Risk För blåsning, vad kan man göra?

OverBoosted AUTOBAHNRASER
30 november 2006 · 3 804 Inlägg

Bullo skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

AffeBoyen skrev:
Nej han kmer inte råka illa ut men OM han behållt pengarna? vad hade kunnat hända?

Ja vi säger på skojj att jag skulle köpa ett par fälgar utav dig... så sätter jag in pengarna på ditt konto... men får inga fälgar för du sålt dom till någon annan ? och du tänker inte betala tillbaka mina pengar? ja då hade ja åkt raka vägen hem till dig med valfritt tillhygge

nja verkar dumt, att gå till polisen verkar bättre... man har ju hört om bedrägerier på blocket.se, betala först varan sen!

OM man har blvit blåst så även om man går till polisen och polisen sätter dit snubben så får man ändå inte tebaka sina pengar... och det är ju ända pengarna man vill ha..


Bmw osv..
kortmann
30 november 2006 · 8 Inlägg

då är det bettre att ta ett lite hembesök så kommer nog pengarna fram for jag kan åka langt för att få tilbaks pengar om det bara gjelder några hundra det har nåt med prinsip att gjöra

AffeBoyen
30 november 2006 · 208 Inlägg

hörde runt lite på andra forum om detta oxo och folk som råkat ut för det samma sak ungefär, men då har "säljaren" sagt att det är en gamal skuld som "köparen" betalt tillbaka och nu försöker han få tillbaka pengarna genom att polis anmäla..

Tycker det låter skumt men kan detta verkligen hålla?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
kortmann
30 november 2006 · 8 Inlägg

om han har betalat som du har sagt och det inte har kommet några pengar innan 1 vecka så är det bara hembesök som gjelder,annars så kan kjöparen få med flera och anmelda honom för att prövd sälja fälgarna till dom med det var vell nåt sånt som hende med blockhet grabbarna dom hadde skulder till flera

jinxs 90mil+ på en tank.
30 november 2006 · 484 Inlägg

Tyckte det var dumt av din kompis att sälja fälgarna,Det tar faktiskt upp till 3 bankdar för att flytta över pengarna.Och att dom 2 hade ett muntligt avtal,ett muntligt avtal gäller lika mycket som ett skrivet avtal.

Nu vet ju inte jag hur den första köparen, kontaktade din kompis.Mail,Mobil eller hemtelefonen.För så svårt är det väll inte att kontakta någon.

Men om det hade varit jag som hade varit den första köparen,så hade jag anmält det eller iallafall snackat med säljaren. om att han hade fått pynta mellanskillnaden för en likadan produkt.Det har köparen rätt till,har hört om liknande fall.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Machin Fartmissbrukare
30 november 2006 · 1 302 Inlägg

AffeBoyen skrev:
hörde runt lite på andra forum om detta oxo och folk som råkat ut för det samma sak ungefär, men då har "säljaren" sagt att det är en gamal skuld som "köparen" betalt tillbaka och nu försöker han få tillbaka pengarna genom att polis anmäla..

Tycker det låter skumt men kan detta verkligen hålla?

har funderat lite över varför du har skapat denna tråd... tycker det verkar som att du vill veta hur stor risk det är att åka dit om man behåller pengar..

då är juh den stora frågan varför du frågar d...

har du tänkt börja blåsa folk lr??

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
FreddeK
30 november 2006 ·

Bullo skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

AffeBoyen skrev:
Nej han kmer inte råka illa ut men OM han behållt pengarna? vad hade kunnat hända?

Ja vi säger på skojj att jag skulle köpa ett par fälgar utav dig... så sätter jag in pengarna på ditt konto... men får inga fälgar för du sålt dom till någon annan ? och du tänker inte betala tillbaka mina pengar? ja då hade ja åkt raka vägen hem till dig med valfritt tillhygge

nja verkar dumt, att gå till polisen verkar bättre... man har ju hört om bedrägerier på blocket.se, betala först varan sen!

'

Lika illa att skicka varan först och inte se pengarna...dilemma har vi där....därför jag hatar skicka prylar till folk!

Lennan Bmw 750
2 december 2006 · 73 Inlägg

Machin skrev:

AffeBoyen skrev:
hörde runt lite på andra forum om detta oxo och folk som råkat ut för det samma sak ungefär, men då har "säljaren" sagt att det är en gamal skuld som "köparen" betalt tillbaka och nu försöker han få tillbaka pengarna genom att polis anmäla..

Tycker det låter skumt men kan detta verkligen hålla?

har funderat lite över varför du har skapat denna tråd... tycker det verkar som att du vill veta hur stor risk det är att åka dit om man behåller pengar..

då är juh den stora frågan varför du frågar d...

har du tänkt börja blåsa folk lr??

verkar juh lite suspect faktiskt...

fuck you.. i`m from skåne
Semifreak
2 december 2006 · 98 Inlägg

Lennan skrev:
verkar juh lite suspect faktiskt...

Inte alls.. han har pga dröjsmål sålt iväg dom till en annan och det han frågar om han kan åka dit på handlar inte om att inte lämna tillbaka pengarna utan att han sålde dom till någon annan smile

Senast redigerat av Slayer9 (2 december 2006)

Tesla Model 3 "SR Plus Rwd" (2019)
BMW 435d "OemPlus" (2016)
Tesla X P90DL "Dark Yoda" (2016)
Fel_xi
2 december 2006 · 211 Inlägg

Tror det finns nått som kallas bedrägligt beteeende (skulle ha hängt me mer på juridik lektionerna) som han skulle kunna anmälas för.OM han nu hade behållt pengarna. Det rör t ex om man lånar pengar och inte betalar tillbaka.. Borde det inte kunna gå under bedrägeri också?
MvH
//Felix

Lennan Bmw 750
2 december 2006 · 73 Inlägg

AffeBoyen skrev:
Ja det är klart han fick ju inte ens tag på killen som skulle betela och då trodde han att han inte var intresserad nå mer eller att han köpt andra fälgar...

Nu är iaf saken löst och pengarna är återbetalade...

Frågan återstår om man kan bli polisanmäld för sånna här saker, vet ju att det varit sånna här typer på blocket.se bland annat... men egentligen så borde ju "köparen" få skylla sig själv?

Men har din kompis hört ngt från den första köparen då?? Har han sagt ngt om att anmäla?? Blir han anmäld så finns dt juh alltid bevis på att han betalat tbx pengarna på antingen internetbanken el på insättningskvittot!

Och ja, man kan anmäla ngn för bedrägeri om man gjort upp om en affär, betalat och sen inte får varan, el tvärtom..

Han kan inte bli anmäld för ej genomförd affär, dvs att han sålt grejjerno till ngn annan!

http://www.blocket.se/security/index.htm?ca=11_s

Senast redigerat av Lennan (2 december 2006)

fuck you.. i`m from skåne
AffeBoyen
6 december 2006 · 208 Inlägg

Svar till er som påstår att jag tänker börja blåsa folk! NEJ varför jag undrar det här var för att min polare inte visste vad som kunde hända... för vem tackar nej till 4k utan att ens behövs snacka med personen som man fått pengrna av? men nu är allting löst och "köparen" fick sina pengar tillbacka utan något snack!

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang