uppkörning i Gislaved?

tizon Kinna
30 november 2006 · 146 Inlägg

Tjena gott folk! nu e det så att jag håller på me körkortet, fixat halkkörningen och teorin fixa jag för 2dar sen (glad big_smile) så nu har jag bokat uppkörning,men det är så jä*vla ont om tider, så jag tog uppkörning i Gislaved den 2:a januari. Så min fråga är: är det svårt att köra där? finns det nåt lurigt att tänka på? smile OVer and out!

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
deanrobert workoholic
30 november 2006 · 146 Inlägg

har inte kört upp där men de ska väl inte va alltför svårt finns bara ett rödljus o d e nästan alltid grönt från "huvudvägen"

kl0mp3n
30 november 2006 · 186 Inlägg

tizon skrev:
Tjena gott folk! nu e det så att jag håller på me körkortet, fixat halkkörningen och teorin fixa jag för 2dar sen (glad big_smile) så nu har jag bokat uppkörning,men det är så jä*vla ont om tider, så jag tog uppkörning i Gislaved den 2:a januari. Så min fråga är: är det svårt att köra där? finns det nåt lurigt att tänka på? smile OVer and out!

Har inte en aning om hur det ser ut där men får önska dig lycka till big_smile

B M W
BMW 325 (1992)
Magda
30 november 2006 · 331 Inlägg

tizon skrev:
Tjena gott folk! nu e det så att jag håller på me körkortet, fixat halkkörningen och teorin fixa jag för 2dar sen (glad big_smile) så nu har jag bokat uppkörning,men det är så jä*vla ont om tider, så jag tog uppkörning i Gislaved den 2:a januari. Så min fråga är: är det svårt att köra där? finns det nåt lurigt att tänka på? smile OVer and out!

Som de sagt innan så finns det bara ett rödljus här! Så det slipper du oroa dig för! Man kan dock bli lite åksjuk i alla rondeller wink
Om ni kör på smågator där högerregeln gäller så va extra uppmärksam för de kommer som idioter ibland och se upp för farthindren... annars så är det här ett simpelt ställe i övrigt. Lycka till!

GurraG INGET ANNAT!!
30 november 2006 · 1 725 Inlägg

körde själv upp där.. tongue det ska du nog klara utan problem.. inte sådär jätte krångligt faktiskt så det inte är

lundwall
30 november 2006 ·

Jag åkte dit för fortkörning,och fick ta mot kortet. Glad i hågen så gjorde jag som du, beställde tid i jävla fucking ***-Gislaved. Staden som Gud pissade på och som Djävulen inte ens vet finns. Usch smile

Kort om "staden": Någon på 80-talet fick hybris och byggde ett gigantiskt centrum. Sen lades däckfabriken ner. Det stora fina centrumet är jättefint med alkisar, psykfall och förvirrade flyktingar. Nu 2006 har Legolands styrelse köpt staden och gjort om den till Staden Med Flest Trafikskyltar I Världen. Jag skojar inte. På en sträcka ut ur stan är det 50 åt ena hållet och 70 åt andra.

Om du får uppkörningslärarinnan Ann Carlsson (har för mig hon hette så), så kan du hoppas att det är den enda dagen på året som hon inte har PMS, mens, klimakterie och rövont. Annars får du ett helvete. Hon sa, på fullaste allvar till mig, "Du kan inte köra bil". Jag körde ändå som ett skolexempel, till skillnad från hur jag brukar köra.

Passa dig för små runda bulor i mitten av korsningar inne i villaghettot som Gislaved består av till 90%. Dessa små bullar ska man köra över, inte runt som i alla andra städer. Passa dig även för att snudda minsta lilla av linjer, det är "något av det värsta man kan göra", vid en vänstersväng där de som kommer från gatan där du ska in har stopplikt. Om dom tar med dig ut på landet, var rädd för att bli våldtagen och glöm absolut inte att när du ska vända på en tom jävla grusväg med 2-3km sikt åt varje håll, att du kör FÖRBI avtagsvägen och BACKAR in, så du inte riskerar att bli påkörd av alla trafikanter som inte finns.

Det finns en anledning att det är lätt att boka tider där...

Sir_x
1 december 2006 · 945 Inlägg

lundwall skrev:
Jag åkte dit för fortkörning,och fick ta mot kortet. Glad i hågen så gjorde jag som du, beställde tid i jävla fucking ***-Gislaved. Staden som Gud pissade på och som Djävulen inte ens vet finns. Usch smile

Kort om "staden": Någon på 80-talet fick hybris och byggde ett gigantiskt centrum. Sen lades däckfabriken ner. Det stora fina centrumet är jättefint med alkisar, psykfall och förvirrade flyktingar. Nu 2006 har Legolands styrelse köpt staden och gjort om den till Staden Med Flest Trafikskyltar I Världen. Jag skojar inte. På en sträcka ut ur stan är det 50 åt ena hållet och 70 åt andra.

Om du får uppkörningslärarinnan Ann Carlsson (har för mig hon hette så), så kan du hoppas att det är den enda dagen på året som hon inte har PMS, mens, klimakterie och rövont. Annars får du ett helvete. Hon sa, på fullaste allvar till mig, "Du kan inte köra bil". Jag körde ändå som ett skolexempel, till skillnad från hur jag brukar köra.

Passa dig för små runda bulor i mitten av korsningar inne i villaghettot som Gislaved består av till 90%. Dessa små bullar ska man köra över, inte runt som i alla andra städer. Passa dig även för att snudda minsta lilla av linjer, det är "något av det värsta man kan göra", vid en vänstersväng där de som kommer från gatan där du ska in har stopplikt. Om dom tar med dig ut på landet, var rädd för att bli våldtagen och glöm absolut inte att när du ska vända på en tom jävla grusväg med 2-3km sikt åt varje håll, att du kör FÖRBI avtagsvägen och BACKAR in, så du inte riskerar att bli påkörd av alla trafikanter som inte finns.

Det finns en anledning att det är lätt att boka tider där...

Lundwall. Du är förjävla underhållande!

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Haik
1 december 2006 · 79 Inlägg

har aldrig vart där..men du klarar de..inga misslyckas här i garaget:D...lycka till

Kör fort annars kommer du inte fram..eller ta cykeln...:P :lol :cool:
tizon Kinna
1 december 2006 · 146 Inlägg

Okej, jag ska göra mitt bästa:p tack för alla bra svar!!

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
tizon Kinna
3 december 2006 · 146 Inlägg

En fråga till, nån som vet vad det är för bil som man kör upp med i gislaved? lundwall, du kanske vet:P tack!

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
Isröd
3 december 2006 · 301 Inlägg

lundwall skrev:
Jag åkte dit för fortkörning,och fick ta mot kortet. Glad i hågen så gjorde jag som du, beställde tid i jävla fucking ***-Gislaved. Staden som Gud pissade på och som Djävulen inte ens vet finns. Usch smile

Kort om "staden": Någon på 80-talet fick hybris och byggde ett gigantiskt centrum. Sen lades däckfabriken ner. Det stora fina centrumet är jättefint med alkisar, psykfall och förvirrade flyktingar. Nu 2006 har Legolands styrelse köpt staden och gjort om den till Staden Med Flest Trafikskyltar I Världen. Jag skojar inte. På en sträcka ut ur stan är det 50 åt ena hållet och 70 åt andra.

Om du får uppkörningslärarinnan Ann Carlsson (har för mig hon hette så), så kan du hoppas att det är den enda dagen på året som hon inte har PMS, mens, klimakterie och rövont. Annars får du ett helvete. Hon sa, på fullaste allvar till mig, "Du kan inte köra bil". Jag körde ändå som ett skolexempel, till skillnad från hur jag brukar köra.

Passa dig för små runda bulor i mitten av korsningar inne i villaghettot som Gislaved består av till 90%. Dessa små bullar ska man köra över, inte runt som i alla andra städer. Passa dig även för att snudda minsta lilla av linjer, det är "något av det värsta man kan göra", vid en vänstersväng där de som kommer från gatan där du ska in har stopplikt. Om dom tar med dig ut på landet, var rädd för att bli våldtagen och glöm absolut inte att när du ska vända på en tom jävla grusväg med 2-3km sikt åt varje håll, att du kör FÖRBI avtagsvägen och BACKAR in, så du inte riskerar att bli påkörd av alla trafikanter som inte finns.

Det finns en anledning att det är lätt att boka tider där...

jag tycke an var hur trevlig som helst smile hade både henne på uppkörning och uppskrivningen inga problem.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Magda
3 december 2006 · 331 Inlägg

tizon skrev:
En fråga till, nån som vet vad det är för bil som man kör upp med i gislaved? lundwall, du kanske vet:P tack!

Jag tror att man kör ford focus..men är inte 100% säker.

terazzi
3 december 2006 ·

LYCKA TILL MADDE big_smile *håller tummarna* smile

lundwall
4 december 2006 ·

tizon skrev:
En fråga till, nån som vet vad det är för bil som man kör upp med i gislaved? lundwall, du kanske vet:P tack!

Man kör upp med en SAAB 9-3, ganska ny, slö 1.8l-motor. Går inte att köra på trean i 50, för då brummar den ihjäl sig. Alla tre uppkörningsbilarna där var likadana saabar.

Magda
4 december 2006 · 331 Inlägg

terazzi skrev:
LYCKA TILL MADDE big_smile *håller tummarna* smile

Tack tongue

GurraG INGET ANNAT!!
4 december 2006 · 1 725 Inlägg

Jag körde upp med V40 i gislaved.. tongue men det va körskolans bil.. men lundwall har rätt.. har du inte bokat via körskola så är det en slö saab av något slag

AdamOpel DraMinBil.nu
4 december 2006 · 1 016 Inlägg

lundwall skrev:
Jag åkte dit för fortkörning,och fick ta mot kortet. Glad i hågen så gjorde jag som du, beställde tid i jävla fucking ***-Gislaved. Staden som Gud pissade på och som Djävulen inte ens vet finns. Usch smile

Kort om "staden": Någon på 80-talet fick hybris och byggde ett gigantiskt centrum. Sen lades däckfabriken ner. Det stora fina centrumet är jättefint med alkisar, psykfall och förvirrade flyktingar. Nu 2006 har Legolands styrelse köpt staden och gjort om den till Staden Med Flest Trafikskyltar I Världen. Jag skojar inte. På en sträcka ut ur stan är det 50 åt ena hållet och 70 åt andra.

Om du får uppkörningslärarinnan Ann Carlsson (har för mig hon hette så), så kan du hoppas att det är den enda dagen på året som hon inte har PMS, mens, klimakterie och rövont. Annars får du ett helvete. Hon sa, på fullaste allvar till mig, "Du kan inte köra bil". Jag körde ändå som ett skolexempel, till skillnad från hur jag brukar köra.

Passa dig för små runda bulor i mitten av korsningar inne i villaghettot som Gislaved består av till 90%. Dessa små bullar ska man köra över, inte runt som i alla andra städer. Passa dig även för att snudda minsta lilla av linjer, det är "något av det värsta man kan göra", vid en vänstersväng där de som kommer från gatan där du ska in har stopplikt. Om dom tar med dig ut på landet, var rädd för att bli våldtagen och glöm absolut inte att när du ska vända på en tom jävla grusväg med 2-3km sikt åt varje håll, att du kör FÖRBI avtagsvägen och BACKAR in, så du inte riskerar att bli påkörd av alla trafikanter som inte finns.

Det finns en anledning att det är lätt att boka tider där...

dagens bäst! brukar vara i Gislaved ibland - och jag förstår dig big_smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
tizon Kinna
4 december 2006 · 146 Inlägg

okej, tack för svaren än en gång:P

Volvo 244 "16v turbo" (1981)
A_Amby
6 december 2006 · 165 Inlägg

Allt hänger på personen du kör upp me..
På min första uppkröning var läraren ganska hemsk mot mig tyckte jag i alla fall..
Andra gåne var det lungna gatan..
Gislaved sägs vara ett av dom lättaste ställena att köra upp på, i alla fall om man ska tro alla jag känner.
Men som sagt om dom vill vara jävliga i gislaved så finns det möjligheter..

Linea backen är la lite jobbi om man kör en främmande bil och inte vet hur dragläget är.

Toyota Celica GT4 ST185 "Anti-Prius" (1991)
Hyundai Genesis Coupe "Blue" (2011)
Focusst
6 december 2006 · 18 Inlägg

Haha.. lundwall där är Goe du.. Jag körde också upp i gvd.. och  det är som sagt inte svårt alls.. bara ha koll på höger reglen och kör rätt i rondellerna wink så ordnar det sej! Lycka till!

Speed limits are for PUSSIES!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang