_Thor_ skrev:
hobs0n skrev:
Gutenmorgen!
Toyota tog 3000:- för att enbart göra rent och svetsa in ny plåt. Skulle de göra resten, inklusive lackering och allt så skulle det gå på runt 7000:-.
De berättade att skadan var rejäl och det skulle behöva bytas runt 40cm plåt.
Däremot sade de att det inte var en viktig bärande del, det är den inre delen som är bärande så besikta bilen borde inte bli något problem. De sade också att skador som detta sänker värdet rejält och att reparera skadan rejält tjänar man alltid på, rent ekonomiskt sett, sen känns det ju moraliskt bättre att sälja en bil där man vet att skadorna blivit ordentligt gjorda
Har ni tips på pålitliga plåtverkstäder i Uppsala området? Om Toyota gör jobbet och jag gör resten själv, vad behöver jag för tillbehör och ämnen saker för att få ett bra skydd för den nya plåten? Med tanke på att den nya plåten kommer skapa rejäla kanter så bör det spacklas runt den, för att undvika att kanterna sliter osv eller finns det ngt enklare sätt att göra? (jag kommer söka på detta men kul och hjälpsamt att få flera åsikter )
Tack på förhand!Lol... Vilket äckligt bilhandlarsnack. Dem tänkte lura skjortan av dig.
Vem som helst med en vinkelslip, MIG-svets och lite plåt kan fixa rosthålet på nolltid.
Spackling och lackering tar ju lite tid emellan torkningarna, men det är totalt sett inte många timmars jobb.
Vem som helst som läst på lite vet att toyota har säkerligen omkostnader. Sen skatter, avgifter och driften.
Så de var billigt för någon som kör de seriöst vitt med ett proffsigt slutresultat.