Dator - dela upp ljudet så man kan spela och streama film samtidigt utan "krock" ???

blink_pj
9 augusti 2014 · 477 Inlägg

Tjena alla glada hjälpande folk....
Kort och gott! Hur ska jag bära mig åt för att kunna spela spel från steam med hörlurar samtidigt som käringen kan kolla netflix på TVn utan att ljuden krockar´med varandra. Tv är kopplad med HDMI kabel och jag har ingen annan källa (typ ps3 m.m) än datorn att streama netflix med.
Kan inte hitta någonstans i varken i Ljudkontrollen, Steam, Spelen, Netflix, Silverlight eller GoogleChrome där jag kan välja vilken ljudutgång jag vill använda för att skilja ljuden från varandra. Det som datorn spelar upp oavsett vart ifrån hamnar samlat i en o samma utgång.

Har googlat och googlat och vill värkligen få detta att fungera men kanske måste inse att de inte kommer lyckas sad

Finns det någon form och extern "grunk" man kan spitta ljuden eller kan man få två ljudkort att fungera samtidigt eller vad har ni för ideer? börjar bli desperat, måste ju kunna få gå ifrån och spela lite när käringen vill kolla drama och romantik på netflix:O
 
tacksam för hjälpande svar cool

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 augusti 2014 · 1 163 Inlägg

Det går inte..
Däremot kan du prova att starta spelet sedan byta vart ljudet ska komma.. i många spel stannar ljudet på headsettet eller vad du hade den på när du startade spelet..

~Andy~
blink_pj
11 augusti 2014 · 477 Inlägg

jo de värkar tyvärr som de, men ska prova de du sa. tror dock inte på det men är värt ett försök smile

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
11 augusti 2014 · 1 163 Inlägg

blink_pj skrev:
jo de värkar tyvärr som de, men ska prova de du sa. tror dock inte på det men är värt ett försök smile

funkar att göra så i ett spel för mig iaf.. tongue men det är de enda! haha

~Andy~
Sushikocken Sleeper
12 augusti 2014 · 3 084 Inlägg

Det går ju alltid att sätta upp ljudupptagande "krock"kuddar smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang