Någon som vet vars man hittar en RS6 front?!?!?

Zwudda Refined
12 januari 2015 · 1 770 Inlägg

it_mutt skrev:

Kavon skrev:
Fick då upp bilen i 240km/h med 3 passagerare och 3 resväskor så jag drog slutsatsen att jag skulle kunna komma upp i 260 om jag suttit själv smile

Du har alltså, kört fortare än vad Audi själva gör under optimala omständigheter, men i ditt fall dessutom med 3 passagerare och packning? O..k...

Med min Puch Dakota kom jag upp i 135km/h med en 5halva cylinder och filad förgasare. Alla säger att det är omöjligt, men det gjorde jag iallafall.....

Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

it_mutt skrev:

Kavon skrev:
Fick då upp bilen i 240km/h med 3 passagerare och 3 resväskor så jag drog slutsatsen att jag skulle kunna komma upp i 260 om jag suttit själv smile

Du har alltså, kört fortare än vad Audi själva gör under optimala omständigheter, men i ditt fall dessutom med 3 passagerare och packning? O..k...

Yees så äre! smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

dawwe skrev:
Ser att mitt inlägg tagits bort trots saklighet...Iaf, det är en hel del faktorer som påverkar en bils toppfart, en är fälgar/däck. Större (tyngre!) fälgar med bredare däck ger i regel lägre toppfart o sämre acceleration. Jag håller med "muttan", man skall försöka vara någorlunda realistisk, 265 km/h med lite över 200 kusar blir svårt med en så stor bil som en A6, man får gissningsvis ha runt 280 hästar i A6 för att nå 265km/h, gissar jag...Som referens kan jag nämna att en M5 E39 med 400 kusar når i allra-allra bästa fall en toppfart om knappa 295 km/h (GPS!), men då är det under optimala förhållanden, dvs lagom "kallt", plan väg, inga extrema fälgar/däck o framförallt en bil som är frisk... Så att man skulle nå 265 km/h med halva effekten med en bil av ungefär samma storlek är en utopi, om man nu inte har en euforisk glädjemätare till hastighetsmätare.

Novak: Är det inte bättre att spara liiite till o köpa en RS6? 65000 i årspremie låter galet, ring runt, jag är tämligen säker på att du kan hitta ett bolag som försäkrar för hälften. När jag ringde runt på min ena bil fick jag premier på mellan ca 12000 upp till dryga 30000...

Har kollat upp alla bolag, trygghansa ville ha kring 90k/år om jag inte minns fel, gillar dessutom min a6 så har inge problem o lägga pengar på den smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
dawwe ...has left the building...
12 januari 2015 · 4 474 Inlägg

ALLA bolag? RINGT o frågat? En fråga, när du körde i 240, vad hade du för fälgar/däck?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kavon
12 januari 2015 · 18 Inlägg

dawwe skrev:
ALLA bolag? RINGT o frågat? En fråga, när du körde i 240, vad hade du för fälgar/däck?

Jup dom kända iaff, vill inte ha något ruttet företag då man måste gå igenom 1000 saker för att sedan få ut 25% av bilens värde tongue
19t rs6 - preforma däck

Vill du snacka om topfart o liknande ta det på PM istället, denna tråd är för en helt annan grej.

Senast redigerat av Kavon (12 januari 2015)

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
dawwe ...has left the building...
12 januari 2015 · 4 474 Inlägg

Novak: Ok. Du körde inte möjligen på en frusen sjö o det var som så att hjulen spann:)?

O lite mer seriöst: Sätter jag på riktigt "smala" 18 tums fälgar med lika smala däck på min E39, så kan jag säkert få den att visa en bra bit över 300 på mätaren. Hur är detta möjligt? Jo jag sätter på däck med markant mindre rullomkrets, kanske 10% mindre än original. På så vis orkar bilen varva ur mer, men den verkliga hastigheten kommer vara typ 265, även om mätaren pekar uppåt 310...Att friska väl inkörda bilar kan vara snabbare än fabriksuppgifterna är fullt möjligt, men då snackar vi typ 5-10 km/h snabbare, inte 30 km/h....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
12 januari 2015 · 4 474 Inlägg

Ok. Lycka till med toppfarten o fronten. Men mitt råd är: spara o köp en RS6, det blir bättre o billigare, i längden.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Kavon
14 januari 2015 · 18 Inlägg

Hittade en rs6 front för 10 000kr, är priset verkligen så högt på dom?

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Merzacl500
15 januari 2015 · 121 Inlägg

Kavon skrev:
Hittade en rs6 front för 10 000kr, är priset verkligen så högt på dom?

Det lät billigt nästan.

Varför envisa och lägga ut massa pengar på sånt som rs6 styling? Kommer kosta mer än vad smakar. Köp en rs6:a istället om pengarna finns.

Stefan7neson
15 januari 2015 · 394 Inlägg

Kavon skrev:
Letat överallt men hittar ingenting, är ute efter en RS6 front, ska sitta på en Audi A6 årsm 2005-2008..
Någon som vet vars man kan få tag på den?

Ingen RS-front, men snygg ändå. Dessutom passar den bolt on:)
http://www.scstyling.com/bilmodeller/au … el-audi-a6

Kavon
15 januari 2015 · 18 Inlägg

Merzacl500 skrev:

Kavon skrev:
Hittade en rs6 front för 10 000kr, är priset verkligen så högt på dom?

Det lät billigt nästan.

Varför envisa och lägga ut massa pengar på sånt som rs6 styling? Kommer kosta mer än vad smakar. Köp en rs6:a istället om pengarna finns.

Som jag svarat innan, kan tyvärr inte äga en rs6a pga min ålder, är 21 just nu och har ingen lust alls o betala 60-70k om året för bara försäkring, sen äre skatt,bensin o massa mer.

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Kavon
15 januari 2015 · 18 Inlägg

Stefan7neson skrev:

Kavon skrev:
Letat överallt men hittar ingenting, är ute efter en RS6 front, ska sitta på en Audi A6 årsm 2005-2008..
Någon som vet vars man kan få tag på den?

Ingen RS-front, men snygg ändå. Dessutom passar den bolt on:)
http://www.scstyling.com/bilmodeller/au … el-audi-a6

Jo den va fin, har inte så bråttom just nu då bilen har gått i ide, har jag inte hittat någon rs6 front så blir det nog något liknande! smile

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
15 januari 2015 · 26 161 Inlägg

Kavon skrev:

Merzacl500 skrev:

Kavon skrev:
Hittade en rs6 front för 10 000kr, är priset verkligen så högt på dom?

Det lät billigt nästan.

Varför envisa och lägga ut massa pengar på sånt som rs6 styling? Kommer kosta mer än vad smakar. Köp en rs6:a istället om pengarna finns.

Som jag svarat innan, kan tyvärr inte äga en rs6a pga min ålder, är 21 just nu och har ingen lust alls o betala 60-70k om året för bara försäkring, sen äre skatt,bensin o massa mer.

Låter som att du kollat priser hos alldeles för få försäkringsbolag..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Kavon
15 januari 2015 · 18 Inlägg

Mack skrev:

Kavon skrev:

Merzacl500 skrev:

Det lät billigt nästan.

Varför envisa och lägga ut massa pengar på sånt som rs6 styling? Kommer kosta mer än vad smakar. Köp en rs6:a istället om pengarna finns.

Som jag svarat innan, kan tyvärr inte äga en rs6a pga min ålder, är 21 just nu och har ingen lust alls o betala 60-70k om året för bara försäkring, sen äre skatt,bensin o massa mer.

Låter som att du kollat priser hos alldeles för få försäkringsbolag..

Vill inte ha en bil som kostar över 300k försäkrad hos vilket bolag som helst, väljer då helst ett företag med minst strul ifall det skulle hända något.
Trygghansa vill ha 90k/året för  Audi quattro f4, årsmodell 2010 med 426kw / 579hk och LF som jag har mina bilar på nu vill ha 58k/år.

Audi A6 c7 4G "A-Z" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang