Trimmning av 945 LTT

Stoffswe
30 oktober 2014 · 9 Inlägg

Tja har en helt orginal 945a, lätt tryckare. När jag börja titta på hur man får ut lite mer hästar så såg jag att man fick ut betydligt mer av en FTT (Jag trodde allt va lika förutom att lätt tryckaren har nedskruvad turbo) och jag vet att det finns många trådar om detta men inte hittat nån som just svarar på mina frågor.

*Om jag vill ha ca 250-300 hästar som man får ut av en fulltryckare på steg 3 trim (som jag fattat det) vilket är det enklaste och billigaste sättet att göra? Ska jag ta te.x turbon från en FTT eller en helt annan trubo och vilket chip osv ska jag ha?

*Vad exakt skiljer LTT och FTT åt?

Tack på förhand

turbodeath
30 oktober 2014 · 2 452 Inlägg

det som skiljer en ltt ftt är wastegaten till att börja med...bytt wastegate på en ltt så har du en ftt...många köper en ltt för att försäkringen blir billigare o det är inget dom ser om du skulle smälla bilen eller nått sådant.sen så bottnar en 13c redan vid 190-200 hk så vill du få ut mer så är en 16t bra om man nu inte ska ha mer än runt 220-250 hk...

döden kommer tillbaka
Mack Forum- och sitemoderator
30 oktober 2014 · 26 167 Inlägg

Hade du över huvudtaget sökt så hade du funnit den här guiden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=226073

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang