Hel- eller halvförsäkring?

ceso
20 juli 2014 · 9 Inlägg

Har nu tecknat en helförsäkring hos Länsförsäkringar för 8800:-/år. Lite billigare än den offert jag fick från TryggHansa, som visst skulle ha 17 000:-/år (o inte 13 000:- som angavs i deras offert - det var inkl. ett halvårs rabatt)...

Rätt nöjd med priset hos Länsförsäkringar även om det är mycket pengar. Värt det.

Tack för era svar smile

Cupra_
20 juli 2014 ·

ceso skrev:
Har nu tecknat en helförsäkring hos Länsförsäkringar för 8800:-/år. Lite billigare än den offert jag fick från TryggHansa, som visst skulle ha 17 000:-/år (o inte 13 000:- som angavs i deras offert - det var inkl. ett halvårs rabatt)...

Rätt nöjd med priset hos Länsförsäkringar även om det är mycket pengar. Värt det.

Tack för era svar smile

Klokt val, den dagen något händer kommer du vara riktigt glad att du tog hel smile
Priset låter också rätt okej. Allt beror ju på självrisk, skadefria år, hur länge man haft kortet, hur mkt man haft försäkrat på sig själv m.m. Det blir ju billigare med tiden sägs det smile

Senast redigerat av Deception (20 juli 2014)

TomBjorklund VAGIS Car Club
20 juli 2014 · 1 093 Inlägg

Bra val, rimlig slant. smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
TS_quattro fyrkrafsare
20 juli 2014 · 1 443 Inlägg

ceso skrev:
Har nu tecknat en helförsäkring hos Länsförsäkringar för 8800:-/år. Lite billigare än den offert jag fick från TryggHansa, som visst skulle ha 17 000:-/år (o inte 13 000:- som angavs i deras offert - det var inkl. ett halvårs rabatt)...

Rätt nöjd med priset hos Länsförsäkringar även om det är mycket pengar. Värt det.

Tack för era svar smile

bra val, alltid skönt att veta att man har sitt på det torra om/när olyckan är framme, finns så otroligt mycket som kan skita sig när det gäller bilar att man åtminstone kan försöka betala bort vad som kan betalas bort  wink

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang