Bygga om b230e till elektroniskt insprut

turbosunken
14 januari 2015 · 59 Inlägg

Tjaa! Är det svårt att konvertera en b230e till elektroniskt insprut? Har nämligen fått tag i en sån ganska billigt och tänkte sätta den i en 740 88a som det satt en b230f maskin i innan. Frågan är vad måste man bygga om för att det ska funka?  tacksam för svar big_smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Bör inte va nån raketforskning. Lh2.4?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbosunken
15 januari 2015 · 59 Inlägg

DiwraZ skrev:
Bör inte va nån raketforskning. Lh2.4?

Yes!

nixon89 klabbarpan
15 januari 2015 · 3 041 Inlägg

Motorn i sig skiter ju i vad du använder för sprut. Sålänge härvan är kompatibel med hårdvaran.

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Svänghjul insug givare i toppen är dom grejjerna jag kommer på på rak arm.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
turbosunken
15 januari 2015 · 59 Inlägg

Okej, låter ju inte allt för komplicerat! smile

Glesmark
15 januari 2015 · 1 938 Inlägg

Vevaxelgivare, kamaxelgivare, insugstemp, vattentemp och luftmassemätare är väl det som gäller för att få fjång på motorn i givarväg.
Fast vissa originalsprut kör utan vevaxelgivare och kör med wasted spark istället vad jag förstått.

avse
15 januari 2015 · 169 Inlägg

Sitter väl inte spridare likadant på e motorerna, så du lär väl antagligen bara ta ett insug från en vanlig f motor?

Arly165 Bakhjulsdriven
15 januari 2015 · 335 Inlägg

Tror spridarna sitter i toppen på B230E, till skillnad mot att de sitter på insuget på de elektroniskt insprutade

Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang