Subaru BRZ året runt bil?

adde9400
16 maj 2015 · 66 Inlägg

Tjenare, jag är väldigt sugen på en Subaru BRZ -14 denna http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_ … 10&w=2

Är det någon som har erfarenhet av denna bil? Går den att använda som året runt bil eller endast sommarbil? Jag vill ha en schysst bil som jag kan köra året runt, det följer ju med vinterhjul så borde inte vara några problem. Men jag frågar er som vet.

Tack på förhand.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 maj 2015 · 14 079 Inlägg

adde9400 skrev:
Tjenare, jag är väldigt sugen på en Subaru BRZ -14 denna http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_ … 10&w=2

Är det någon som har erfarenhet av denna bil? Går den att använda som året runt bil eller endast sommarbil? Jag vill ha en schysst bil som jag kan köra året runt, det följer ju med vinterhjul så borde inte vara några problem. Men jag frågar er som vet.

Tack på förhand.

Det är väl klart att alla bilar går att köra året runt med men om man sen vill det är en annan sak.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Djo
16 maj 2015 · 10 163 Inlägg

Kosta på en rost skydds behandling (hade då jag gjort) Så ser jag inga problem. Det är en modern bil med alla system så med bra vinterdäck så ska det ej vara problem.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Christian S
16 maj 2015 · 4 816 Inlägg

självklart kan man använda den året runt om man vill.

det är några i klubben som har sånna så ställ gärna frågor på vårat forum om du undrar nått www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
trubbelturbo
16 maj 2015 · 1 467 Inlägg

Klart det gör, varför skulle det inte gå? Med bakhjulsdrift och lamelldiff blir det nog rätt roligt dessutom smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
AX3L
16 maj 2015 · 398 Inlägg

Som sagt, Subaru är generellt sett de bästa vinterbilarna även om den här inte har fyrhjulsdrift dock. Men speciellt om du tänker behålla den ett tag är en rostskyddsbehandling jävligt viktig för det är i regel obefintligt på asiatiska bilar.

adde9400
16 maj 2015 · 66 Inlägg

AX3L skrev:
Som sagt, Subaru är generellt sett de bästa vinterbilarna även om den här inte har fyrhjulsdrift dock. Men speciellt om du tänker behålla den ett tag är en rostskyddsbehandling jävligt viktig för det är i regel obefintligt på asiatiska bilar.

Härligt smile jag ska försöka deala med bilfirman om att få en rostskyddsbehandling på köpet.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 maj 2015 · 13 787 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Klart det gör, varför skulle det inte gå? Med bakhjulsdrift och lamelldiff blir det nog rätt roligt dessutom smile

är jhu en av orsakerna till att man köper en rwd bil...

sen lär man jhu beställa ett turbokit till bilen så man kan ha skoj på sommarn också smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Christian S
16 maj 2015 · 4 816 Inlägg

Growe skrev:
sen lär man jhu beställa ett turbokit till bilen så man kan ha skoj på sommarn också smile

nä men det finns kompressor kit till dom.

här är en klubb bil med kompressor www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=97140

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
trocade
17 maj 2015 · 194 Inlägg

Den funkar utan problem som vinterbil.

Men jag skulle tipsa om att titta på en manuell och inte automat, med effekten som är orginal så vill man veva själv big_smile

Vita_Vargen
17 maj 2015 · 1 281 Inlägg

Turbokit finns också. Även om det inte blivit lika popis på dom här.

Syrran har en och läskig att köra på vintern faktiskt. Släpper i 140 på motorväg om man gör kickdown med nya dubb-däck tongue

Senast redigerat av Vita_Vargen (17 maj 2015)

Knugcab
17 maj 2015 · 5 111 Inlägg

Ja gör man en kickdown i halkan i 140 så vet jag inte om jag vill skylla på bilen... lol

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Vita_Vargen
17 maj 2015 · 1 281 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Ja gör man en kickdown i halkan i 140 så vet jag inte om jag vill skylla på bilen... lol

Det var isfritt och plusgrader kanske ska tilläggas roll
Man fick krypa igenom rondellerna, max 25 km/h. Aldrig varit med om en bil med så dåligt grepp och då har jag kört 740 med blankslitna bakdäck på vintern tongue

Kommer inte ihåg vad det var för däck men det var helt nya för säsongen och var ett känt märke. Hon ska byta till nästa vinter o se om det blir bättre.

Senast redigerat av Vita_Vargen (17 maj 2015)

Sickan_
17 maj 2015 · 945 Inlägg

Min granne har en sådan och han kör året om med den så det är inga problem! smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang