Cheva s10 "Cali-Pre" stuk

vanlig är tråkig
  • 36 Följare
  • 22 724 Visningar
  • Projektet avslutat 6 mars 2016
MarkusJH
26 december 2014 · 120 Inlägg

fortfarande inget direkt nytt..  bara står o ser fin ut typ..
masa som ska fixas men är man inte rik så får man ta lite åt gången.


https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-970c99658c8d455d1bc578ce68a219e7.jpg

MarkusJH
13 januari 2015 · 120 Inlägg

ja då har man väl vart frånvarande här ett tag, men kan ju säga att de har inte hänt så mycket.. har fått hjulinställningen så bra som de går utan rätta mät grejer, men jag är nöjd iallafall..
resten står ganska stilla än så länge då jag är näst intill arbetslös o många andra dyra intressen, så att de kommer nog vara lite lugnt här nån månad till eller så tyvärr.

// MarkusJH

MarkusJH
8 februari 2015 · 120 Inlägg

o där slockna ljusrampen... alltid kul o leta elfel... säkringen hel iallafall.. så får väl ta en titt...

MarkusJH
30 mars 2015 · 120 Inlägg

oj oj oj, här händer de inte mycket.. men blivit en del skruvande nu ändå

efter en isig vinter så ville diffen inte leka med så blev o tömma den äckliga brända stinkande oljan till ny o fräsh olja, nu funkar diffen fint igen, lätta fel är goa ibland
passade även på o måla om kåpan när man ändå hade tråkigt..



fått lagat lite rost på bakdörren så den är hel nu med.
sen var de ju dags för den där jädra besiktningen också.. så ja, de fick bli nya skivor fram samt klossar och styrleder då dem va hemska.. och de va inte en dag för tidigt att byta de kan jag ju erkänna !

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-0cbf293859f6133b8b2bb5c2600b006f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-c9ee77c2b748ea7929580aaa20e8d174.jpg

o så här ska inte broms skivor se ut :S
https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-e16d00a15c12ea60faf3e6c234d267b8.jpg

och rätt storlek på pallbockarna e ju inte fel.... de står i högsta läget...
https://www1.garaget.org/gallery/images/202/201791/201791-bc2d7cba160e108273906a8f81f5e9d3.jpg


men annars har den väl mest bara gått som hoj transport på helgerna...

MarkusJH
1 april 2015 · 120 Inlägg

sumho skrev:
Många Monster lär du dricka wink såg mängder på nån bild

haha ja jag jobbar/jobbade för Monster , så ja de går väl åt en del xD

MarkusJH
3 april 2015 · 120 Inlägg

sumho skrev:
Underbar dryck. ja kör den blå varianten

ja den e fin den med. men orginal tröttnar jag inte på så lätt, dem andra är periodvis hehe

MarkusJH
17 maj 2015 · 120 Inlägg

då va man tillbaka , nytt jobb och firmabil m.m så har chevan mestadels bara stått o sett fin ut...
besiktade den och fick en gnällig jävel som gav mig några 2or.. sen dess har den bara stått igen.. kanske dags att börja bry sig om den igen. e ju trots allt en bra bil som förtjänar lite kärlek..

så lite delar är beställt och planer smids.. kommer bli grymt! mer får ni se snart wink

MarkusJH
22 maj 2015 · 120 Inlägg

mnowak skrev:
You can do it! 😉

yes i can! xD   annars e de illa hehe

MarkusJH
10 juli 2015 · 120 Inlägg

M_Back skrev:
Följer! Ser bra ut hittills. smile

tackar! vart dåligt med uppdateringar de senaste pga hus köp m.m men ska bättra mig

MarkusJH
13 november 2015 · 120 Inlägg

BunnA skrev:
ballt, letar förbrilt efter en vettig s10. smile

ja goare bilar e svåra o hitta.. men börjar ju tyvärr komma upp i åldern då rost och sånt börjar komma så de e väl inte de första man vill greja med när man köper ny bil hehe,

MarkusJH
14 november 2015 · 120 Inlägg

BunnA skrev:

MarkusJH skrev:

BunnA skrev:
ballt, letar förbrilt efter en vettig s10. smile

ja goare bilar e svåra o hitta.. men börjar ju tyvärr komma upp i åldern då rost och sånt börjar komma så de e väl inte de första man vill greja med när man köper ny bil hehe,

Rost är inget problem, däremot så lär väl en sån dra typ 8L/Milen ? tongue

haha nej nej ! långt ifrån! dem kan vara törstiga men de får man räkna med om man vill ha den med överdimensionerade motorn vortec v6 dvs. som min är i skrivande stund så drar den ca 1.1 L/milen , men har hört allt från närmare 2 , men de e ju som med alla motorer, drar ju efter hur motorn mår hehe

MarkusJH
11 december 2015 · 120 Inlägg

ja de har verkligen stått stilla med detta projektet.. då de blev en ny bil köpt så funderar jag antingen på att sälja av den o ha ännu ett  ofärdigt projekt , eller ha kvar den o fortsätta bygga då de kommer bli mycket lättare då jag har annan DD ...  känns som de sistnämnda dock

MarkusJH
25 januari 2016 · 120 Inlägg

lillebror4435 skrev:
Va fö pris tänkte du på den ifall du sälj den?

15.000 kr

MarkusJH
21 februari 2016 · 120 Inlägg

Bob-Miller skrev:
Gyckte väl ja kände igen ditt garage...bor ju i Hindås....tips me bussning,nästa ggn tar du en bågfil o öppnar sätt bladet i bussningen,sätt ihop bågfilen o såga sönder röret,sen slår du lätt ut den,brukar ta en kvart..

ja de lät rätt logiskt o smart.. att man inte tänkte på det är ma väl höll på hehe.
ja de va ett tag sen nu man höll till där i hindås, saknar att ha en stor lokal när man mekar , har inte ens ett garage nu längre..
utrymmen blir mindre o fordonen blir större

MarkusJH
21 februari 2016 · 120 Inlägg

Beemerloover skrev:
Riktigt coolt. Kika gärna in på min tråd om min silverado höjd 7" med 35" hjul smile

den va inte dålig! blir att följa o få fram motivationen för o höja min nya ..

MarkusJH
22 februari 2016 · 120 Inlägg

Beemerloover skrev:

MarkusJH skrev:

Beemerloover skrev:
Riktigt coolt. Kika gärna in på min tråd om min silverado höjd 7" med 35" hjul smile

den va inte dålig! blir att följa o få fram motivationen för o höja min nya ..

Nä den är ruggigt fin faktiskt. Lär ta fart i tråden när vädret är lite bättre. Går ju inte in i verkstaden så man får stå ute och jobba hmm

vet precis va du menar! enda lokalen jag har tillgång till nu får jag bara in halva bilen hehe, kasst en ska byggas garage till sommaren e planen smile

MarkusJH
22 februari 2016 · 120 Inlägg

lillebror4435 skrev:
Hur/vad har du använt för att montera ledrampen? smile

byggde mitt egna fäste som skulle vara "tillfälligt" som slutade med att de satt kvar till och med när jag sålde bilen...  men 2mm plåt, 35mm rörbitar och fästes med såna popnits liknande muttrar, 20 min jobb som man nu efter dessa år önskar att man kanske la lite extra tid på få till dem snyggt istället för att göra några som duger för stunden

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang