Svår att få i 2,1 Passat v6 4 motion 2001

AWDATTACK
12 januari 2015 · 3 Inlägg

Alla växer är lätt att få i 1,2,3,4,5 när man växla uppåt men få fort man ligger i 20/30 km och ska växla ner/lägga i 1/2 då går det inte i bland få jag stanna bilen för att lägga i 1/2 växer. Någon här som har haft samma problem?

uhlin
12 januari 2015 · 2 835 Inlägg

AWDATTACK skrev:
Alla växer är lätt att få i 1,2,3,4,5 när man växla uppåt men få fort man ligger i 20/30 km och ska växla ner/lägga i 1/2 då går det inte i bland få jag stanna bilen för att lägga i 1/2 växer. Någon här som har haft samma problem?

Inte vet jag riktigt hur du skrivit, har du halva växlar på den?

Men om det är svårt att växla ner från tvåan till ettan som jag tror du menar så är det med all sannolikhet synkring.

AWDATTACK
12 januari 2015 · 3 Inlägg

Det jag menar är när kör i väg med 1 och sen lägga i 2,3,4,5 alla växel är lätt att lägga i men så fort man sakta när  man kommer korsning/cirkulationsplats och bilen rullar  30/20 km och jag ska lägga i 2 eller 1 då går det inte jag har även testa dubbel trampa på koppling och det går inte bättre med det heller .

Anders_TQ
12 januari 2015 · 33 Inlägg

Det där är ett känt fel på VAG-lådor från den tiden. Finns spaltmeter skrivet om det på nordicaudi, men för att sammanfatta så går det väl inte göra så mycket åt det. Du kan byta olja i lådan med hopp om att det hjälper, det har hjälpt för vissa - andra inte.
Det är ju just från typ +3C och kallare som man märker av det, själv lever jag med det och vet att felet försvinner till våren eller vid nästa bilbyte smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang