag har aldrig märkt någon skillnad på mina bilar (S2 orna då, se min presentation för lista på bilar) mellan 98 och 95 oktan. Så som jag ser det så har du en vanlig 850 t5r med en lite större turbo, inget mer, så 300hk är nog en väldigt bra gissning.

Och hur fan luftar man en koppling hårt? Antingen är det luft i slangen eller inte... Sinterlameller är ofta på och av... Ingenting med luftningen av kopplingen att göra.

Edit: såg nu att du hade 3" och ev spridare. Men jag står fast vid runt 300hk iaf. Som det skrivits ovan så är en kamera mot mätarhuset och en film hit ett tips för att få en uppskattad effekt.

Senast redigerat av fish (20 juni 2014)

opeldrifter
20 juni 2014 · 1 253 Inlägg

volvodrajvor skrev:
Okej låt mig säga såhär: tejpa fast en kamera på ratten och ta bilen till en helt plan raksträcka och börja kör i 80 i 3an där du ger max gas, lägg sen i fyran och släpp vid 220, sen lägger du upp filmen på youtube och länkar den hit, då kan jag ge dig en kvalificerad gissning hur mycket effekt du har smile har den Quaife btw?

får fixa när däcken är bytta smile nej tror inte den har quaife diff. Det verkar inte som det iaf

Lev livet nu innan det är för sent
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
20 juni 2014 · 5 753 Inlägg

Hahaha!


Först frågar du vad för effekt du kan tänkas ha, sedan när du får svar så säger du emot?  Typiskt volvomänniskor...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
opeldrifter
20 juni 2014 · 1 253 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Hahaha!


Först frågar du vad för effekt du kan tänkas ha, sedan när du får svar så säger du emot?  Typiskt volvomänniskor...

Sa inte emot frågade om jag inte kunde ha mer... O varför ens lägga tid på att skriva när du ändå inte hade nåt vettigt o tillföra tråden?

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
20 juni 2014 · 1 253 Inlägg

opeldrifter skrev:

_Glenne_ skrev:
Hahaha!


Först frågar du vad för effekt du kan tänkas ha, sedan när du får svar så säger du emot?  Typiskt volvomänniskor...

Sa inte emot frågade om jag inte kunde ha mer... O varför ens lägga tid på att skriva när du ändå inte hade nåt vettigt o tillföra tråden?

Men glad midsommar på dig tongue

Men en sak jag undrar. Förra ägaren har kört utan katt o säger sig besiktat den utan i 2 år utan problem. Visserligen är bilen import men aldrig att den går genom bes utan katt?

Iaf så tänkte jag beställa en katt men undrar om det räcker med en sport katt eller om man ska köra racekat direkt?

Vill ju ha genom den bes som är om några veckor

Lev livet nu innan det är för sent
dawwe ...has left the building...
20 juni 2014 · 4 474 Inlägg

Jag uppskattar din effekt till 543,3 Hk (+- 1.93 Hk) eftersom en R8 Spider är helt chanslös.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
volvodrajvor
20 juni 2014 · 313 Inlägg

opeldrifter skrev:
Iaf så tänkte jag beställa en katt men undrar om det räcker med en sport katt eller om man ska köra racekat direkt?

Vill ju ha genom den bes som är om några veckor

Antingen en lite dyrare racekat som du kan ha på hela tiden, eller en billigare sportkatt som du kan plocka av efter bes!

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
caromania Forummoderator
20 juni 2014 · 9 296 Inlägg

Bänka den då?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
opeldrifter
20 juni 2014 · 1 253 Inlägg

volvodrajvor skrev:

opeldrifter skrev:
Iaf så tänkte jag beställa en katt men undrar om det räcker med en sport katt eller om man ska köra racekat direkt?

Vill ju ha genom den bes som är om några veckor

Antingen en lite dyrare racekat som du kan ha på hela tiden, eller en billigare sportkatt som du kan plocka av efter bes!

Då kan man ju nästan modda dit en original till bes ist för att köpa racekat. Den jag tittat på kostar under 1500 kr. Nu är det inget köpråd utan bara skrev vad jag tittat på smile

Lev livet nu innan det är för sent
opeldrifter
20 juni 2014 · 1 253 Inlägg

Filmat lite men blir o göra bättre nästa gång när man lärt sig sinter kopplingen lite mer https://www.youtube.com/watch?v=CVmogGsd6Eo

Lev livet nu innan det är för sent
R-line_chrille Distributionselektriker
20 juni 2014 · 222 Inlägg

max 300hk enligt filmen,

Senast redigerat av S60R_Chrille (20 juni 2014)

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
baltis
21 juni 2014 · 1 948 Inlägg

S60R_Chrille skrev:
max 300hk enligt filmen,

å då snackar vi på veven.... 220-230 på hjulen kanske?

Men vad gör det! blir ju ändå helt ohanterbart med framhjulsdrift utan diffbroms så fort man går över 150hk sträcket big_smile

volvodrajvor
21 juni 2014 · 313 Inlägg

Skojj med film! smile Trodde jag skulle hitta en bra referens med någon som bänkat sin bil och jämföra, men bara att leta på youtube och garaget och jämföra på ett ungefär med andra mätarfilmer. Skulle tippa 320hp då den drar på rätt bra upp till 140, kanske hade gått snabbare upp till 200 om du växlat runt 150-160 istället men du känner din bil bäst.. hade nog försökt dra den lite längre tongue

Med quaife och mer effekt kan man få fwd att gå riktigt snabbt: http://www.garaget.org/video/122856

Senast redigerat av volvodrajvor (21 juni 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
volvodrajvor
21 juni 2014 · 313 Inlägg

300hp V50 T5:

https://www.youtube.com/watch?v=MluZydIVSZ8


300hp V70R 1998:

https://www.youtube.com/watch?v=9tDk3S8ut_E

S60R:

https://www.youtube.com/watch?v=brp-ZKAd6mc

Min tanke var att ta tiden 100-200 och jämföra, men tiden hade förmodligen blivit bättre om man växlat lite senare och snabbare + att man drar den över 200 så man kan klocka mer exakt. Jag var väl inte till så mycket hjälp som jag hoppats på.

Senast redigerat av volvodrajvor (21 juni 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opeldrifter
21 juni 2014 · 1 253 Inlägg

volvodrajvor skrev:
300hp V50 T5:

https://www.youtube.com/watch?v=MluZydIVSZ8


300hp V70R 1998:

https://www.youtube.com/watch?v=9tDk3S8ut_E

S60R:

https://www.youtube.com/watch?v=brp-ZKAd6mc

Min tanke var att ta tiden 100-200 och jämföra, men tiden hade förmodligen blivit bättre om man växlat lite senare och snabbare + att man drar den över 200 så man kan klocka mer exakt. Jag var väl inte till så mycket hjälp som jag hoppats på.

Försöka få till växlingen nästa filmning. Svårt med sinter ibörjan. Tung trampat o man måste ta i lite mer vid växlingarna. Hade jag fått växlingen mer rätt o snabbare så hade det gått bättre. Ska testa sen igen smile

Men rör ju på sig iaf rätt bra men som sagt lära sig kopplingen o växlingarna lite mer så går det nog få till än bättre

Senast redigerat av opeldrifter (21 juni 2014)

Lev livet nu innan det är för sent
R-line_chrille Distributionselektriker
21 juni 2014 · 222 Inlägg

baltis skrev:

S60R_Chrille skrev:
max 300hk enligt filmen,

å då snackar vi på veven.... 220-230 på hjulen kanske?

Men vad gör det! blir ju ändå helt ohanterbart med framhjulsdrift utan diffbroms så fort man går över 150hk sträcket big_smile

precis på veven,

bara o kolla en R8 på tuben och jämföra wink

till trådskaparen, bilen har ju en bra grund att försätta trimma på så bara kör du vidare wink

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
opeldrifter
21 juni 2014 · 1 253 Inlägg

sådär ny film fixad. Den blev bättre tycker jag smile https://www.youtube.com/watch?v=zNc_hadPSyA

Lev livet nu innan det är för sent
AeroMackan
21 juni 2014 · 607 Inlägg

Runt 290hk enligt filmen fick tid runt 14sek från 100-200km/h

volvodrajvor
21 juni 2014 · 313 Inlägg

Bra med kräm och snabbare växling smile jagar man tiondelar kan man ju testa o se skillnaden mellan att växla vid 150 jämfört med 160. Säg att den gör 100-200 på 15,0 sek i denna filmen (klockat från 105 till 205 km/h då alla mätare visar för mkt), så är det ganska rättvist jämfört med om man använt RaceLogic/GPS.

Byt bränslepump och spridare och sen få den mappad av Autotech på E85 så kanske du kommer ner till 11 sek om allt annat är friskt. Keep the good work up!

Senast redigerat av volvodrajvor (21 juni 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang