Volvo 740 som ska diesel konverteras!

Gammal gå 740 som jag har stoppat ner en d24a sugis i, skulle ju få ihop allt och få den att gå till den 1juli och de har jag lyckats med, nu är de bara lite små pill kvar som ska fixax som vatten läcka, diesel läcka å lite annat, lägg en prem och kika vet ja. vet att de är tråkigt med sugis men är bra sugen på turbo så man vet aldrig vad som händer ;)
  • 21 Följare
  • 27 141 Visningar
  • Projektet avslutat 22 januari 2015
Alexlindblad
12 juli 2014 · 354 Inlägg

240tobbe skrev:

Alexlindblad skrev:

240tobbe skrev:
Hur är det med d24:orna jag ska byta tråg på min också men jag undrar om man måste lös med koppling/svänghjul/tryckplatta å hela köret för att lossa tråget?

Nej då de behövs inte de är som svarat på två ställen på svänghjulet där man kan pilla in en liten hylsa tror de är 12 med en förlängare smile är lite klurigt men de går de dryga är att få dit dom igen..

Jahaja! tackar tackar! smile tänkte aldrig på att snurra motorn! smile

Så lite så bara kul att hjälpa smile hoppas du lyckas! smile

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
Alexlindblad
23 juli 2014 · 354 Inlägg

Tja!

Nu börjar de ju närma sig CCW och tanken är även så att bilen ska vara klar till torsdagen v31, har hittat 18" fälgar och spacer nu så bilen ska valsas ganska mycket runt om, även hittat en kul grej från tradera som jag hoppas på att komma innan torsdag v31, beställt en varav räknare också, hade ju turen att de satt en diesel generator redan på så bara att koppla in, tak räcke med megafon ska på bilen, även en till ljuddämpare så bilen är helt tyst, polaren lyckades ju ha sönder både högra framlyktan och vänstra baklyktan så de ska fixas också smile

men först och främst så skall diesel läckaget fixas men tror inte de ska vara några större problem smile

så nu vet ni lite vad som kommer hända och hoppas man ser lite goa folk på CCW smile

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
Alexlindblad
1 augusti 2014 · 354 Inlägg

Tjenare nu är de väl dags för en uppdatering på d24an tycker jag!

Fixade alla läkare iallafall så den läckte ingenting, va rätt simpla fel, oljan fixade sig själv och dieseln va som jag trodde, slangklämman till returen på pumpen och sen en klämma till första spridaren, så har åkt med bilen hela veckan och allt gick kanon, tills jag fick för mig att ställa på pumpen.... nu går den inte alls.. va bort med skruven till flödet och tog bort plomberingen sen skriva jag i den igen lika mycket som innan men då rusar den och skruvar jag tillbaka den lite så får den för lite diesel och spelar inge roll hur mycket jag pillar på tomgångs skruven.. så nu har jag ett problem igen som jag inte kan lösa iallafall sad så vet nån vad de kan vara genom att bara läsa de här så skriv för fan haha jag vill bara få dem att gå smile

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
Alexlindblad
1 augusti 2014 · 354 Inlägg

Ja juste en bild på d24an lär ni ju få också, tror jag fick rätt fint stuk på henne, dock inte många som tyckte om de på taket men alltid retar de någon smile https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197409/197409-9d8e0b88b7fe04a1dddf91ad32e74518.jpg

Dock så krångla min bil ju dagen innan vi skulle till CCW så vi löste saken och flyttade över allt till en osänkt 740....
https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197409/197409-d5c7c42dc0455f7743f61f8f68b0f488.jpg

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
Alexlindblad
5 augusti 2014 · 354 Inlägg

Tja! smile

Ja som sagt d24an började ju krångla dagen innan ccw när jag skulle ställa på pumpen, han va lite svår startad redan på dagen den dagen men tänkte inge på de, iaf så är de löst nu iaf, tröttna på skiten och plocka ur armaturen tog tryckluft och tacksamt ledningarna under bilen medan min far fick kika vart de läkte och mycket riktigt så läckte de vi två skarvar, så drog åt dom två slangklämmorna och sen gick han som en dröm igen! smile samma kväll så va jag ute och åkte lite, träffa några polare vid max så stod där och snacka medan bilen va på, sen small de till uta bara helvete och varmt om benen blev de, ja då sköt jag en kylar slang mellan kall starten och värme paketet, fläkten paja ju förut så hade glömt de, trodde först den koka men hade de varit sånt tryck så tycker jag att den borde ha skjutit sängarna på kylaren först så byte den där slangen som gick sönder och sen starta den hur fint som helst igen så koka gjorde den inte! Jaja jag modda dit en b230 fläkt så nu är kan man stå stilla utan att tänka på att den kokar smile dagen efter allt de där så gjorde jag ett försök att ta dem till Stockholm och fan jag lyckades, helt utan problem, blev fan stolt :p så nu står d24an i Stockholm och ska bara fixa ladd problemet, bilen laddar bara 10 v av nån anledning så den orkar inte ladda batteriet hmm annars går den bra och funderar på att sälja den :o är sugen på en med turbo nu hmm

En liten bild på när jag kom fram till Stockholm och som den ser ut i dags läget, synd att 18" inte va mina så får leva med plåtisar med tanke på att jag är student! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/198/197409/197409-98e2040c63140eea83d610ce29fd0e28.jpg

Volkswagen Golf R kombi "Golfen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang