Bygga om volvokombi till släpvagn

tju2an Tidsoptimistisk påkämpare
13 augusti 2015 · 126 Inlägg

mopar300 skrev:
min e byggd för att kunna sova i.....
med massa lönnfack, egen musikanläggning.
elhissar å c-lås som fungerar
eget batteri så man kan ha lyset på invändigt....mm....
allt e byggt i plåt....

rovern som visades så va ju främmre dörr-hantag kvar..inge snyggt....plyfaskiva i fram,inge snygt...

Jag håller med, du lyckades med din vagn! Är ute efter något likvärdigt det du byggt, och hoppas min 855 kaross ska kunna bli något. Hade varit gött om den var bromsad, men efter mitt svar från besiktningsingenjören känns det som att en bromsad vagn är svår.

Har du provat regbesiktiga din vagn, eller vet du om det på förhand är dött lopp?
Jävla synd om man är ute på vägarna och farbror blå vill kika, och bedömer ekipaget olagligt pga oreggat sad

Bilnorden
13 augusti 2015 · 294 Inlägg

Kan du inte utgå ifrån en färdig bromsad kärra, plocka bort flaket och sen skruva fast 855 karossen ovanpå (eller snarare runt omkring) då har du bara ändrat på flaket, grund kärran är ju orörd med bromsar kul handske o allt.

mopar300
13 augusti 2015 ·

pratat med transportstyrelsen om detta, och svaret var att man ansöker om ett ramnr som man sedan stansar in...
det e inte lika avancerat som med bilar att få ett släp in-reggad ....
att min e klar är att jag har tagit från ett släp med allt som tillgår från den å åker på det,har haft polis i arslet å dom har ringt upp ledningcentralen men dom kan inget göra för jag åker lagligt,..där e svaret

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang