Egen regplåt

zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Funderar jäääävligt starkt på en egen regplåt..
men är de värt de  ? big_smile

6000 kr direkt för 10 år : O meen.. de  e ju jul.. funderar på o sätta de högst upp på önskelistan ( jag har inget liv ) big_smile

Ska jag ?... ni får agera rådgivare smile

Turbo.. Because Im worth it :)
terazzi
12 december 2006 ·

Klart ;D

Senast redigerat av terazzi (12 december 2006)

ILarsaI
12 december 2006 · 326 Inlägg

Se det såhär: 600:-/år, 50:-/mån, knappt inträde på ICA. tongue
Vill du ha så ska du självklart köpa, jag skulle dock köpa annat för pengarna. smile

zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

ILarsaI skrev:
Se det såhär: 600:-/år, 50:-/mån, knappt inträde på ICA. tongue
Vill du ha så ska du självklart köpa, jag skulle dock köpa annat för pengarna. smile

jo jag tänker så me.. om man kunde delbetala skulle jag köpt diiiirekt, men att de är klumpsumma gör så de svider lite mer.. o känns mer "onödigt ".

Turbo.. Because Im worth it :)
Sandman
12 december 2006 · 873 Inlägg

Själv tycker jag det där med personlig nummer plåt är något man gör som pricket över i:t när det inte finns mer att göra på sin bil.
Eller på en representations bil.

Känns lite onödigt om det är en bruks/projektbil man fortfarande vill göra massor med.

Don't get mad, get even.
zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Sandman skrev:
Själv tycker jag det där med personlig nummer plåt är något man gör som pricket över i:t när det inte finns mer att göra på sin bil.
Eller på en representations bil.

Känns lite onödigt om det är en bruks/projektbil man fortfarande vill göra massor med.

Njaaa håller inte riktigt me, Vill ju ha miiin bil speciell.. jag är typ tokig i den.. tycker att de är mer personlig tuch, än att de skulle va bevis på att det är en helt färdiggjord bil lr en representationsbil

Turbo.. Because Im worth it :)
Sandman
12 december 2006 · 873 Inlägg

Var man för sig själv.

Men du bad om råd så jag gav min vinkling på när jag själv tycker det kan vara lämpligt eller ej.

Är du själv redan toknöjd med din bil och verkligen tycker det är pricken över i är det ju allt som spelar roll!

Go for it! smile

Don't get mad, get even.
zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Sandman skrev:
Var man för sig själv.

Men du bad om råd så jag gav min vinkling på när jag själv tycker det kan vara lämpligt eller ej.

Är du själv redan toknöjd med din bil och verkligen tycker det är pricken över i är det ju allt som spelar roll!

Go for it! smile

true.. men när man får höra nått som är emot de man vill.. så börjar man tänka att de e kanske onödigt. haha big_smile men tack för du sa´t iaf big_smile

Turbo.. Because Im worth it :)
Sandman
12 december 2006 · 873 Inlägg

zwich skrev:
true.. men när man får höra nått som är emot de man vill.. så börjar man tänka att de e kanske onödigt. haha big_smile men tack för du sa´t iaf big_smile

Kan väl vara hälsosamt att ta andras åsikter som ett annat sätt att se på det ibland.

Men i slutändan är sanningen subjektiv.
Det som är rätt för mig just nu är vad jag sade.

Det behöver ju inte vara rätt för dig bara för det.

Jag hade gjort vad jag själv verkligen ville om det bara var ekonomiskt hållbart också kan jag väll säga i avslutning.

Don't get mad, get even.
MilleN
12 december 2006 · 9 108 Inlägg

Jag har varit jävligt sugen på det till min med, men det är klumpsumman som känns seg... Hade det varit 600:- om året hade jag haft det direkt när jag köpt omegan..

Hade jag däremot haft pengar sparade som inte var bokade så hade jag nog tagit det..

Hade varit fint med MILLEN på bilen smile

Wicca
12 december 2006 · 886 Inlägg

Alltså, finns det inte sånna där fast fejk som man kan köpa?

då kan man ju ha det på utställningar iaf och liknande. dom är ju inte dyra alls väl?

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Wicca skrev:
Alltså, finns det inte sånna där fast fejk som man kan köpa?

då kan man ju ha det på utställningar iaf och liknande. dom är ju inte dyra alls väl?

Jo ? man kan rita egna me.. men inte blir det lagligt för gata.. jag har inte planerat o ställa ut min direkt tongue

Turbo.. Because Im worth it :)
Tega Yrkesförare
12 december 2006 · 1 073 Inlägg

Det är förvånansvärt lite som skaffar såna skyltar. Kan ju bero på priset iofs.
Jag är själv väldigt sugen på en sån, men vet inte riktigt vad där skulle stå isåfall:)

zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Tega skrev:
Det är förvånansvärt lite som skaffar såna skyltar. Kan ju bero på priset iofs.
Jag är själv väldigt sugen på en sån, men vet inte riktigt vad där skulle stå isåfall:)

Tega ?smile

Turbo.. Because Im worth it :)
Tega Yrkesförare
12 december 2006 · 1 073 Inlägg

zwich skrev:

Tega skrev:
Det är förvånansvärt lite som skaffar såna skyltar. Kan ju bero på priset iofs.
Jag är själv väldigt sugen på en sån, men vet inte riktigt vad där skulle stå isåfall:)

Tega ?smile

Hehe, japp funderat på det faktiskt. Det bästa jag kan komma på änsålänge:)

Nightcrusier Jubelidiot
12 december 2006 · 196 Inlägg

klart man ska ha en personlig skylt,håller även med er det är nog klump priset som gör att inte så många som skaffar det! fejk skyltar finns från 200.- på dekal-dekor.se eller dekaltrim.se där ni även får 15%rabbat och 2st garaget.org dekaler utan extra kostnad. smile helt prima faktiskt.funderar själv på egen skylt vore ju as grymt lixom.

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
zwich Saab raggare : )
12 december 2006 · 887 Inlägg

Men fejkplåt är ju .. typ.. totalt värdelöst ?.. riskerar böter o ja..  de e väl de tongue

Turbo.. Because Im worth it :)
Nightcrusier Jubelidiot
12 december 2006 · 196 Inlägg

typ men det finns mycket man inte får. får föresten det e snälla djur smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
Edge EVOLUTION GARAGE
12 december 2006 · 1 837 Inlägg

Lånar tråden lite, om man nu skulle byta bil efter ett eller två år, är det lätt att ta med sig plåten till nästa bil eller måste man betala en massa för all byråkrati med regplåtsflytt?
Är också sugen på en egen plåt, men man kanske byter bil nån gång i livet också.
Det kan hända mycket på 10 år. tongue

//Edge
Tega Yrkesförare
12 december 2006 · 1 073 Inlägg

Edge83 skrev:
Lånar tråden lite, om man nu skulle byta bil efter ett eller två år, är det lätt att ta med sig plåten till nästa bil eller måste man betala en massa för all byråkrati med regplåtsflytt?
Är också sugen på en egen plåt, men man kanske byter bil nån gång i livet också.
Det kan hända mycket på 10 år. tongue

Lite min tanke oxå, det här med 10 år. Det gäller verkligen att man väljer rätt text till skylten, så man inte ångrar sig efter ett halvår typ:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang