Olaglig belysning

ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

fadret skrev:

ford100 skrev:

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Mitt problem är att jag inte gillar lögnare.ALLA är oskyldiga tills man är dömd.

O vad har jag ljugit om?

fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

ford100 skrev:

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Sen ifrån mitt första inlägg så hade det gått ca 2 veckor sen jag fick botten och vi började bestridda den tog ca 3 veckor innan han fick träffa en domare

Bara för att jag postade mitt första inlägg den o den dagen så står det inget om när jag fick boten mig vetligen

Skriver du på fyllan bara för du tycker du det är roligt,eller har du bara svårt för att stava ibland.

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
Mattias_Vejdeland
29 december 2014 · 329 Inlägg

Trollvarning

Saab 900R (1996)
Volvo XC70 (2001)
ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

fadret skrev:

ford100 skrev:

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Sen ifrån mitt första inlägg så hade det gått ca 2 veckor sen jag fick botten och vi började bestridda den tog ca 3 veckor innan han fick träffa en domare

Bara för att jag postade mitt första inlägg den o den dagen så står det inget om när jag fick boten mig vetligen

Skriver du på fyllan bara för du tycker du det är roligt,eller har du bara svårt för att stava ibland.

Dyslektiker kallas det har jag för mig t9 hjälper mig väldigt mycket om du känner för att hacka

fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

I rest my case

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

Mattias_Vejdeland skrev:
Trollvarning

Nepp här finns inga troll bara en gammal gubbe

Maxen Teknisk
29 december 2014 · 328 Inlägg

ford100 skrev:
O nej denna verkstad kommer aldrig mer får serva min bil de skulle inte efter detta ens få serva min fru

Undrar lite förstrött på vilket vis de skulle "serva" din fru?

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
Schneeflocke
29 december 2014 · 239 Inlägg

Dyslexi kräver utredning, annars är det bara helt vanliga läs- och skrivsvårigheter. Har själv undervisat i svenska. smile

ford100 skrev:

fadret skrev:

ford100 skrev:

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Sen ifrån mitt första inlägg så hade det gått ca 2 veckor sen jag fick botten och vi började bestridda den tog ca 3 veckor innan han fick träffa en domare

Bara för att jag postade mitt första inlägg den o den dagen så står det inget om när jag fick boten mig vetligen

Skriver du på fyllan bara för du tycker du det är roligt,eller har du bara svårt för att stava ibland.

Dyslektiker kallas det har jag för mig t9 hjälper mig väldigt mycket om du känner för att hacka

Always a better way - Toyota
Toyota Rav4 Hybrid (XA50) "Executive Premium PANO" (2024)
ford100
29 december 2014 · 57 Inlägg

Schneeflocke skrev:
Dyslexi kräver utredning, annars är det bara helt vanliga läs- och skrivsvårigheter. Har själv undervisat i svenska. smile

ford100 skrev:

fadret skrev:

Skriver du på fyllan bara för du tycker du det är roligt,eller har du bara svårt för att stava ibland.

Dyslektiker kallas det har jag för mig t9 hjälper mig väldigt mycket om du känner för att hacka

Jo gjorde en sån vid 23 års ålder lätt dyslexi vart diagnosen då

granadadr
29 december 2014 · 7 290 Inlägg

hmm,,, om din son nu är advokat,, så borde han förstå/veta att det ALLTID är föraren av ett fordon som är ansvarig för att den är trafiksäker och laglig att framföras på våra vägar,, och i ditt fall var inte fallet så, meo är det ditt ansvar och ingen annans, meo ej Verkstadens ansvar,, speciellt inte om det gått ca 3 år,, detta  är en parodi,, utan dess like,, du försöker bara utnyttja systemet för att din son är advokat,

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
-matte En Medlem
29 december 2014 · 405 Inlägg

Har TS fått betala boten redan eller var tanken att han skulle få tillbaka pengarna efter "målet"?

it_mutt Avstängd
29 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

Förmodligen mycket besviken.

Han får ju stöd för sin sak dock

- - - -
Spännande att den enda besökaren på mina två aktiva bilar är TS, och båda bilarna har fått 1 i betyg det senaste dygnet. Inte för att jag bryr mig om så alla besökare röstade 1, men man kan ju börja fundera på om TS verkligen är 68 år gammal? Åtminstone mentalt som i de lägre tonåren iaf. Ett praktexempel på regression månne?

Nu har du  femmor bättre

Du missar hela grejen. Som påpekat bryr jag mig inte om huruvida folk röstar ettor på mina bilar, om de genuint anser det. Men ditt agerande osar "tjurig femåring".

Du vill å ena sidan framstå som en seriös person, som vill ha hjälp med en sakfråga och som inte förstår varför du blir dumförklarad. Fine.

MEN, å andra sidan gör du idiotgrejer som ovanstående, du kan inte komma med något konkret. Vid raka frågor om vad din sonadvokat tänkt sig för fortskridande, kan du inte svara.

När det senare dyker upp något, så är det inte bara hänvisat till fel lag, utan också sen tidigare påpekat att det inte finns någon grund i den lag du egentligen åsyftar. Och så undrar du varför du blir idiotförklarad.


- - - - - - -

Detta har inget med topic att göra.

När jag läste det så tänkte jag att "det kunde vara ford100...eller dennes son om han brås på sin far"

http://www.expressen.se/kvallsposten/ma … -julklapp/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
it_mutt Avstängd
30 december 2014 · 10 388 Inlägg

ford100 skrev:

fadret skrev:
Din son är alltså advokat,jag jobbar då på ett häkte,inte ens vi kan få tag i en domare så utan vidare,tycker du skall försöka att sluta inbilla mej något annat,och även alla andra här på  forumet.

Han bokade tid med en genom jobbet gick väldigt enkelt o snabbt

Vad är ditt problem igentligen

Sen ifrån mitt första inlägg så hade det gått ca 2 veckor sen jag fick botten och vi började bestridda den tog ca 3 veckor innan han fick träffa en domare

Bara för att jag postade mitt första inlägg den o den dagen så står det inget om när jag fick boten mig vetligen

Din tidslinje stämmer inte;

2014-12-15 16:17

ford100 skrev:
..
Har 5 extraljus i fronten på min passat från 98 med parkeringsljus/led ring runt,  har haft detta i 3 år nu inga problem med bes eller polisen tills igår.


Vart stoppad för körkort och nykterhetskontroll till att börja med, sen började polisen att muttra att jag hade för många p-ljus o jag kontarde med att bes och att polisen inget sagt under 3 år dock utan resultat och 1700 fattigare.


Har det kommit nån ny lag och detta blivit olagligt kommer att bestrida denna böter då jag anser att jag inget gjort fel.

2014-12-15 16:59

ford100 skrev:
men som sagt har hört o läst vad ni skrivit men kommer fortfarande att bestridda den med att jag har 3 bes som är godkända med min belysning o många år med den utan problem

2014-12-15 17:21

ford100 skrev:
Jahopp okej inte roligt dock att punga ut 1700 innan jul men när du vände det så insåg jag nog lite min dumhet nu

2014-12-15 17:30

ford100 skrev:
Bestridda kommer jag o göra ja

2014-12-23 11:04

ford100 skrev:
Nya händelser

Har vart hos min verkstad med kvittot och bett dom skriva under att detta var lagligt det gjorde dom spelade även in hela samtalet med chefen och han som hade utfört arbetet.
Sa inte till dom att jag fått böter för just detta o att det var olagligt.

Besiktade bilen med denna belysning utan anmärkning dom ville ej skriva att det var lagligt men även här spelade jag in samtalet där han sa att det var godkänd belysning.

Gick till domstolen o bestred förlorade till min stora förvåning trots att jag hade lite bevis.

Jaja skit samma kontaktade min advokat han sa att med det bevismaterialet jag hade så skulle jag garanterat vinna mot verkstan  han tyckte först jag skulle ta kontakt med dom innan jag gick till rätten för att se om de tänkte betala boten, arbetskostnaden för montering och extraljusen.
Kommer göra detta den 12 januari då dom har semester stängt just nu.

Så som det ser ut nu kommer jag få tbx varenda krona vilket bevisar att det går att vinna

2014-12-15 17:21 ska du helt enkelt inte bestrida den, utan snällt betala. Det indikerar helt enkelt att du inte börjat bestrida den än. 2014-12-23 11:04 har du bestridit det hela.

MEST spännande av allt, är att du klart och tydligt säger att du fick böterna "igår", när du skapade tråden. Du gick alltså från att ha fått böterna 2014-12-14 (ditt första inlägg var 2014-12-15 och då hade du fått boten "igår"), och på under tio dagar (inklusive helg) hade du bestridit boten.

Så jo, det står precis när du, enligt egen utsago, fick boten.


SLUTA TRAMSA NU!

Senast redigerat av it_mutt (30 december 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
30 december 2014 · 901 Inlägg

@ford100
"Ja detta är fan mycket bättre att lägga skattepengar på än invandrare"

definiera det bättre, min har far flyttat 1963 till Sverige, har jobbat dagligen o har betalat o fortsätter att betala höga summor till skattemyndigheterna!

Har Sverige en hel massa sådana tönta regler om bilens ljus, det har att göra med beslutfattarna som röstas av röstberättigade individer som finns i landet och majoritet är knappast invandrare!

Det som kan säga att du har rätt i, är att polisen har resurser att kolla om man har si o så ljus på bilen istället för att bekämpa brottsligheten!

Men då kommer vi till ett annat ämne.

Detta är ett forum kring bilism o ej andra sociala/politiska frågor.

Senast redigerat av gps18 (30 december 2014)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
ford100
30 december 2014 · 57 Inlägg

Hej alla Mattias heter jag och ford100 är min morfar han är 68 år gammal o har väldigt dåligt minne o humör som ni kanske märkt.
Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat har försökt att övertala honom att lägga av men han lyssnar inte.
Mycket av det han har skrivit här stämmer inte så jag ska gå genom allt från dag 1.
Men kan börja med att säga allt han har sagt om min far (advokaten) och att han ska hjälpa honom dra upp detta i rättegång stämmer ej.
Det var jag som hjälpte honom starta detta konto är inte ett dugg intresserad av bilar vill bara att dom ska funka men jag har nu bytt lösenord så han kommer ej att skriva mer här utan jag kommer skriva hur det har gått sen.
För mot verkstan kommer han att försöka få dom att ersätta honom för boten (suck) har försökt att övertala honom jag o min far att han har ansvaret själv och ingen annan utan lycka.
Men här kommer en genomgång SANNINGEN om vad som skett hittills!!!

10 november han för böter för att ha för många positionsljus vi får hämta honom på stationen för att han bråkat så pass att det ska vara lagligt med polisen, dom väljer att bara ge böter för positionsljus tack och lov.
Samma dag åker han till min far (Hans advokat) och frågar hur han bestrider detta redan här säger min far åt han att det inte kommer ge nåt men vill han det så skulle han hjälpa honom.
Han ville bestridda så min far tar hand om det bokar tid med en domare den 21 december.

1 December han har då åkt själv till verkstan och fått dom att skriva under på kvittot att positionsljusen var lagliga att använda och han spelade in samtalet dom hade.
Sen åker han till besiktningen och får även dom att skriva att dom godkänt positionsljusen.
Han åker sedan till min far (hans advokat) och säger att han skaffat bevis tills dom ska bestrida boten.
Min far (hans advokat) säger att dom inte kommer hjälpa och tar ej emot dom och även här säger att det är hans ansvar att se till att bilen är laglig att han har det yttersta ansvaret ingen annan.

21 december
boten min far (hans advokat) bestrider boten åt honom och såklart förlorar no big suprise där liksom

29 december han försäger sig om vad han skrivit här och gjort inser att jag måste säga sanningen så hoppas ni har förståelse mot han han menade inget illa, men både jag och min far har nu tillrättavisat honom och försökt få honom att inte gå till verkstan den 12 men detta går inte han kommer gå dit men med ingen advokat det var bara en stor lögn han drog när alla sa emot honom att han hade sin son bakom sig och att dom skulle dra detta till domstol att och att min far (hans advokat) sagt att dom hade ett starkt mål var bara en stor lögn finns inte en chans att min far skulle vilja vara med på detta som advokat o äventyra hans karriär.

Jag säger inte att ni måste tro på detta men tro i alla fall inte på något min morfar (ford100) har skrivit här om något.

Så hoppas jag fått med allt har jag inte det är det bara att fråga.

Senast redigerat av ford100 (30 december 2014)

Evildan
30 december 2014 ·

ford100 skrev:
Hej alla Mattias heter jag och ford100 är min morfar han är 68 år gammal o har väldigt dåligt minne o humör som ni kanske märkt.
Jag tänker inte försvara det han håller på med jag och min far som är hans advokat har försökt att övertala honom att lägga av men han lyssnar inte.
Mycket av det han har skrivit här stämmer inte så jag ska gå genom allt från dag 1.
Men kan börja med att säga allt han har sagt om min far (advokaten) och att han ska hjälpa honom dra upp detta i rättegång stämmer ej.
Det var jag som hjälpte honom starta detta konto är inte ett dugg intresserad av bilar vill bara att dom ska funka men jag har nu bytt lösenord så han kommer ej att skriva mer här utan jag kommer skriva hur det har gått sen.
För mot verkstan kommer han att försöka få dom att ersätta honom för boten (suck) har försökt att övertala honom jag o min far att han har ansvaret själv och ingen annan utan lycka.
Men här kommer en genomgång SANNINGEN om vad som skett hittills!!!

10 november han för böter för att ha för många positionsljus vi får hämta honom på stationen för att han bråkat så pass att det ska vara lagligt med polisen, dom väljer att bara ge böter för positionsljus tack och lov.
Samma dag åker han till min far (Hans advokat) och frågar hur han bestrider detta redan här säger min far åt han att det inte kommer ge nåt men vill han det så skulle han hjälpa honom.
Han ville bestridda så min far tar hand om det bokar tid med en domare den 21 december.

1 December han har då åkt själv till verkstan och fått dom att skriva under på kvittot att positionsljusen var lagliga att använda och han spelade in samtalet dom hade.
Sen åker han till besiktningen och får även dom att skriva att dom godkänt positionsljusen.
Han åker sedan till min far (hans advokat) och säger att han skaffat bevis tills dom ska bestrida boten.
Min far (hans advokat) säger att dom inte kommer hjälpa och tar ej emot dom och även här säger att det är hans ansvar att se till att bilen är laglig att han har det yttersta ansvaret ingen annan.

21 december
boten min far (hans advokat) bestrider boten åt honom och såklart förlorar no big suprise där liksom

29 december han försäger sig om vad han skrivit här och gjort inser att jag måste säga sanningen så hoppas ni har förståelse mot han han menade inget illa, men både jag och min far har nu tillrättavisat honom och försökt få honom att inte gå till verkstan den 12 men detta går inte han kommer gå dit men med ingen advokat det var bara en stor lögn han drog när alla sa emot honom att han hade sin son bakom sig och att dom skulle dra detta till domstol att och att min far (hans advokat) sagt att dom hade ett starkt mål var bara en stor lögn finns inte en chans att min far skulle vilja vara med på detta som advokat o äventyra hans karriär.

Jag säger inte att ni måste tro på detta men tro i alla fall inte på något min morfar (ford100) har skrivit här om något.

Så hoppas jag fått med allt har jag inte det är det bara att fråga.

Väl sammanfattat.
Har tyckt hela historien och dess vindlingar angående ansvarsfrihet varit lite märklig från första början.

Lyngmo
30 december 2014 · 466 Inlägg

jag blev stoppad för 4 år sen av hbg polisen. då sa dom att jag skulle klippa av sladdarna till mina parkeringsljus som satt i mina extra ljus. efter jag hade gjort det så fick jag 500 kr i böter av dom.. det var bara att betala och se lessen ut ;D

ford100
30 december 2014 · 57 Inlägg

Lyngmo skrev:
jag blev stoppad för 4 år sen av hbg polisen. då sa dom att jag skulle klippa av sladdarna till mina parkeringsljus som satt i mina extra ljus. efter jag hade gjort det så fick jag 500 kr i böter av dom.. det var bara att betala och se lessen ut ;D

Ja det finns inte mycket mer att göra men morfar är alldeles för envis för det och har den mentalitet att det han säger gäller tyvärr så vi har försökt att få honom och inse samma utan resultat

gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
30 december 2014 · 901 Inlägg

ok Mattias! smile
jag måste ändå säga att jag står för det som jag har skrivit längre upp:

*att Sverige har en hel massa sådana tönta regler om petitesser som bilens ljus, samt att

*att polisen har resurser att kolla om man har si o så ljus på bilen istället för att bekämpa brottsligheten!

mvh

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
ford100
30 december 2014 · 57 Inlägg

gps18 skrev:
ok Mattias! smile
jag måste ändå säga att jag står för det som jag har skrivit längre upp:

*att Sverige har en hel massa sådana tönta regler om petitesser som bilens ljus, samt att

*att polisen har resurser att kolla om man har si o så ljus på bilen istället för att bekämpa brottsligheten!

mvh

Håller med dig på den eller dom punkterna

Dock håller jag ej med morfars invandrar politik vill jag klargöra missade det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang