Spackla rätt utan sprickor

SportPilot Ubåtsingenjör
10 mars 2015 · 7 232 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:
jag själv använder mest mipa spackel ... plastic padding och biltema tycker jag håller samma standard och används endast i nöd fall

Okej är mipa ett bra spackel? Några tips på vilket utav dom? Finns ju ganska många olika!

jag använder deras p-99 mycket, har för mig de ska ha något glasfiberspackel också.

Ja mipa gör bra produkter för proffisionelt bruk, är enligt mig i en helt annan klass än plastic padding och biltema

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
MarcusMagnusson
10 mars 2015 · 194 Inlägg

CHEEVA skrev:

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:
jag själv använder mest mipa spackel ... plastic padding och biltema tycker jag håller samma standard och används endast i nöd fall

Okej är mipa ett bra spackel? Några tips på vilket utav dom? Finns ju ganska många olika!

jag använder deras p-99 mycket, har för mig de ska ha något glasfiberspackel också.

Ja mipa gör bra produkter för proffisionelt bruk, är enligt mig i en helt annan klass än plastic padding och biltema

Ja har hört att mipa är bra! Några förslag vilket mipa spackel för första lagren på en epa. Ska ju gå att lägga hyfsat tjockt och ha lite elasticitet med. Mipa har ju många olika spackel

SportPilot Ubåtsingenjör
10 mars 2015 · 7 232 Inlägg

jag hade kört p-50 och p-99 ... det är de två produkter jag har provat och båda punkar mycket bra

p-50 är glasfiberspackel

man ska alltid undvika att lägga tjockt smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
MarcusMagnusson
11 mars 2015 · 194 Inlägg

CHEEVA skrev:
jag hade kört p-50 och p-99 ... det är de två produkter jag har provat och båda punkar mycket bra

p-50 är glasfiberspackel

man ska alltid undvika att lägga tjockt smile

Är det mipa är inte det plasting padding?

SportPilot Ubåtsingenjör
11 mars 2015 · 7 232 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:
jag hade kört p-50 och p-99 ... det är de två produkter jag har provat och båda punkar mycket bra

p-50 är glasfiberspackel

man ska alltid undvika att lägga tjockt smile

Är det mipa är inte det plasting padding?

ja det är mipa smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
IceEyes Varningar: För många..
11 mars 2015 · 2 552 Inlägg

Tinx2 skrev:
PS! Tråden lär nog inte få vara kvar så länge på grund av regler angående traktorer wink

Vilket är lite komiskt eftersom det uppenbarligen är okej att diskutera motorcyklar tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
SportPilot Ubåtsingenjör
11 mars 2015 · 7 232 Inlägg

IceEyes skrev:

Tinx2 skrev:
PS! Tråden lär nog inte få vara kvar så länge på grund av regler angående traktorer wink

Vilket är lite komiskt eftersom det uppenbarligen är okej att diskutera motorcyklar tongue

vi har en åldersgräns på 18 smile a traktorer körs utav 15-16 åringar, utav samma anledning så får inte mopeder diskuteras här

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
-matte En Medlem
11 mars 2015 · 405 Inlägg

Men hade TS diskuterat detta som karosseriarbete utan ordet A-traktor hade det varit okej.

It's a fine line liksom...

MarcusMagnusson
12 mars 2015 · 194 Inlägg

CHEEVA skrev:

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:
jag hade kört p-50 och p-99 ... det är de två produkter jag har provat och båda punkar mycket bra

p-50 är glasfiberspackel

man ska alltid undvika att lägga tjockt smile

Är det mipa är inte det plasting padding?

ja det är mipa smile

Har du testat detta? Om de håller bra?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 mars 2015 · 13 746 Inlägg

vi körde Autocolors spackel när jag jobbade på billackering.

nu är det rätt länge sen 2005 närmare bestämt men det var väldigt bra pris och vad jag kan minnas hade vi aldrig några spackel relaterade problem.

dessutom var priset helt rätt mot andra spackel. annars körde vi Hagmans som fungerade väldigt bra också.

plastic padding kör bara vilsna svensons som inte ser något annat på icas hylla smile

biltemas spackel är numera rätt okej  har gjort lite små grejer med deras spackel när man inte har tid att fladdra runt och idag är det mycket bättre än vad det var för ett antal år sen.  Men det är rätt så dyrt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
12 mars 2015 · 7 232 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:

MarcusMagnusson skrev:

Är det mipa är inte det plasting padding?

ja det är mipa smile

Har du testat detta? Om de håller bra?

Ja jag har som sagt använt mipa ett fler tal gånger, jobbar med plastreperationer så spackel och plast är en del av vardagen. Vi använder mipa på jobbet, har även en vän som jobbar som lackerare och även de använder mipa.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
MarcusMagnusson
12 mars 2015 · 194 Inlägg

CHEEVA skrev:

MarcusMagnusson skrev:

CHEEVA skrev:

ja det är mipa smile

Har du testat detta? Om de håller bra?

Ja jag har som sagt använt mipa ett fler tal gånger, jobbar med plastreperationer så spackel och plast är en del av vardagen. Vi använder mipa på jobbet, har även en vän som jobbar som lackerare och även de använder mipa.

Blir nog mipa mailade dom och kollade lite

Evildan
12 mars 2015 ·

MarcusMagnusson skrev:

Evildan skrev:
Här har du en bra film samt även en textlänk som visar samt förklarar ypperligt hur man tennspacklar.
Det är väldigt tacksamt och efter träning inte särskilt svårt alls anser jag.
Jag är utbildad bilplåtis som lärde mig detta av en väldigt skicklig plåtis.

https://www.youtube.com/watch?v=1CGE6B4FBis

http://www.lerocustom.com/tennspackling.htm

Mod: Då tråden inte riktar (haha) sig enkom till A-traktorer utan rent allmänt kan vara till nytta för alla bilintresserade borde den väl kunna få vara kvar?

Tack så mycket får se om man vågar sig på tennspackling! Hur gick de första gången du gjorde de?

Det tycker jag att du skall prova på om du ges möjligheten.
Med fördel på plåtbitar du inte ska använda såklart.
Är lite trixigt i början att få till rätt smälta, med lite träning är det ganska enkelt, som med gaslödning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang