Tålig mobiltelefon

norrut
18 maj 2015 · 24 Inlägg

Är det någon som har erfarenhet av dagens tåliga mobiltelefoner?

Jag tänker närmast på följande telefoner:

Runbo Q5
Rugtel Tank X10 (5000mAh)
CAT Phones S50

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=26 … 23,2791294

Har googlat på både Runbo och Rugtel men finns knappt information att tillgå och knappt några tester.

Visst finns det skal att köpa till iPhone och andra mobiler, sen finns det ju även vanliga telefoner med knappar som är stöttåliga men det är svårt att återgå när man väl vant sig med pekskärm.

Sushikocken Sleeper
19 maj 2015 · 3 084 Inlägg

När jag hade min Galaxy S3 så köpte jag det billigaste otterbox commuter för 100 spänn på ebay inkl skärmskydd.
Tappade den 10 meter inte en skråma på telefonen, sov med den i fickan, hade den i jobbet hade spik och skruv i samma ficka den ser fortfarande ny ut om man drar bort plasten. Tror det blir billigare att lägga pengar på en bra telefon med ett bra skal än en arbetstelefon med kass prestanda för samma pris.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
caromania Forummoderator
19 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Det var bättre förr. Min första mobil, en Technophone med lysdioder (det hette liksom inte led då) och gummerat hölje, kunde man med lätthet använda för att slå i spikplugg med. Jag gjorde det flera gånger när jag glömt hammaren nere på golvet och stod på stegen. Året var 1992.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Sushikocken Sleeper
19 maj 2015 · 3 084 Inlägg

caromania skrev:
Det var bättre förr. Min första mobil, en Technophone med lysdioder (det hette liksom inte led då) och gummerat hölje, kunde man med lätthet använda för att slå i spikplugg med. Jag gjorde det flera gånger när jag glömt hammaren nere på golvet och stod på stegen. Året var 1992.

Ja och med Ericsson hotlinen som farfar hade kunde man nacka grävlingar med
http://fatherben.se/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/hotline.jpg

Senast redigerat av Sushikocken (19 maj 2015)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
caromania Forummoderator
19 maj 2015 · 9 296 Inlägg

Sushikocken skrev:

caromania skrev:
Det var bättre förr. Min första mobil, en Technophone med lysdioder (det hette liksom inte led då) och gummerat hölje, kunde man med lätthet använda för att slå i spikplugg med. Jag gjorde det flera gånger när jag glömt hammaren nere på golvet och stod på stegen. Året var 1992.

Ja och med Ericsson hotlinen som farfar hade kunde man nacka grävlingar med
http://fatherben.se/wordpress/wp-conten … otline.jpg

En sådan fick farsan installerad i trunken på sin Audi. Den kostade i runda slängar 30k då...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 maj 2015 · 17 559 Inlägg

caromania skrev:

Sushikocken skrev:

caromania skrev:
Det var bättre förr. Min första mobil, en Technophone med lysdioder (det hette liksom inte led då) och gummerat hölje, kunde man med lätthet använda för att slå i spikplugg med. Jag gjorde det flera gånger när jag glömt hammaren nere på golvet och stod på stegen. Året var 1992.

Ja och med Ericsson hotlinen som farfar hade kunde man nacka grävlingar med
http://fatherben.se/wordpress/wp-conten … otline.jpg

En sådan fick farsan installerad i trunken på sin Audi. Den kostade i runda slängar 30k då...

Också haft en. 1993. Men den var bra!
TS: Varför inte köpa en Hajfena i bra skick? Surfa kan du glömma men den fungerar bra, om man inte har Tre som operatör. Då går det nog inte alls.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
IceEyes Varningar: För många..
25 maj 2015 · 2 552 Inlägg

Vad du behöver är en hederlig och solid Nokia 3310. Överlever det mesta från fritt fall i stengolvet till atombombstester cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Pierre_r Lastbilsmekaniker
26 maj 2015 · 729 Inlägg

Låt bli cat,en om du vill ha en mobil som fungerar...
Har en cat b15q och herre****** vilket skräp.
Stöt och vattentålig visst men det hjälper inte så mycket när den startar om sig var och varannan dag..
Ibland kan den helt utan anledning tömma batteriet från 100% till 0 över en natt.
Startar om sig ibland och då raderar den ALLA kontakter från både telefonminnet och simkortet...
3,5mm utgången är så dålig så att har du inte kontakten exakt rätt så har du ljud i antingen vänster eller höger headset högtalare, men oftast väldigt svagt ljud inget alls trots volymen står på max...

När den startar om sig så väljer den ofta det absolut sämsta tillfället för det.
Min bestämde sig för att starta om sig precis efter jag upptäckte att det brann på vinden och skulle ringa 112...
Det var 45sekunder som jag verkligen inte hade tid med precis just då....

norrut
29 maj 2015 · 24 Inlägg

Blev en HTC. Min första klösbräda var HTC Hero å den var jag nöjd med. Så blev en HTC igen efter otaliga olika mobiler. smile

trubbelturbo
29 maj 2015 · 1 465 Inlägg

IceEyes skrev:
Vad du behöver är en hederlig och solid Nokia 3310. Överlever det mesta från fritt fall i stengolvet till atombombstester cool

http://cdn.funniestmemes.com/wp-content/uploads/2014/10/Funniest_Memes_iphone-6-plus-vs-nokia-3310_1909.jpeg

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang