Jag behöver hjälp med min app

Heatcord
11 augusti 2014 · 5 Inlägg

Hej kära Garaget-medlemmar.
Det är så här att jag håller på att "framställa" en mobil applikation som jag vill ha och som jag tror på. Jag tror inte att jag är själv om detta men för att försäkra mig om detta så måste jag göra en liten undersökning. På siten http://www.heatcord.com har jag låtit tillverka en liten reklam-film som jag hoppas kan förklara vad det går ut på.
Det är en crowd-sourcing app vilket gör att alla som vill bli beta-användare hade varit uppskattat.

Är något otydligt så kan ni fråga här så ska jag försöka svara. Alla kommentarer och förslag är också otroligt uppskattat.

Hade jag haft en fet plånbok hade jag köpt den här typen av undersökning men det har jag inte så att fråga här på Garaget såg jag som en bra lösning.

Wax on - Wax off

KennethL
11 augusti 2014 · 412 Inlägg

Jag kan väl säga som så att när du kommer och gör reklam och ber om hjälp med ett nyregistrerat konto så bör du kanske berätta lite om vad det är för typ av app istället för att länka och be oss att se för oss själva.

Inte bara för att det ser ut som alldagligt spam, men man tappar intresset direkt när man inte vet vad det är man eventuellt ska beta-testa.

135
├┼┼
24 R
Heatcord
11 augusti 2014 · 5 Inlägg

Japp, taget.

Jag tänkte att om vi alla hjälps åt och om många människor installerar appen så kommer vi att kunna få en uppfattning om ställens popularitet genom besöksfrekvensen. "Ställen" kan vara nattklubbar (självklart) men även arbetsplatser, skolor, stränder och IKEA tex. Antingen kan man bli intresserad av ställen folk ofta besöker eller så kan man välja ställen dit inte alla andra söker sig.
Eftersom jag är 40+ och nyseparerad så tänkte jag att jag vill gå ut i "svängen" igen, och just för att jag är lite äldre ville jag inte riskera att hamna på ställen där sub-30-åringar hänger. Var skulle jag då gå? Eftersom jag bor i sthlm så är ju Golden hits ett självklart ställe...men finns det fler ställen för de runt min egen ålder? efter att ha sökt med ljus och lykta bland appar som idag finns tillgängligt så upptäckte jag att så inte var fallet. Det ni sedan ser i reklamfilmen gjord av mig är min lösning på mitt problem.

Såklart så får man information om åldersfördelning och könsfördelning gällande alla åldersgrupper på de ställen där många har samlats och inte bara om man är 40+, så det inte blir några missförstånd...
Användaren som aldrig varit på "stället" får också ta del av foton, meddelanden i form av chatt fråna de på stället. Det som skiljer min app från andra appar är dock att informationen är dagsfärsk och momentan och inte kanske månader gamla som på andra reveiw-appar.

Tack för din fråga Kenneth och jag vill verkligen ha respons, så tack igen. Fortsätt fråga om något fortfarande är oklart.

Heatcord
11 augusti 2014 · 5 Inlägg

@Kenneth: Vet du vilka Morgan Lefay från Bollnäs är eller? http://en.wikipedia.org/wiki/Morgana_Lefay *rock on*
Bra musik tycker jag men det kanske inte du tycker.

Heatcord
10 november 2015 · 5 Inlägg

Hej igen Garaget-medlemmar

Nu ligger appen ute på appstore och Google play. Vi upptäckte att det var svårt för våra beta-testare at testa appen om den inte fanns på appstore så vi helt enkelt la ut appen på de vanliga nedladdningssidorna för test. De som bokat upp sig för att testa appen är ca 350 st.
Nu är det så att jag behöver input och information om buggar och tänkte få detta av mina beta-testare vilka har visat sig dåliga på att svara…väldigt dåliga. Även att det i potten ligger en middag för två, d.v.s. du och en vän till dig. Det är trots allt en gratis-app som är helt finansierad av mig så jag har inte obegränsat med kapital för att utfästa något riktigt flashigt till de som deltar i beta-testningen.

Nu undrar jag om det finns någon/några här på Garaget som kan tänka sig att hjälpa till?

Heatcord är appen som låter dig se var grupper av människor befinner sig – i form av en värmekarta – i realtid. Du kan se vilka ställen som är populära, chatta med andra användare och få information om olika platser. I och med att appen växer kommer du att kunna filtrera på ålder, intressen och så vidare.

Självklart månar Heatcord om din personliga integritet och appen ger inte ut enskilda personers exakta position, utan endast grupper.
Här finns lite mer information om vad det är för app: http://heatcord.com/

•    Ladda ner Heatcord och installera (gratis och kommer så att förbli)
•    Testa den och skriv ner vad ni tycker i ett dokument (ppt, doc etc), ta helst skärmdumpar så jag förstår vad du menar.
•    Kom gärna med förslag om hur den kan förbättras så som du tycker. Skriv gärna mer än; ”äh det här är bara skit”, utveckla resonemanget lite mer än så.
•    Skriv också ner vilken mobiltelefon du äger, samt vilken version på OS du kör.
•    Skicka informationen till development@heatcord.com från en e-post adress du kollar ibland om just du vinner middagen för två.
All respons, positiv eller negativ är varmt välkommen till 2015-11-20

Med vänlig hälsning
/Heatcord

Sushikocken Sleeper
12 november 2015 · 3 084 Inlägg

Lär ju va ganska rött hemma hos mig då jag bor i småstad big_smile

Men en bra ide!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Heatcord
16 november 2015 · 5 Inlägg

Tack Sushikocken.

Det är rött hemma hos dig för att det är där det händer wink...i din småstad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang