BBC stänger av ”Top gear”-profilen Jeremy Clarkson

Waahlvik
11 mars 2015 · 508 Inlägg
Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Hamilton
11 mars 2015 · 8 864 Inlägg

Tycker varken bu eller bä då man inte får veta anledningen

Fotograf på tierpidag.se
Waahlvik
11 mars 2015 · 508 Inlägg

Hamilton skrev:
Tycker varken bu eller bä då man inte får veta anledningen

ja visst säger han mycket, men de e ju de som är hans charm. och top gear är nog inget utan jeremy smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Hamilton
11 mars 2015 · 8 864 Inlägg

Waahlvik skrev:

Hamilton skrev:
Tycker varken bu eller bä då man inte får veta anledningen

ja visst säger han mycket, men de e ju de som är hans charm. och top gear är nog inget utan jeremy smile

Men nu är ju anledningen till avstängningen inte vad han sagt utan vad han gjort

Fotograf på tierpidag.se
Waahlvik
11 mars 2015 · 508 Inlägg

Hamilton skrev:

Waahlvik skrev:

Hamilton skrev:
Tycker varken bu eller bä då man inte får veta anledningen

ja visst säger han mycket, men de e ju de som är hans charm. och top gear är nog inget utan jeremy smile

Men nu är ju anledningen till avstängningen inte vad han sagt utan vad han gjort

jo ja vet smile dock kan ja hålla me dig. bara för man är kändis ska man ju inte slå producenterna smile

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
IX ____________________________________
11 mars 2015 · 1 340 Inlägg

Visst är det inte okej att slåss, men kanske inget man ska bli avstängd för (Vet iofs inte hur allvarligt det var, men på James May lät det inte som att det var det, han var dock inte närvarande)

Annars tycker jag att folk är för lättkränkta, mycket kritik mot Clarkson är riktat mot hans löjliga uttalanden som folk tar för seriöst på

Tillbaka med Clarkson

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Sushikocken Sleeper
13 mars 2015 · 3 084 Inlägg
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Slash Saabifierad
14 mars 2015 · 2 026 Inlägg

Jeremy Clarkson har lite bekymmer med både humöret och vad han säger, det var inte länge sedan han varnades för att uttrycka sig rasistiskt. Men jag tror inte att de stänger av honom på livsstil utan det är nog under en begränsad period.
Samtidigt kan det vara en PR-kupp, som syftar till att öka Topgears tittande genom att negativa nyheter sprider sig fortare än positiva. Så tittandet kan då öka när väl Clarkson är borta och öka ännu kraftigare när han kommer tillbaka.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Waahlvik
15 mars 2015 · 508 Inlägg

Slash skrev:
Jeremy Clarkson har lite bekymmer med både humöret och vad han säger, det var inte länge sedan han varnades för att uttrycka sig rasistiskt. Men jag tror inte att de stänger av honom på livsstil utan det är nog under en begränsad period.
Samtidigt kan det vara en PR-kupp, som syftar till att öka Topgears tittande genom att negativa nyheter sprider sig fortare än positiva. Så tittandet kan då öka när väl Clarkson är borta och öka ännu kraftigare när han kommer tillbaka.

joo nog kan de vara så, hörde dock att dom skulle inte sända dom sista avsnitten i årets sesång pga clarkson är avstängd.

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Sushikocken Sleeper
17 mars 2015 · 3 084 Inlägg

vad är anledningen till att dem inte sänder då? Vill dem inte tjäna några pengar?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Waahlvik
17 mars 2015 · 508 Inlägg

Sushikocken skrev:
vad är anledningen till att dem inte sänder då? Vill dem inte tjäna några pengar?

ingen aning..  läste detta igår iaf http://bytbil.com/nyheter/avw6pkyg?utm_ … ign=buffer

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
Neos34 Garaget vän, igen.
20 mars 2015 · 5 687 Inlägg

Jeremy Clarkson. lär visst ha öppnat truten för att det inte serverades mat på en inspelning, sen gett sig på producenten. Annat ligger bakom också, som hans ordval and muslimer, araber osv..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
granadadr
20 mars 2015 · 7 290 Inlägg

han må vara populär,, men jag tycker absolut att det rätt att det är rätt att stänga av honom, man får ej bete sig hur som helst tycker jag,, jävla diva,, synd bara att topgear stängs ner,, tycker endå bäst om Hammond och May smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Sushikocken Sleeper
20 mars 2015 · 3 084 Inlägg

Neos34 skrev:
Jeremy Clarkson. lär visst ha öppnat truten för att det inte serverades mat på en inspelning, sen gett sig på producenten. Annat ligger bakom också, som hans ordval and muslimer, araber osv..

... Mexikaner, Amerikaner, Asiater, och Européer:s kulturer och beteenden har han ju också förnedrat med gamla klychiga fördomar.

Problemet är att man inte får skämta om förtryckta/föredetta förtryckta grupper/folkslag.
Dem får skämta om oss men inte vice versa för då blir det ett jävla liv i moralens media.

Träffar mycket folk från olika etniciteter och det lättar faktiskt upp stämningen om man är tillräckligt frigjord att skämta om varandras ursprung.
Världen hade vart bra mycket roligare om man kunde dra ett smårasistiskt skämt utan att tant moralpanik (av samma folkslag) anmäler dig till varenda instans.




PS. Måste nog ursäkta mig men jag är faktiskt för mångkultur. Vem vill leva i SD:s homo kultur?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 mars 2015 · 17 485 Inlägg

Sushikocken skrev:

Neos34 skrev:
Jeremy Clarkson. lär visst ha öppnat truten för att det inte serverades mat på en inspelning, sen gett sig på producenten. Annat ligger bakom också, som hans ordval and muslimer, araber osv..

... Mexikaner, Amerikaner, Asiater, och Européer:s kulturer och beteenden har han ju också förnedrat med gamla klychiga fördomar.

Problemet är att man inte får skämta om förtryckta/föredetta förtryckta grupper/folkslag.
Dem får skämta om oss men inte vice versa för då blir det ett jävla liv i moralens media.

Träffar mycket folk från olika etniciteter och det lättar faktiskt upp stämningen om man är tillräckligt frigjord att skämta om varandras ursprung.
Världen hade vart bra mycket roligare om man kunde dra ett smårasistiskt skämt utan att tant moralpanik (av samma folkslag) anmäler dig till varenda instans.




PS. Måste nog ursäkta mig men jag är faktiskt för mångkultur. Vem vill leva i SD:s homo kultur?

Ironiskt nog blev du själv anmäld på denna sidan. Men jag tycker inte att du förtrycker någon med detta inlägg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
trubbelturbo
21 mars 2015 · 1 460 Inlägg

Ett inslag om hur avsaknaden av Top Gear påverkar livet för Alex Kersten, ifrån Car Throttle, och många andra tittare runt om i världen. Stöd The Top Gear Foundation idag!

https://youtu.be/WOaOQzho6nI

wink

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Slash Saabifierad
22 mars 2015 · 2 026 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Ett inslag om hur avsaknaden av Top Gear påverkar livet för Alex Kersten, ifrån Car Throttle, och många andra tittare runt om i världen. Stöd The Top Gear Foundation idag!

https://youtu.be/WOaOQzho6nI

wink

Haha underbart big_smile big_smile big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
matteeee Ingen himmel är så blå som min
26 mars 2015 · 2 972 Inlägg

Tony Hall från BBC säger följande:
"It is with great regret that I have told Jeremy Clarkson today that the BBC will not be renewing his contract. It is not a decision I have taken lightly. I have done so only after a very careful consideration of the facts and after personally meeting both Jeremy and Oisin Tymon. I want to make three points. First – The BBC is a broad church. Our strength in many ways lies in that diversity. We need distinctive and different voices but they cannot come at any price. Common to all at the BBC have to be standards of decency and respect. I cannot condone what has happened on this occasion. A member of staff – who is a completely innocent party – took himself to Accident and Emergency after a physical altercation accompanied by sustained and prolonged verbal abuse of an extreme nature. For me a line has been crossed. There cannot be one rule for one and one rule for another dictated by either rank, or public relations and commercial considerations. Second – This has obviously been difficult for everyone involved but in particular for Oisin. I want to make clear that no blame attaches to him for this incident. He has behaved with huge integrity throughout. As a senior producer at the BBC he will continue to have an important role within the organisation in the future. Third – Obviously none of us wanted to find ourselves in this position. This decision should in no way detract from the extraordinary contribution that Jeremy Clarkson has made to the BBC. I have always personally been a great fan of his work and Top Gear. Jeremy is a huge talent. He may be leaving the BBC but I am sure he will continue to entertain, challenge and amuse audiences for many years to come. The BBC must now look to renew Top Gear for 2016. This will be a big challenge and there is no point in pretending otherwise. I have asked Kim Shillinglaw to look at how best we might take this forward over the coming months. I have also asked her to look at how we put out the last programmes in the current series."

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Waahlvik
26 mars 2015 · 508 Inlägg

jag förstod inte mycket av dedär, men nu har jeremy iaf fått sparken sad

Mercedes E220 CDI "Stortysken" (2013)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
26 mars 2015 · 2 972 Inlägg

I stora drag menar chefen för BBC att han inte kan särbehandla Clarkson pga hans popularitet eller sociala mediers "stridande" utan att samma regler får gälla för alla anställda, och Clarkson har gått över gränsen för mycket/många ggr nu.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang