Hjälp abs problem audi a6 quattro

Kapten-X
21 juli 2015 ·

Någon som kan de här med hydralaggragat  på Audi a6 quattro abs lampan lyser + varnings lampan i displayen  ska kolla lite ikväll men verka som att hydralaggragat har gett upp om jag ska köpa ett på skroten måste de vara från en quattro ? Audi a6 v6 quattro 2000 årsm

Anders_TQ
21 juli 2015 · 33 Inlägg

Det låter som att det är styrenheten till ABS.
Enklaste i det fallet är att skruva loss den och skicka till Innosund. De reparerar den för runt 2500:- och det är väldigt många här på forumet som gjort så och är nöjda, så även jag.

Jag rekommenderar att göra så eftersom det är svårt att hitta en på skroten som:
1. Fungerar
2. Har samma nummer

Själv försökte jag köpa en billig på ebay men den var såklart defekt den med. Lika bra att reparera den gamla tycker jag.

Kapten-X
21 juli 2015 ·

Okej vad är de som är fel inne i dom då ? Går ju inte att öppna o kolla själv för då lagar ju inte innosund  dom

Kapten-X
21 juli 2015 ·

Öppna en på jobbet nu som redan var paj o slängd o ser inte ut som de är nåt man klara av själv. Men om den inte är paj då ? Kan innosund  se om den är trasig så man vet att det verkligen är den som är fel

TS_quattro fyrkrafsare
22 juli 2015 · 1 443 Inlägg

kan också varmt rekommendera innosund, de fixade till den som satt i min a4 quattro, billigt snabbt och smidigt, bara att skruva loss styrenheten och trä en plastpåse över hydraulaggregatet för att skydda mot skit, man kan köra med bilen som vanligt tills styrenheten kommer i brevlådan igen.

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Kapten-X
23 juli 2015 ·

Var på skroten och hämta en styrenhet ur en pasaat syncro  och de funka fint smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang