S70 t5 -98 startar oftast ej

850_GLT
19 oktober 2014 · 947 Inlägg

Hej,
har lite bekymmer med min s70 t5:a. Har bytt rattlås då den gamla var utsliten å kunde vrida flera varv innan den ens tog. Men nu vägrar bilen starta oftast. Har tagit nyckelantennen från donator bilen och immobilizer men den startar inte, kopplade in gamla antennen och tejpade fast gamla nyckeln på den och den gamla immobilizern inkopplad. Igår vägrade bilen först starta hur jag än gjorde men antennerna och immon.. Men till slut startade bilen och gick som den skulle. Idag skulle jag starta den igen och nu vägrar den igen. Tänder till och slutar tända direkt. Nån enstaka gång så startade bilen för att direkt dö igen, går det att koppla förbi startspärren på nått sätt eller hur ska man göra? vill ju inte byta tillbaka till det trasiga låset igen för att få skiten att fungera. Fick en tanke på att pucken bakom låset ska bytas med men såg att på donator bilen så satt det en grön kontakt på den och på min är det en fast kontakt med fast skruvade kablar. Hoppas någon här kan hjälpa mig.

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
TBergsten
19 oktober 2014 · 996 Inlägg

Undra ens om moderatorer vill att det ska förekomma prat här om hur man kommer förbi startspärren... wink

850_GLT
19 oktober 2014 · 947 Inlägg

ja bryr mig inte om vad dom vill ska finnas här, jag vill att min bil ska starta. så om någon inte vill att saker ska finnas öppet så skicka pm till mig så jag kan använda bilen..

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
torpis Forummoderator
20 oktober 2014 · 10 572 Inlägg

850_GLT skrev:
ja bryr mig inte om vad dom vill ska finnas här

Det gör du visst, annars åker du ut, enkelt!

Där emot är det absolut tillåtet att fråga om varför sin bil inte startar, men inte i avancerad motorteknik. Flyttar ->

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
850_GLT
20 oktober 2014 · 947 Inlägg

torpis skrev:

850_GLT skrev:
ja bryr mig inte om vad dom vill ska finnas här

Det gör du visst, annars åker du ut, enkelt!

Där emot är det absolut tillåtet att fråga om varför sin bil inte startar, men inte i avancerad motorteknik. Flyttar ->

är inte felsökning mm inom startspärr avancerat? plus att de ja inte bryr mig om är om ja frågar sånt i forumet var så jag fattade på tidigare inlägg..

Senast redigerat av 850_GLT (20 oktober 2014)

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang