Seat Leon Cupra R, enklare styling och uppfräschning

JossanB
3 november 2016 · 497 Inlägg

Grattis till platsen på förstasidan! smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
Cupra_
3 november 2016 ·

JossanB skrev:
Grattis till platsen på förstasidan! smile

Tack så jättemycket!
Blev verkligen överraskad och glad över det smile

team_larsson
3 november 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:

JossanB skrev:
Grattis till platsen på förstasidan! smile

Tack så jättemycket!
Blev verkligen överraskad och glad över det smile

FRÄNT big_smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
3 november 2016 ·

team_larsson skrev:

Deception skrev:

JossanB skrev:
Grattis till platsen på förstasidan! smile

Tack så jättemycket!
Blev verkligen överraskad och glad över det smile

FRÄNT big_smile

Awesome big_smile Ja det är verkligen skitkul och samtidigt helt oväntat.. Nog för att jag gillar min bil och den är i bra skick, men jag trodde aldrig att den skulle duga till förstasidan smile

team_larsson
3 november 2016 · 239 Inlägg

Deception skrev:

team_larsson skrev:

Deception skrev:

Tack så jättemycket!
Blev verkligen överraskad och glad över det smile

FRÄNT big_smile

Awesome big_smile Ja det är verkligen skitkul och samtidigt helt oväntat.. Nog för att jag gillar min bil och den är i bra skick, men jag trodde aldrig att den skulle duga till förstasidan smile

tycker du har jobbat på jäkligt bra med din bil och tar verkligen hand om den. så i mitt tycke så tycker jag att den ska vara där big_smile

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
Cupra_
3 november 2016 ·

Jag har fått en ny idé idag..


Luftstyrningen till sportfiltret..
Det är en plåtlåda som väger runt kilot.

Jag funderar på att använda den som gjutform och tillverka en likadan i kolfiber istället.

Det borde gå om jag smörjer den först, sedan klär insidan med epoxi och väv, sedan bryter loss den när det torkat ordentligt.
Därefter finslipa lite och sedan klarlacka ett par vändor, så borde det bli okej.
Jag förväntar mig inte att fabriksmässigt resultat heller, men det borde gå att få till ett skapligt resultat.

Någon av er följare som gjort något liknande?

Senast redigerat av Deception (3 november 2016)

Cupra_
3 november 2016 ·

team_larsson skrev:

Deception skrev:

team_larsson skrev:

FRÄNT big_smile

Awesome big_smile Ja det är verkligen skitkul och samtidigt helt oväntat.. Nog för att jag gillar min bil och den är i bra skick, men jag trodde aldrig att den skulle duga till förstasidan smile

tycker du har jobbat på jäkligt bra med din bil och tar verkligen hand om den. så i mitt tycke så tycker jag att den ska vara där big_smile

Tack! Riktigt kul att höra smile

Cupra_
5 november 2016 ·

Ja då hade ett nytt litet problem dykt upp.. När vi programmerade in baklyktorna så trodde vi att vi hade fått till det bra, men igår märkte jag att vi glömt lägga till skärmblinkers tongue

De är alltså ur funktion nu, vilket är olagligt och lite dumt då det är besiktning i december.. Så på måndag kan jag förhoppningsvis få ordning på det på jobbet. Jag misstänker att det blev knäppt när vi aktiverade dimljusen som come home belysning, men vet inte helt säkert var det blev fel.

Hur som helst måste det fixas.

Senast redigerat av Deception (5 november 2016)

Soulman
5 november 2016 · 1 271 Inlägg

Deception skrev:
Ja då hade ett nytt litet problem dykt upp.. När vi programmerade in baklyktorna så trodde vi att vi hade fått till det bra, men igår märkte jag att vi glömt lägga till skärmblinkers tongue

De är alltså ur funktion nu, vilket är olagligt och lite dumt då det är besiktning i december.. Så på måndag kan jag förhoppningsvis få ordning på det på jobbet. Jag misstänker att det blev knäppt när vi aktiverade dimljusen som come home belysning, men vet inte helt säkert var det blev fel.

Hur som helst måste det fixas.

Nja, där ser jag inget samband faktiskt. Ditt problem löses nog i byte 18 där jag gissar att ni pysslade en del för bakljusen.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Cupra_
5 november 2016 ·

Soulman skrev:

Deception skrev:
Ja då hade ett nytt litet problem dykt upp.. När vi programmerade in baklyktorna så trodde vi att vi hade fått till det bra, men igår märkte jag att vi glömt lägga till skärmblinkers tongue

De är alltså ur funktion nu, vilket är olagligt och lite dumt då det är besiktning i december.. Så på måndag kan jag förhoppningsvis få ordning på det på jobbet. Jag misstänker att det blev knäppt när vi aktiverade dimljusen som come home belysning, men vet inte helt säkert var det blev fel.

Hur som helst måste det fixas.

Nja, där ser jag inget samband faktiskt. Ditt problem löses nog i byte 18 där jag gissar att ni pysslade en del för bakljusen.

Okej.. Vad avser byte 18? För vi ändrade ingen spänning till bakljus eller liknande..

Men ja du har rätt också för vi testade ju lite olika kombinationer innan vi trodde att vi lyckats, så något har ju blivit fel i alla fall.

Cupra_
5 november 2016 ·

Provmonterade ihop ett fjäderben hemma idag i alla fall.


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-bfede9a4dc92e87062075529aeb7b07e.jpg


Det där kommer nog bli riktigt najs när de är på plats smile

Dammskyddet fattas på bilden men annars så är det rätt komplett.
Skönt med progressiva fjädrar då första biten gick att få ihop med handkraft smile

Tobzter
5 november 2016 · 3 145 Inlägg

Grymt ..men du får ju lacka dom blåa lol

Senast redigerat av Tobzter (5 november 2016)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Cupra_
5 november 2016 ·

Tobzter skrev:
Grymt ..men du får ju lacka dom blåa lol

Haha äh, som om någon kommer se det där ändå, 5 min på grusväg så är allt brunt oavsett tongue

Men de var jääävligt orangea kan jag tycka tongue

Ingen energi läggs på målning..
Däremot ska jag gjuta en luftstyrning i kolfiber så fort jag kan få tag i allt jag behöver för det.
Dels för utseende, dels för vikt, sen känns det som ett lagom kvällsprojekt att pyssla med just nu.

Har inte tillgång till verkstaden på ett tag och att stå ute och lacka är ingen bra idé.

Djo
5 november 2016 · 10 157 Inlägg

Kommer bli bra det där smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Soulman
6 november 2016 · 1 271 Inlägg

Deception skrev:

Soulman skrev:

Deception skrev:
Ja då hade ett nytt litet problem dykt upp.. När vi programmerade in baklyktorna så trodde vi att vi hade fått till det bra, men igår märkte jag att vi glömt lägga till skärmblinkers tongue

De är alltså ur funktion nu, vilket är olagligt och lite dumt då det är besiktning i december.. Så på måndag kan jag förhoppningsvis få ordning på det på jobbet. Jag misstänker att det blev knäppt när vi aktiverade dimljusen som come home belysning, men vet inte helt säkert var det blev fel.

Hur som helst måste det fixas.

Nja, där ser jag inget samband faktiskt. Ditt problem löses nog i byte 18 där jag gissar att ni pysslade en del för bakljusen.

Okej.. Vad avser byte 18? För vi ändrade ingen spänning till bakljus eller liknande..

Men ja du har rätt också för vi testade ju lite olika kombinationer innan vi trodde att vi lyckats, så något har ju blivit fel i alla fall.

Spänningen ändrar man på ett annat ställe. Vet inte hur det är på din men jag har gjort några Touareg och bytt halogen till original led. Där var det tvunget att dimma, för lyktorna som är tvådelade lös olika starkt. Det betyder också att spänningen är för hög och det är nåt som snabbt dödar alla typer av led.

Byte 18 styr vilka lampor som ska göra vad.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Cupra_
6 november 2016 ·

Soulman skrev:

Deception skrev:

Soulman skrev:

Nja, där ser jag inget samband faktiskt. Ditt problem löses nog i byte 18 där jag gissar att ni pysslade en del för bakljusen.

Okej.. Vad avser byte 18? För vi ändrade ingen spänning till bakljus eller liknande..

Men ja du har rätt också för vi testade ju lite olika kombinationer innan vi trodde att vi lyckats, så något har ju blivit fel i alla fall.

Spänningen ändrar man på ett annat ställe. Vet inte hur det är på din men jag har gjort några Touareg och bytt halogen till original led. Där var det tvunget att dimma, för lyktorna som är tvådelade lös olika starkt. Det betyder också att spänningen är för hög och det är nåt som snabbt dödar alla typer av led.

Byte 18 styr vilka lampor som ska göra vad.

Okej. Jo när vi pluggar in (förhoppningsvis imorgon) ska vi fixa till det då jag märkt att bromsljusen kan flimra ibland. Känns som om de kommer dö snart om jag inte ordnar det.. Dock lyser alla delar lika starkt.

Cupra_
14 november 2016 ·

Fått lite smått gjort idag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-1679ea7c59de25aaf8c0ca5aa8d66cc2.jpg

Ett varv i tvätten följt av en polish och lite lackförsegling blev det smile
Riktigt blankt och fint..


Sedan har jag hittat de fälgar jag troligtvis slår till på.


https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-bbafe8019a87184c38a7011e61cb7bf2.jpg


Jag gillar dem, de är inte allt för dyra men ändå riktigt snygga. Tror de kan passa bra på bilen faktiskt.


Kollegan som ska hjälpa mig med kodning av baklyktorna har jag inte hört så mycket ifrån mer än att vi snackat om problemet lite, så jag får se om jag kan få hjälp i veckan. Vi tror att vi har en lösning i alla fall smile

team_larsson
14 november 2016 · 239 Inlägg

jag gillar skarpt när det är blankt wink

kan bli riktigt trevligt med dedär fälgarna. dock så har jag tröttnat på att ha så många "ekrar". tar ju så förbannat lång tid att tvätta xD men snygga är de big_smile ska den vara fin får man lida pin xD

Seat leon cupra r -11
When the clutch drops.. the bullshit stops.
JossanB
15 november 2016 · 497 Inlägg

Underbart med blank och ren bil! Tyvärr håller det inte i sig så länge den här årstiden sad

Tror det blir bra med svarta fälgar till den blå färgen du har på bilen smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
PaulNewman Brum-brum!
15 november 2016 · 5 Inlägg

Grymt jobbat. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang