HJÄLP Omlackering av stötfångare bak -93ss

Schteekjeppe
5 september 2014 · 70 Inlägg

Hej! wink

Det är så att jag tagit tummen ur röven och köpt mig en ny stötfångare (08ans modell) har kollat med min far som säger att det räcker att våtslipa ned den gamla lacken och spraya på ny.

Har tänkt köpa min färgkod på sprayburk och lackera med för att jag inte har spruta.

Antar att det är bäst med spruta, men har inte hittat någon som jag kan låna av, och är la inget proffs på att lackera,
men lite tips?
Stötfångaren är endast i plast

räcker det med våtslip 600x o sen lacka, klarlacka 2k. Behöver jag något mer? funderade på primer, men min far sa att det inte behövdes. Finns trådar om lackering, men vill ha svar om bara just lackering av våtslipad (mattlack)

delen ska bli mettalic som det andra, och vill ha det hållbart. ska man köra 3-4lager? hjälp boys/girls!!

mvh Jesper

Audi A4 "2.0TFSI Quattro" (2011)
Hamilton
5 september 2014 · 8 864 Inlägg

Har du aldrig lackera så skulle jag i dina kläder lämna in.
Blir garanterat skit om du gör det själv

Fotograf på tierpidag.se
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
7 september 2014 · 1 312 Inlägg

Spray kommer se ut som röven. Kommer synas direkt aatt den inte är samma färg som övriga bilen..

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
7 september 2014 · 3 730 Inlägg

Det går att åstadkomma underverk med sprayburk. Men är man inte duktig på att sparymåla så ska man inte ge sig på så stora delar. Sprayburk funkar till fälgar backspeglar handtag och annat smått. Ej stora karossdelar

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang