245 90.a får för mycket bränsle?

bengan87
25 september 2014 · 583 Inlägg

Tjo!
Har kastat i två nya pumpar på 245.an då den sluta fungera.
Men du är tändstiften full i soppa och vill inte starta:/
Testar jag och startar den och sedan drar jag ut bränslerelät så hostar den igång några få sec och samma när jag sätter tebaka den men sen är den piss sur. Kan det vara fel pump under bilen så den blir så här eller äre något med insprutningen?

Den fungera klockrent innan pumpen i tanken dog. Är dock osäker om pumpen under bilen blev rätt bar på.

simlar
25 september 2014 · 5 526 Inlägg

Mest troligt bränsletrycksregulatorn som är problemet ifall det uppkom efter du bytte pumpar.
T.ex att BTRen hängt sig i stängt läge, dvs ingen soppa går i returen och pumparna pumpar allt vad dom orkar.
Eller att membranet pajjat så soppan kan leta sig in genom vakuumanslutningen.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
bengan87
25 september 2014 · 583 Inlägg

Tar jag av slagen till returen så kommer det soppa där med. Dock inget högre tryck

bengan87
25 september 2014 · 583 Inlägg

Är insprutningen på denna sitter väl ingen membranet då? 😶

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 september 2014 · 3 730 Inlägg

bengan87 skrev:
Är insprutningen på denna sitter väl ingen membranet då? 😶

Membrandet i BTRKLOCKAN. Det går en slang från den till insug. Där kan det komma soppa om membranet är kass

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bengan87
26 september 2014 · 583 Inlägg

Aha. Kommer inge soppa i den slangen när man testar starta den.

vad som är gjort dom senaste dagarna.
Alla pumpar är nya även tändkablar och stift och tändbox.
Har även mätt så alla tändkablar är hela. Bilen startar till endast en snabbis när man drar ur bränslerelä och en snabbis när man sätter tillbaka den.

Kan det va att ena pumpen kastar för mycke soppa så den dör eller klockan vid returen som det talas om här?

simlar
26 september 2014 · 5 526 Inlägg

Spelar ingen roll hur mycket bränsle bränslepumpen pumpar, det är BTRen som bestämmer trycket och sprutet som bestämmer när spridarna öppnar.

För högt tryck så hinner det spolas in för mycket soppa under tiden spridarna står öppna.
Står spridarna öppna för länge spolar det även då in för mycket soppa.

Om det inte är BTRen så står förmodligen spridarna fullt öppna av någon anledning.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
bengan87
26 september 2014 · 583 Inlägg

Då måste det va något med databoxen? Ang spridarna

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
26 september 2014 · 3 730 Inlägg

Har du schysst gnista på alla stift?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bengan87
26 september 2014 · 583 Inlägg

Tycker dom ser lite klena ut. Men allt är ut byt:/

bengan87
26 september 2014 · 583 Inlägg

Låsa nyss på bakventilen för soppan och det va ett jävla tryck bakom den :S blev soppa på hela motorn. Men kom även bensin innan till slagen som går i retur till tanken. Men ska det va sånt tryck innan ventilen? 😂

simlar
26 september 2014 · 5 526 Inlägg

Ska vara 3bar, och nej det brukar inte spruta soppa över hela motorn. Låter som BTRen kärvar.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
bengan87
26 september 2014 · 583 Inlägg

Får testa den då. Har nu byt tändkablar och stift igen och boxen till spridarna plus soppa relä mm.

bengan87
2 oktober 2014 · 583 Inlägg

Får felkod 1-4-4
Får fin gnista men bilen spyr soppa på stiften.
Databoxen är byt och även brensle relä. Lmm eller givaren på insuget?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

bengan87 skrev:
Får felkod 1-4-4
Får fin gnista men bilen spyr soppa på stiften.
Databoxen är byt och även brensle relä. Lmm eller givaren på insuget?

Inget av det. Har du läst vad felkoden betyder? Lastsignal saknas. Antingen trasig eller ej inkopplad gasspjällsgivare...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bengan87
2 oktober 2014 · 583 Inlägg

Har tagit ur gasspjällsgivaren och mät den. Mäter jag på stift 3 och 18 får jag bra kontakt men flyttar jag läge på givaren så får jag ingen singnal alls. Tips?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

bengan87 skrev:
Har tagit ur gasspjällsgivaren och mät den. Mäter jag på stift 3 och 18 får jag bra kontakt men flyttar jag läge på givaren så får jag ingen singnal alls. Tips?

Ingen annan att jämföra med?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bengan87
2 oktober 2014 · 583 Inlägg

Har inte det just nu hmm tog även ner gasspjället och kolla in i insuget va en hel gammal soppa där med.

Blir snart skroten synd bara att bilen är rostfri :S

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
2 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

bengan87 skrev:
Har inte det just nu hmm tog även ner gasspjället och kolla in i insuget va en hel gammal soppa där med.

Blir snart skroten synd bara att bilen är rostfri :S

Synd du bor långt åt helvete. Hittills har jag ej gått bet på någon Lh2.4 som strulat. Inga andra felkoder i det andra uttaget?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bengan87
2 oktober 2014 · 583 Inlägg

Bara 1-1-3  vilket jag förstår är ok.
Den svarta boxen i blien vad styr den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang