Köpråd: Subaru Impreza WRX STI 06-07 hiss eller diss?

astrakalle VVS-Montör
17 juli 2015 · 231 Inlägg

Vad får en sti 06-07 kosta egentligen? Med ratten på rött sida och så lite miltal som möjligt?

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Christian S
17 juli 2015 · 4 816 Inlägg

vadå får kosta? kolla blocket och kolla vad dom ligger till salu för, här är dom som finns nu www.blocket.se/hela_sverige?q=subaru+im … &md=th
att den här är så billig jämfört med dom andra beror på att det inte är någon STI utan en WRX www.blocket.se/ostergotland/Subaru_Impr … 15&w=3

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
aha_100
18 juli 2015 · 535 Inlägg

Turbovin skrev:
Ska man göra donuts så får man finna sig i att vevlagren får bytas förr eller senare, så är det bara. G-krafterna gör att det går snålt både på olja och bränsle. Så dels är det risk att motorn får dålig smörjning men även att det spikar.

blir det inte samma skadliga G-krafter vid hård körning / bankörning också isf?

astrakalle VVS-Montör
18 juli 2015 · 231 Inlägg

Christian S skrev:
vadå får kosta? kolla blocket och kolla vad dom ligger till salu för, här är dom som finns nu www.blocket.se/hela_sverige?q=subaru+im … &md=th
att den här är så billig jämfört med dom andra beror på att det inte är någon STI utan en WRX www.blocket.se/ostergotland/Subaru_Impr … 15&w=3

Jaha men det förklarar ju saken då ju haha.... Var lite den jag syftade på, står ju i annonsen sti ju...

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Christian S
18 juli 2015 · 4 816 Inlägg

astrakalle skrev:

Christian S skrev:
vadå får kosta? kolla blocket och kolla vad dom ligger till salu för, här är dom som finns nu www.blocket.se/hela_sverige?q=subaru+im … &md=th
att den här är så billig jämfört med dom andra beror på att det inte är någon STI utan en WRX www.blocket.se/ostergotland/Subaru_Impr … 15&w=3

Jaha men det förklarar ju saken då ju haha.... Var lite den jag syftade på, står ju i annonsen sti ju...

ja men om man kolla under Extrauppgifter från Bytbil så står det att den är på 229Hk och inte 280 som det är i en STI 06, det är fel bromsar (inte brembo) och sen står det inte STI vid varvräknaren utan det står impreza, inget som visar vilket läge DCCDn är i och det är bara det man ser på bilderna, hade det varit några bilder på inredningen hade man sett att det är fel inredning, att den är 5växlad istället för 6växlad mm.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
astrakalle VVS-Montör
19 juli 2015 · 231 Inlägg

Christian S skrev:

astrakalle skrev:

Christian S skrev:
vadå får kosta? kolla blocket och kolla vad dom ligger till salu för, här är dom som finns nu www.blocket.se/hela_sverige?q=subaru+im … &md=th
att den här är så billig jämfört med dom andra beror på att det inte är någon STI utan en WRX www.blocket.se/ostergotland/Subaru_Impr … 15&w=3

Jaha men det förklarar ju saken då ju haha.... Var lite den jag syftade på, står ju i annonsen sti ju...

ja men om man kolla under Extrauppgifter från Bytbil så står det att den är på 229Hk och inte 280 som det är i en STI 06, det är fel bromsar (inte brembo) och sen står det inte STI vid varvräknaren utan det står impreza, inget som visar vilket läge DCCDn är i och det är bara det man ser på bilderna, hade det varit några bilder på inredningen hade man sett att det är fel inredning, att den är 5växlad istället för 6växlad mm.

Ok ska jag komma ihåg när jag kollar på en sti wink

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang