Olaglig belysning

it_mutt Avstängd
28 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:

ExXtr3me skrev:
Är det sånt här mina jävla skattepengar går till? Jag vill seriöst bara spy när jag läser allt det här.

Nu får du allvarligt ta och skärpa dig. Hur gammal är du egentligen?
Spänn av och gå vidare i livet, tänk på blodtrycket.

68 och blodtrycket är stabilt tack för att du tänkte på det

Ja detta är fan mycket bättre att lägga skattepengar på än invandrare

Och där gjorde du antingen Mike Godwin stolt...eller förbannat besviken.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Catoxxo
28 december 2014 · 324 Inlägg

ford100 skrev:
Ja detta är fan mycket bättre att lägga skattepengar på än invandrare

Haha, jag gillar denna tråden.

Evildan
29 december 2014 ·

it_mutt skrev:

ford100 skrev:

ExXtr3me skrev:
Är det sånt här mina jävla skattepengar går till? Jag vill seriöst bara spy när jag läser allt det här.

Nu får du allvarligt ta och skärpa dig. Hur gammal är du egentligen?
Spänn av och gå vidare i livet, tänk på blodtrycket.

68 och blodtrycket är stabilt tack för att du tänkte på det

Ja detta är fan mycket bättre att lägga skattepengar på än invandrare

Och där gjorde du antingen Mike Godwin stolt...eller förbannat besviken.

Förmodligen mycket besviken.

it_mutt Avstängd
29 december 2014 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

ford100 skrev:

68 och blodtrycket är stabilt tack för att du tänkte på det

Ja detta är fan mycket bättre att lägga skattepengar på än invandrare

Och där gjorde du antingen Mike Godwin stolt...eller förbannat besviken.

Förmodligen mycket besviken.

Han får ju stöd för sin sak dock

- - - -
Spännande att den enda besökaren på mina två aktiva bilar är TS, och båda bilarna har fått 1 i betyg det senaste dygnet. Inte för att jag bryr mig om så alla besökare röstade 1, men man kan ju börja fundera på om TS verkligen är 68 år gammal? Åtminstone mentalt som i de lägre tonåren iaf. Ett praktexempel på regression månne?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mervolic Yawn...
29 december 2014 · 3 151 Inlägg

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Och där gjorde du antingen Mike Godwin stolt...eller förbannat besviken.

Förmodligen mycket besviken.

Han får ju stöd för sin sak dock

- - - -
Spännande att den enda besökaren på mina två aktiva bilar är TS, och båda bilarna har fått 1 i betyg det senaste dygnet. Inte för att jag bryr mig om så alla besökare röstade 1, men man kan ju börja fundera på om TS verkligen är 68 år gammal? Åtminstone mentalt som i de lägre tonåren iaf. Ett praktexempel på regression månne?

Tråkigt med folk som inte kan föra en diskussion (som de själva dessutom bjuder in till) utan att behöva hämnas.

För övrigt är det här bästa tråden på forumet just nu.

janli
29 december 2014 · 91 Inlägg

ford100 skrev:
Tja alla

Har 5 extraljus i fronten på min passat från 98 med parkeringsljus/led ring runt,  har haft detta i 3 år nu inga problem med bes eller polisen tills igår. Enligt honom den 14 december


Vart stoppad för körkort och nykterhetskontroll till att börja med, sen började polisen att muttra att jag hade för många p-ljus o jag kontarde med att bes och att polisen inget sagt under 3 år dock utan resultat och 1700 fattigare.

Har det kommit nån ny lag och detta blivit olagligt kommer att bestrida denna böter då jag anser att jag inget gjort fel.

Är det nån som råkat ut för detta mer än jag o kan hjälpa mig??

ford100 skrev:
Nya händelser

Har vart hos min verkstad med kvittot och bett dom skriva under att detta var lagligt det gjorde dom spelade även in hela samtalet med chefen och han som hade utfört arbetet.
Sa inte till dom att jag fått böter för just detta o att det var olagligt.

Besiktade bilen med denna belysning utan anmärkning dom ville ej skriva att det var lagligt men även här spelade jag in samtalet där han sa att det var godkänd belysning.

Gick till domstolen o bestred förlorade till min stora förvåning trots att jag hade lite bevis. Enligt honom den 20 december.

Jaja skit samma kontaktade min advokat han sa att med det bevismaterialet jag hade så skulle jag garanterat vinna mot verkstan  han tyckte först jag skulle ta kontakt med dom innan jag gick till rätten för att se om de tänkte betala boten, arbetskostnaden för montering och extraljusen.
Kommer göra detta den 12 januari då dom har semester stängt just nu.

Så som det ser ut nu kommer jag få tbx varenda krona vilket bevisar att det går att vinna

Enligt honom så har han på en vecka, gått från bot till domstol och förlorat...
Han kan inte ha alla hemma, hur j-vla dumma tror han folk är..

caromania Forummoderator
29 december 2014 · 9 296 Inlägg

Man har ju två val, fullfölj historien man slagit sig in på eller backa i tid. Jag tror att det just nu står någon i ett hörn med en blöt pensel.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
gamlingen
29 december 2014 · 5 198 Inlägg

Skulle va kul å höra hur det gick för han... han blev väl utskrattad av verkstan. eget ansvar,,, 68 år,, jaja..

janli
29 december 2014 · 91 Inlägg

Jag vill också hör, vad han ljuger ihop.

ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

Ljuger gör jag då inte

Känner man folk så kan man snabbt få träffa en domare så det var inga problem nu öppnar inte verkstan förens den 12 där känner jag ingen så bara o vänta

Hjälpte massor att min son var advokat om man säger så

Senast redigerat av ford100 (29 december 2014)

-jimmy
29 december 2014 · 377 Inlägg

Jag väntar tålmodigt med popcorn!!

ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Och där gjorde du antingen Mike Godwin stolt...eller förbannat besviken.

Förmodligen mycket besviken.

Han får ju stöd för sin sak dock

- - - -
Spännande att den enda besökaren på mina två aktiva bilar är TS, och båda bilarna har fått 1 i betyg det senaste dygnet. Inte för att jag bryr mig om så alla besökare röstade 1, men man kan ju börja fundera på om TS verkligen är 68 år gammal? Åtminstone mentalt som i de lägre tonåren iaf. Ett praktexempel på regression månne?

Nu har du  femmor bättre

AntrE
29 december 2014 · 2 140 Inlägg

Får man fråga varför du tror ingen annan advokat skulle vilja ta på sig ditt fall?

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

ford100 skrev:
Ljuger gör jag då inte

Känner man folk så kan man snabbt få träffa en domare så det var inga problem nu öppnar inte verkstan förens den 12 där känner jag ingen så bara o vänta

Hjälpte massor att min son var advokat om man säger så

Inbilla mej att du bara kan få tag på en domare så utan vidare,största skämtet idag.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

fadret skrev:

ford100 skrev:
Ljuger gör jag då inte

Känner man folk så kan man snabbt få träffa en domare så det var inga problem nu öppnar inte verkstan förens den 12 där känner jag ingen så bara o vänta

Hjälpte massor att min son var advokat om man säger så

Inbilla mej att du bara kan få tag på en domare så utan vidare,största skämtet idag.

Inte jag min son

ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

AntrE skrev:
Får man fråga varför du tror ingen annan advokat skulle vilja ta på sig ditt fall?

För litet fall helt enkelt

fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.Det finns jourhavande tingsrätter vid ev anhållanden och häktningar,inget annat.

Senast redigerat av fadret (29 december 2014)

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Sen ifrån mitt första inlägg så hade det gått ca 2 veckor sen jag fick botten och vi började bestridda den tog ca 3 veckor innan han fick träffa en domare

Bara för att jag postade mitt första inlägg den o den dagen så står det inget om när jag fick boten mig vetligen

Senast redigerat av ford100 (29 december 2014)

fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

ford100 skrev:

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Mitt problem är att jag inte gillar lögnare.ALLA är oskyldiga tills man är dömd.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang