Turbokonventera honda crx

caromania Forummoderator
30 juni 2014 · 9 296 Inlägg

KHRacing skrev:

caromania skrev:
...............

Den facebooklänken kan du nog mer eller mindre glömma då det bara handlar om sohc-prylar. Jag rekommenderar några timmars läsning på hondacrx.co.uk:

http://board.hondacrx.co.uk/phpbb2/index.php

Läs igen e du snäll.
Whitfield Raciong var bland de allra första att köra dragracing med FWD, de bygger allt in-house, & har delar till alla slags Honor då just Honda är deras egen specialitet.

bla hade Jason Whitfield en -88 CRX SOCH med 1000+hk så tidigt som 1998. :-)

Ja jag ifrågasätter verkligen inte Whitfield Racings kunskaper om Honda, men motorn som sitter i den bilen som TS har såldes aldrig i USA. Det närmaste du kommer i USA är D16A1/ZC men det är inte heller samma grejer. Om du sedan menar att man skulle skicka över en motor och låta dem trimma den (one-off bygga plenum etc) så är de säkert dugliga, absolut, men det känns lite utanför budget på en bil värd 15-20k?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KHRacing
1 juli 2014 ·

caromania skrev:
Ja jag ifrågasätter verkligen inte Whitfield Racings kunskaper om Honda, men motorn som sitter i den bilen som TS har såldes aldrig i USA. Det närmaste du kommer i USA är D16A1/ZC men det är inte heller samma grejer. Om du sedan menar att man skulle skicka över en motor och låta dem trimma den (one-off bygga plenum etc) så är de säkert dugliga, absolut, men det känns lite utanför budget på en bil värd 15-20k?

Ne menade att de fixar delarna om han vill ha dem :-)

caromania Forummoderator
1 juli 2014 · 9 296 Inlägg

KHRacing skrev:

caromania skrev:
Ja jag ifrågasätter verkligen inte Whitfield Racings kunskaper om Honda, men motorn som sitter i den bilen som TS har såldes aldrig i USA. Det närmaste du kommer i USA är D16A1/ZC men det är inte heller samma grejer. Om du sedan menar att man skulle skicka över en motor och låta dem trimma den (one-off bygga plenum etc) så är de säkert dugliga, absolut, men det känns lite utanför budget på en bil värd 15-20k?

Ne menade att de fixar delarna om han vill ha dem :-)

Jaha, ok, för det lät lite som om du mästrade mig där med att min läsförståelse inte var helt akkurat.

Förövrigt faktiskt tveksam till att de kan göra mycket förutom turbo på den. De kommer inte veta mer om nasp-tuning/ecu på den annat än det de själva behöver läsa på och det kan man få hjälp med här.

Bäst kompetens på den motorn är pojkarna i England, men man ska inte förvänta sig fantasieffekter om man håller sig borta från turbo.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Crxkoffe
4 juli 2014 · 847 Inlägg

har skrivit till facebook sidan du sa men inget svar på snart en vecka sad

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
caromania Forummoderator
5 juli 2014 · 9 296 Inlägg

Crxkoffe skrev:
har skrivit till facebook sidan du sa men inget svar på snart en vecka sad

Som jag skrev, de kan förmodligen inte hjälpa dig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KHRacing
5 juli 2014 ·

caromania skrev:

Crxkoffe skrev:
har skrivit till facebook sidan du sa men inget svar på snart en vecka sad

Som jag skrev, de kan förmodligen inte hjälpa dig.

Facebook är inte allt i livet dock;  de har otroligt mkt att göra alltid,  de jobbar gärna 5-10timmar extra på rad med en kund bil istället för att stänga prick kl 18 som de flesta andra gör.
Har nog med att göra att de är iväg o tävlar.
Lägg till Jason Whitfield eller Kevin Waldez o hälsa från mig/ Kristian

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang