Hjälp med xenonlook!

ConnysSvetsOTaxi
9 november 2014 · 196 Inlägg

Hejsan!

Letar efter riktigt bra Xenonlook lampor. (H4, H3, och T10 W5W är typerna som gäller)
Har kollat på exempelvis http://www.stylingwebben.se/ och dom har några som kallas "Ultrabright" Jag är speciellt ute efter det kall vita skenet (Eller is blått om man nu vill kalla det så istället) som 8000k levererar och då passar exempelvis deras 7500k variant mig utmärkt. Men då kommer jag till själva problemet, vill ju ha alla lampor i samma färgtemperatur så undrar om det är någon som vet vart det går att få tag på det? (H4, H3, och T10 W5W) och lampor med bra kvalité dessutom.

Tack på förhand för visat intresse och hjälpsamhet.

Mervolic Yawn...
9 november 2014 · 3 151 Inlägg

För några år sedan hade Stylingwebben bra xenonlooklampor i alla fall. Vid den tidpunkten provade jag lite olika, tyckte dom var bäst. Sedan finns ju även Philips Blue Vision Ultra som sägs vara väldigt bra, men jag har inte provat dom själv.

ConnysSvetsOTaxi
9 november 2014 · 196 Inlägg

Mervolic skrev:
För några år sedan hade Stylingwebben bra xenonlooklampor i alla fall. Vid den tidpunkten provade jag lite olika, tyckte dom var bäst. Sedan finns ju även Philips Blue Vision Ultra som sägs vara väldigt bra, men jag har inte provat dom själv.

Okej, det låter ju väldigt bra. Men vilken färgtemperatur levererar Philips Blue Vision Ultra? Och finns dom i alla dom typerna jag är ute efter?

Mervolic Yawn...
9 november 2014 · 3 151 Inlägg

ConnysSvetsOTaxi skrev:
Okej, det låter ju väldigt bra. Men vilken färgtemperatur levererar Philips Blue Vision Ultra? Och finns dom i alla dom typerna jag är ute efter?

De finns i både H3 och H4 (och ett flertal andra socklar) och levererar ljus med färgen 4000K enligt deras specifikationer. BlueVision finns även som W5W, dock vet jag inte om de har samma färgtemperatur. Men det borde ju vara nära nog.

ConnysSvetsOTaxi
9 november 2014 · 196 Inlägg

Mervolic skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:
Okej, det låter ju väldigt bra. Men vilken färgtemperatur levererar Philips Blue Vision Ultra? Och finns dom i alla dom typerna jag är ute efter?

De finns i både H3 och H4 (och ett flertal andra socklar) och levererar ljus med färgen 4000K enligt deras specifikationer. BlueVision finns även som W5W, dock vet jag inte om de har samma färgtemperatur. Men det borde ju vara nära nog.

Fast jag är ute efter 8000k så 4000k kommer inte duga. Då låter det ju som att dom tidigare lamporna jag skrev om är bättre. Dom finns dessutom i 100w utförande så det kan ju inte bli annat än kanon om det inte finns något som är bättre förstås? Någon som kanske kör med Blue Vision Ultra och kan länka bild eller liknande?

Mervolic Yawn...
9 november 2014 · 3 151 Inlägg

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:
Okej, det låter ju väldigt bra. Men vilken färgtemperatur levererar Philips Blue Vision Ultra? Och finns dom i alla dom typerna jag är ute efter?

De finns i både H3 och H4 (och ett flertal andra socklar) och levererar ljus med färgen 4000K enligt deras specifikationer. BlueVision finns även som W5W, dock vet jag inte om de har samma färgtemperatur. Men det borde ju vara nära nog.

Fast jag är ute efter 8000k så 4000k kommer inte duga. Då låter det ju som att dom tidigare lamporna jag skrev om är bättre. Dom finns dessutom i 100w utförande så det kan ju inte bli annat än kanon om det inte finns något som är bättre förstås? Någon som kanske kör med Blue Vision Ultra och kan länka bild eller liknande?

Oj, jag missade det med 8000K. neutral

I så fall får du nog kolla på Stylingwebben eller Xenonkungens hemsida.

Dock undrar jag varför du inte köper ett 35W xenonkit istället då, när det ändå är lika olagligt men betydligt bättre. Med tanke på att det håller mycket bättre än halogen så tjänar du ju igen pengarna rätt fort också. Ett vettigt kit (alltså för 2 lampor) kostar runt 4-500 kr från en svensk återförsäljare och håller i typ 3000 timmar (en bra halogenlampa håller i cirka 400 timmar). 35W xenon ger inte ifrån sig lika mycket värme heller. 100W halogen kan skada reflektorn i lyktan pga värmen.

Dessutom ger 35W xenon mer ljus än 100W halogen mätt i Lumen (ljusflöde).
35W xenon (8000K): ca 2600-2800 lm.
35W xenon (4300K): ca 3200 lm.
100W halogen: ca 2000 lm.
55W halogen: ca 1200-1500 lm.

Senast redigerat av Mervolic (9 november 2014)

ConnysSvetsOTaxi
10 november 2014 · 196 Inlägg

Mervolic skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:
De finns i både H3 och H4 (och ett flertal andra socklar) och levererar ljus med färgen 4000K enligt deras specifikationer. BlueVision finns även som W5W, dock vet jag inte om de har samma färgtemperatur. Men det borde ju vara nära nog.

Fast jag är ute efter 8000k så 4000k kommer inte duga. Då låter det ju som att dom tidigare lamporna jag skrev om är bättre. Dom finns dessutom i 100w utförande så det kan ju inte bli annat än kanon om det inte finns något som är bättre förstås? Någon som kanske kör med Blue Vision Ultra och kan länka bild eller liknande?

Oj, jag missade det med 8000K. neutral

I så fall får du nog kolla på Stylingwebben eller Xenonkungens hemsida.

Dock undrar jag varför du inte köper ett 35W xenonkit istället då, när det ändå är lika olagligt men betydligt bättre. Med tanke på att det håller mycket bättre än halogen så tjänar du ju igen pengarna rätt fort också. Ett vettigt kit (alltså för 2 lampor) kostar runt 4-500 kr från en svensk återförsäljare och håller i typ 3000 timmar (en bra halogenlampa håller i cirka 400 timmar). 35W xenon ger inte ifrån sig lika mycket värme heller. 100W halogen kan skada reflektorn i lyktan pga värmen.

Dessutom ger 35W xenon mer ljus än 100W halogen mätt i Lumen (ljusflöde).
35W xenon (8000K): ca 2600-2800 lm.
35W xenon (4300K): ca 3200 lm.
100W halogen: ca 2000 lm.
55W halogen: ca 1200-1500 lm.

En lättare xenon konvertering låter ju väldigt logiskt och väldigt bra med tanke på ljuset osv osv. Men jag har en liten bil med förbannat trångt motorutrymme så jag har ingen aning om vart jag ska placera ballasterna. (Se länk)
Dock har jag aldrig varit i kontakt med något xenon-kit så vet inte riktigt hur stor en ballast är på ett ungefär. Sen är jag faktiskt bara ute efter själva utseendet då jag har ett antal PBE180 60W (Se länk) så att få en massvis med ljus kommer inte vara något problem.

http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg
http://www.prestandabelysning.se/pbe180 … ljus/295-0

Senast redigerat av ConnysSvetsOTaxi (10 november 2014)

Mervolic Yawn...
14 november 2014 · 3 151 Inlägg

Jag förstår vad du menar. En ballast är inte alls stor, och har du vääääldigt trångt så finns ju även "slim"-ballaster som är plattare än normala. Dock har jag aldrig haft problem att hitta plats åt tjocka ballaster heller, i värsta fall får man väl köpa förlängningskablar och ha ballasterna längre bort.

Sickan_
14 november 2014 · 945 Inlägg

Dom på stylingwebben är inte bra när det regnar man ser typ ingenting
Då är biltemas 55w lampor bättre.
Skulle också rekommendera en xenon konvertering som tidigare sagt. Köp slim ballast och sätt under huset om det går.

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
spokenratt
14 november 2014 · 3 860 Inlägg

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Fast jag är ute efter 8000k så 4000k kommer inte duga. Då låter det ju som att dom tidigare lamporna jag skrev om är bättre. Dom finns dessutom i 100w utförande så det kan ju inte bli annat än kanon om det inte finns något som är bättre förstås? Någon som kanske kör med Blue Vision Ultra och kan länka bild eller liknande?

Oj, jag missade det med 8000K. neutral

I så fall får du nog kolla på Stylingwebben eller Xenonkungens hemsida.

Dock undrar jag varför du inte köper ett 35W xenonkit istället då, när det ändå är lika olagligt men betydligt bättre. Med tanke på att det håller mycket bättre än halogen så tjänar du ju igen pengarna rätt fort också. Ett vettigt kit (alltså för 2 lampor) kostar runt 4-500 kr från en svensk återförsäljare och håller i typ 3000 timmar (en bra halogenlampa håller i cirka 400 timmar). 35W xenon ger inte ifrån sig lika mycket värme heller. 100W halogen kan skada reflektorn i lyktan pga värmen.

Dessutom ger 35W xenon mer ljus än 100W halogen mätt i Lumen (ljusflöde).
35W xenon (8000K): ca 2600-2800 lm.
35W xenon (4300K): ca 3200 lm.
100W halogen: ca 2000 lm.
55W halogen: ca 1200-1500 lm.

En lättare xenon konvertering låter ju väldigt logiskt och väldigt bra med tanke på ljuset osv osv. Men jag har en liten bil med förbannat trångt motorutrymme så jag har ingen aning om vart jag ska placera ballasterna. (Se länk)
Dock har jag aldrig varit i kontakt med något xenon-kit så vet inte riktigt hur stor en ballast är på ett ungefär. Sen är jag faktiskt bara ute efter själva utseendet då jag har ett antal PBE180 60W (Se länk) så att få en massvis med ljus kommer inte vara något problem.

http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg
http://www.prestandabelysning.se/pbe180 … ljus/295-0

Här var ju gott ommplatt! wink

Såhär satte jag mina ballaster..
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2310942

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
ConnysSvetsOTaxi
15 november 2014 · 196 Inlägg

Mervolic skrev:
Jag förstår vad du menar. En ballast är inte alls stor, och har du vääääldigt trångt så finns ju även "slim"-ballaster som är plattare än normala. Dock har jag aldrig haft problem att hitta plats åt tjocka ballaster heller, i värsta fall får man väl köpa förlängningskablar och ha ballasterna längre bort.

Sickan_ skrev:
Dom på stylingwebben är inte bra när det regnar man ser typ ingenting
Då är biltemas 55w lampor bättre.
Skulle också rekommendera en xenon konvertering som tidigare sagt. Köp slim ballast och sätt under huset om det går.

spokenratt skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:

Oj, jag missade det med 8000K. neutral

I så fall får du nog kolla på Stylingwebben eller Xenonkungens hemsida.

Dock undrar jag varför du inte köper ett 35W xenonkit istället då, när det ändå är lika olagligt men betydligt bättre. Med tanke på att det håller mycket bättre än halogen så tjänar du ju igen pengarna rätt fort också. Ett vettigt kit (alltså för 2 lampor) kostar runt 4-500 kr från en svensk återförsäljare och håller i typ 3000 timmar (en bra halogenlampa håller i cirka 400 timmar). 35W xenon ger inte ifrån sig lika mycket värme heller. 100W halogen kan skada reflektorn i lyktan pga värmen.

Dessutom ger 35W xenon mer ljus än 100W halogen mätt i Lumen (ljusflöde).
35W xenon (8000K): ca 2600-2800 lm.
35W xenon (4300K): ca 3200 lm.
100W halogen: ca 2000 lm.
55W halogen: ca 1200-1500 lm.

En lättare xenon konvertering låter ju väldigt logiskt och väldigt bra med tanke på ljuset osv osv. Men jag har en liten bil med förbannat trångt motorutrymme så jag har ingen aning om vart jag ska placera ballasterna. (Se länk)
Dock har jag aldrig varit i kontakt med något xenon-kit så vet inte riktigt hur stor en ballast är på ett ungefär. Sen är jag faktiskt bara ute efter själva utseendet då jag har ett antal PBE180 60W (Se länk) så att få en massvis med ljus kommer inte vara något problem.

http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg
http://www.prestandabelysning.se/pbe180 … ljus/295-0

Här var ju gott ommplatt! wink

Såhär satte jag mina ballaster..
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2310942

Okej men då låter en xenon konvertering väldigt vettig. Men om jag nu skulle genomföra en konvertering av både strålkastare och dimljus så är det väll bara strålkastarna jag måste återställa innan besiktningen? Dimljusen har väll inte alls samma krav som strålkastarna?

spokenratt
15 november 2014 · 3 860 Inlägg

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:
Jag förstår vad du menar. En ballast är inte alls stor, och har du vääääldigt trångt så finns ju även "slim"-ballaster som är plattare än normala. Dock har jag aldrig haft problem att hitta plats åt tjocka ballaster heller, i värsta fall får man väl köpa förlängningskablar och ha ballasterna längre bort.

Sickan_ skrev:
Dom på stylingwebben är inte bra när det regnar man ser typ ingenting
Då är biltemas 55w lampor bättre.
Skulle också rekommendera en xenon konvertering som tidigare sagt. Köp slim ballast och sätt under huset om det går.

spokenratt skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:
En lättare xenon konvertering låter ju väldigt logiskt och väldigt bra med tanke på ljuset osv osv. Men jag har en liten bil med förbannat trångt motorutrymme så jag har ingen aning om vart jag ska placera ballasterna. (Se länk)
Dock har jag aldrig varit i kontakt med något xenon-kit så vet inte riktigt hur stor en ballast är på ett ungefär. Sen är jag faktiskt bara ute efter själva utseendet då jag har ett antal PBE180 60W (Se länk) så att få en massvis med ljus kommer inte vara något problem.

http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg
http://www.prestandabelysning.se/pbe180 … ljus/295-0

Här var ju gott ommplatt! wink

Såhär satte jag mina ballaster..
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2310942

Okej men då låter en xenon konvertering väldigt vettig. Men om jag nu skulle genomföra en konvertering av både strålkastare och dimljus så är det väll bara strålkastarna jag måste återställa innan besiktningen? Dimljusen har väll inte alls samma krav som strålkastarna?

Njae... det är väl snarare så att dimljusena får inte heller konverteras om man skall gå efter helbilsgodkännabde mm...  MEN, dom måste heller inte fungera vid besintningen..... Det jag gjort de senaste åren är att dra säkringen till dom innan besiktningen. Dom har bara frågat ifall dom inte fungerat och jag har svarat Nej. Så igentligen får man väl inte konvertera dom då det ska väl vara E märkningar mm... men å andra sidan behöver dom heller  inte vara fungerande vid besiktningen!

Var bara noga med ljusinställningen, det är ganska irriterande att möta konverterade bilar som inte bryr sig om hur ljusena riktar. På minkan man även justera dimmljusen iaf i höjd. Dom ska inte lysa rakt ner i backen, det kan blända om det är blött ute och för mcket uppåt förstår väl de flesta hur det blir wink

Senast redigerat av spokenratt (15 november 2014)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
MammDiin
15 november 2014 · 2 019 Inlägg

Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

ConnysSvetsOTaxi
15 november 2014 · 196 Inlägg

spokenratt skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:
Jag förstår vad du menar. En ballast är inte alls stor, och har du vääääldigt trångt så finns ju även "slim"-ballaster som är plattare än normala. Dock har jag aldrig haft problem att hitta plats åt tjocka ballaster heller, i värsta fall får man väl köpa förlängningskablar och ha ballasterna längre bort.

Sickan_ skrev:
Dom på stylingwebben är inte bra när det regnar man ser typ ingenting
Då är biltemas 55w lampor bättre.
Skulle också rekommendera en xenon konvertering som tidigare sagt. Köp slim ballast och sätt under huset om det går.

spokenratt skrev:

Här var ju gott ommplatt! wink

Såhär satte jag mina ballaster..
http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2310942

Okej men då låter en xenon konvertering väldigt vettig. Men om jag nu skulle genomföra en konvertering av både strålkastare och dimljus så är det väll bara strålkastarna jag måste återställa innan besiktningen? Dimljusen har väll inte alls samma krav som strålkastarna?

Njae... det är väl snarare så att dimljusena får inte heller konverteras om man skall gå efter helbilsgodkännabde mm...  MEN, dom måste heller inte fungera vid besintningen..... Det jag gjort de senaste åren är att dra säkringen till dom innan besiktningen. Dom har bara frågat ifall dom inte fungerat och jag har svarat Nej. Så igentligen får man väl inte konvertera dom då det ska väl vara E märkningar mm... men å andra sidan behöver dom heller  inte vara fungerande vid besiktningen!

Var bara noga med ljusinställningen, det är ganska irriterande att möta konverterade bilar som inte bryr sig om hur ljusena riktar. På minkan man även justera dimmljusen iaf i höjd. Dom ska inte lysa rakt ner i backen, det kan blända om det är blött ute och för mcket uppåt förstår väl de flesta hur det blir wink

MammDiin skrev:
Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

Bästa alternativet verkar isf vara att konvertera strålkastarna och montera någon ordentlig xenonlook lampa som matchar färg temperaturen i dimljusen. Har som sagt rejäla extraljus på gång så är inte i behov av massvis med ljus. Det är utseendet och pålitligheten jag prioriterar.

spokenratt
15 november 2014 · 3 860 Inlägg

MammDiin skrev:
Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

Finns en poäng i det du säger, och det skiljer en del från bil till bil hur det ser ut med avskärmningar etc...

ConnysSvetsOTaxi skrev:

spokenratt skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:

Mervolic skrev:
Jag förstår vad du menar. En ballast är inte alls stor, och har du vääääldigt trångt så finns ju även "slim"-ballaster som är plattare än normala. Dock har jag aldrig haft problem att hitta plats åt tjocka ballaster heller, i värsta fall får man väl köpa förlängningskablar och ha ballasterna längre bort.

Sickan_ skrev:
Dom på stylingwebben är inte bra när det regnar man ser typ ingenting
Då är biltemas 55w lampor bättre.
Skulle också rekommendera en xenon konvertering som tidigare sagt. Köp slim ballast och sätt under huset om det går.

Okej men då låter en xenon konvertering väldigt vettig. Men om jag nu skulle genomföra en konvertering av både strålkastare och dimljus så är det väll bara strålkastarna jag måste återställa innan besiktningen? Dimljusen har väll inte alls samma krav som strålkastarna?

Njae... det är väl snarare så att dimljusena får inte heller konverteras om man skall gå efter helbilsgodkännabde mm...  MEN, dom måste heller inte fungera vid besintningen..... Det jag gjort de senaste åren är att dra säkringen till dom innan besiktningen. Dom har bara frågat ifall dom inte fungerat och jag har svarat Nej. Så igentligen får man väl inte konvertera dom då det ska väl vara E märkningar mm... men å andra sidan behöver dom heller  inte vara fungerande vid besiktningen!

Var bara noga med ljusinställningen, det är ganska irriterande att möta konverterade bilar som inte bryr sig om hur ljusena riktar. På minkan man även justera dimmljusen iaf i höjd. Dom ska inte lysa rakt ner i backen, det kan blända om det är blött ute och för mcket uppåt förstår väl de flesta hur det blir wink

MammDiin skrev:
Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

Bästa alternativet verkar isf vara att konvertera strålkastarna och montera någon ordentlig xenonlook lampa som matchar färg temperaturen i dimljusen. Har som sagt rejäla extraljus på gång så är inte i behov av massvis med ljus. Det är utseendet och pålitligheten jag prioriterar.

Titta på dioder i dimljusen då, finns hyffsade LED med olika socklar idag också..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
MammDiin
15 november 2014 · 2 019 Inlägg

ConnysSvetsOTaxi skrev:
Bästa alternativet verkar isf vara att konvertera strålkastarna och montera någon ordentlig xenonlook lampa som matchar färg temperaturen i dimljusen. Har som sagt rejäla extraljus på gång så är inte i behov av massvis med ljus. Det är utseendet och pålitligheten jag prioriterar.

Men om du har ordentliga extraljus så tror jag inte du vill halvljus som man knappt ser lyser när man bländar av.

ConnysSvetsOTaxi
15 november 2014 · 196 Inlägg

spokenratt skrev:

MammDiin skrev:
Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

Finns en poäng i det du säger, och det skiljer en del från bil till bil hur det ser ut med avskärmningar etc...

ConnysSvetsOTaxi skrev:

spokenratt skrev:

Njae... det är väl snarare så att dimljusena får inte heller konverteras om man skall gå efter helbilsgodkännabde mm...  MEN, dom måste heller inte fungera vid besintningen..... Det jag gjort de senaste åren är att dra säkringen till dom innan besiktningen. Dom har bara frågat ifall dom inte fungerat och jag har svarat Nej. Så igentligen får man väl inte konvertera dom då det ska väl vara E märkningar mm... men å andra sidan behöver dom heller  inte vara fungerande vid besiktningen!

Var bara noga med ljusinställningen, det är ganska irriterande att möta konverterade bilar som inte bryr sig om hur ljusena riktar. På minkan man även justera dimmljusen iaf i höjd. Dom ska inte lysa rakt ner i backen, det kan blända om det är blött ute och för mcket uppåt förstår väl de flesta hur det blir wink

MammDiin skrev:
Xenonkonvertera dimljus med reflektorer blir oftast skit och bländar andra. Däremot så funkar det om man har projektorer.
Och dimljus bländar nästan oavsett via vägen när det är blött ute, likt halvljus gör. Om inte dimljusen har en kraftig avskärmning neråt, men även då bländar de på lite längre avstånd.

Bästa alternativet verkar isf vara att konvertera strålkastarna och montera någon ordentlig xenonlook lampa som matchar färg temperaturen i dimljusen. Har som sagt rejäla extraljus på gång så är inte i behov av massvis med ljus. Det är utseendet och pålitligheten jag prioriterar.

Titta på dioder i dimljusen då, finns hyffsade LED med olika socklar idag också..

Smart. Ska kolla på det, så länge färg temperaturen är den samma spelar det ingen större roll för mig. Inte när det kommer till dimljusen i alla fall.

ConnysSvetsOTaxi
15 november 2014 · 196 Inlägg

MammDiin skrev:

ConnysSvetsOTaxi skrev:
Bästa alternativet verkar isf vara att konvertera strålkastarna och montera någon ordentlig xenonlook lampa som matchar färg temperaturen i dimljusen. Har som sagt rejäla extraljus på gång så är inte i behov av massvis med ljus. Det är utseendet och pålitligheten jag prioriterar.

Men om du har ordentliga extraljus så tror jag inte du vill halvljus som man knappt ser lyser när man bländar av.

Det är helt sant.

Mack Forum- och sitemoderator
15 november 2014 · 26 149 Inlägg

Personligen har jag precis lagt en beställning på Diodhusets "xenon-look-lampor", det vill säga dessa;

http://www.diodhuset.se/halogen/stralka … p-s1%2F645

Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad med dessa, gällande det ljusare skenet, eller om dom är lika gula som vilken halogenlampa som helst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Teho
15 november 2014 · 237 Inlägg

Jag har MTEC Cosmos Blue 55w i halvljuset på S70n. Enda "xenonlook" jag testat som faktiskt liknar xenon.
Det ser ut så här:

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185426/185426-82d9a182520b8fe8440f9d4cb7d2e337.jpg

W5W kan du väl lika gärna köpa som dioder? Biltema etc.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang