Hur går ett nybilsköp till

hnkl
7 augusti 2014 · 8 Inlägg

Hej,

Är dags att köpa mig en ny bil. Kollar på en helt ny bil och har en undran iom att jag aldrig köpt en fabriksny bil.
Dock undrar jag hur ni har gjort eller hur har det gått till för er som bytt in eran gamla bil? Det är några veckors leveranstid på den nya bilen. Blir man av med sin gamla bil direkt eftersom man lämnar den som inbyte eller får man ha kvar den tills den nya bilen anländer?

Jag kan nämligen inte stå utan bil några veckor pga pendling via jobbet.

Hur har det sett ut för er som gjort liknande?

//Marcus

Digital_Kicker
7 augusti 2014 · 3 721 Inlägg

Du lämnar in din inbytesbil när du får din nya.

hnkl
7 augusti 2014 · 8 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Du lämnar in din inbytesbil när du får din nya.

Okej. Hur fungerar det då om man gör upp ett pris vid själva köptillfället, där har säljaren och jag bestämt ett pris för min bil dels efter antal mil. Säg att det tar 6v att få bilen levererad. Jag har då kört nästan 200 mil mer än vad det var vid köptillfället. Visst det kanske inte blir stor skillnad i pris iom att det är så liten skillnad. Men du förstår vad jag menar.

Summan för min bil kvarstår då även fast jag kört en hel del under tiden?

Tomten Tomten
7 augusti 2014 · 1 065 Inlägg

hnkl skrev:
Hej,

Är dags att köpa mig en ny bil. Kollar på en helt ny bil och har en undran iom att jag aldrig köpt en fabriksny bil.
Dock undrar jag hur ni har gjort eller hur har det gått till för er som bytt in eran gamla bil? Det är några veckors leveranstid på den nya bilen. Blir man av med sin gamla bil direkt eftersom man lämnar den som inbyte eller får man ha kvar den tills den nya bilen anländer?

Jag kan nämligen inte stå utan bil några veckor pga pendling via jobbet.

Hur har det sett ut för er som gjort liknande?

//Marcus

Ring mig så kan jag förklara.


Men du lämnar din bil den dagen du hämtar du din nya.
Så du blir inte ståendes utan bil.


Pratar du med säljaren och säger att du använder din bil varje dag o den kommer rulla ca  200 mil under dom veckorna du väntar på din nya. Inge problem och säljaren räknar ju in det.  Har med detta o göra varje dag så inge konstigt. Vi har lev tid på flera månader på vissa modeller under perioder när dom är nya.

Senast redigerat av Tomten (7 augusti 2014)

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang