V70n 2.5T sidoruta lossnat. Går ända upp men bara halvvägs ner.

Berryda
5 augusti 2015 · 219 Inlägg

Hejhej! Min högra sidoruta lossnade i vintras så det lät illa och gick snett vid användning.

Jag bestämde mig idag för att fixa det och märkte att kulorna från hissmekanismen har lossnat på båda sidorna. Jag behöver köpa nya blåa plastbitar som ska in i skenan men jag testade att använda de gamla.

Nu till mitt problem: Det går att hissa rutan ända upp men den går bara halvvägs ner. Testade att ta bort kulorna igen och märkte att själva armarna från hissmekanismen stannar halvägs. Hur fixar man detta? Går det att ta bort mer av dörrsidan så man kommer åt bättre?

Mvh Lindqvist

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
DANNNNE
7 augusti 2015 · 95 Inlägg

Det kan vara som så att den har tappat minnet i elhissen. Men rekommenderar att du använder dom nya styr pluggarna du köpte då gamla har en tendens att få kulorna att hoppa ur.
För att "lära" in el hissen så tryck på knappen hela vägen upp och håll i ca 10 sec sen gör du samma sak neråt.

Fick göra så när jag jobbade med bilglas.

Berryda
7 augusti 2015 · 219 Inlägg

DANNNNE skrev:
Det kan vara som så att den har tappat minnet i elhissen. Men rekommenderar att du använder dom nya styr pluggarna du köpte då gamla har en tendens att få kulorna att hoppa ur.
För att "lära" in el hissen så tryck på knappen hela vägen upp och håll i ca 10 sec sen gör du samma sak neråt.

Fick göra så när jag jobbade med bilglas.

Hej! Tack så mycket för hjälpen! Nu fungerar det fint igen smile

Mvh Lindqvist

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang