Spegelblinkers från W211 på W203

Knugcab
29 mars 2015 · 5 111 Inlägg

Min ena spegelblinkers är spräckt på min C180 -01. Dessa är ju i ärlighetens namn rätt så fula då de mest liknar något man kapat ut från ett gammalt lysrörsraster. roll

Den faceliftade C-klassen har förvisso klarglasblinkers som passar rakt av, men jag tycker i stället de ser lite ut som "billigt kinabling"....

Innan faceliften kom, så verkar det dock som att det varit vanligt att montera de klarglasblinkers som sitter på E-klassen, generation W211. Dessa är enligt mig mycket snyggare än båda C-klassens alternativ, men jag fick nu reda på att de kräver lite eljobb då kontakterna inte stämmer överrens. hmm

Däremot så hittar jag efter idogt sökande ingen förklaring på hur mycket det egentligen är att fixa med det. Är det någon här som gjort det? Och handlar det bara om att skarva lite kablage för att få kontakter som passar, eller är det någon större operation än så.

Visst finns det ett enkelt sätt att ta reda på saken på, med att jämföra delarna, men jag har inga E-klassblinkers och vill inte heller gå och köpa några innan jag vet om det är lönt att göra denna operation........

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang