Köpråd BMW M6 2005:a

a3an
8 september 2015 · 24 Inlägg

hej!

Har blivit lite småsugen på en M6:a och hittat denna bilen:

http://www.blocket.se/halland/BMW_M6_Pe … 465541.htm

bilen verkar nyservad samt att kopplingen är bytt vilket ju är kanon med tanke på att den gått ganska långt. Ser för övrigt ut att vara i bra skick.

Är det någon som har lite erfarenheter om m6:an generellt eller kanske denna bilen t.o.m?
givetvis kommer jag titta om servicebok osv är fullstämplad, något annat att titta efter?

Micke181
8 september 2015 · 300 Inlägg

Det finns antagligen en anledning till att det är den billigaste M6'an på blocket.
Men känns det rätt så go for it, härlig bil!

JBeam
8 september 2015 · 201 Inlägg

a3an skrev:
hej!

Har blivit lite småsugen på en M6:a och hittat denna bilen:

http://www.blocket.se/halland/BMW_M6_Pe … 465541.htm

bilen verkar nyservad samt att kopplingen är bytt vilket ju är kanon med tanke på att den gått ganska långt. Ser för övrigt ut att vara i bra skick.

Är det någon som har lite erfarenheter om m6:an generellt eller kanske denna bilen t.o.m?
givetvis kommer jag titta om servicebok osv är fullstämplad, något annat att titta efter?

Visserligen är det kanon att kopplingen är bytt, men räkna med att du också kommer få byta den smile
En sån gammal M6 med det miltalet ger mig ångest på riktigt. Ha djupa fickor om du ska köpa en sån.

En M bil skulle jag aldrig våga köpa över max 10.000mil. Just för att dom går hårdare!

Finns bara en lycklig köpare på en M bil och det är första köparen.

Senast redigerat av JBeam (8 september 2015)

N_W V8 de bästa som finns!
8 september 2015 · 1 092 Inlägg

Växellådorna kan ge upp ibland på m5/m6 och det är ungefär två tredjedelar av vad den där kostar och få in en ny så det är en spännande bil att äga på flera sätt smile
Det finns ju några som sålts med den "gamla" 6-växlade manuella lådan, det kommer att bli ett samlarobjekt i framtiden.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
Nordic_Drivers
8 september 2015 · 349 Inlägg

JBeam skrev:
En M bil skulle jag aldrig våga köpa över max 10.000mil. Just för att dom går hårdare!

Finns bara en lycklig köpare på en M bil och det är första köparen.

Så behöver det inte alls vara! Jag köpte en importerad BMW M3 med 16 ägare i Sverige. Har kört 4000mil utan några som helst problem smile

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
a3an
8 september 2015 · 24 Inlägg

Priset känns ganska OK.
Skulle man köpa den så känns det inte så jobbigt att veta att den gått så långt.
Det man är rädd för är ju om motorn skulle gå åt helvete...

JBeam
9 september 2015 · 201 Inlägg

Tanso skrev:

JBeam skrev:
En M bil skulle jag aldrig våga köpa över max 10.000mil. Just för att dom går hårdare!

Finns bara en lycklig köpare på en M bil och det är första köparen.

Så behöver det inte alls vara! Jag köpte en importerad BMW M3 med 16 ägare i Sverige. Har kört 4000mil utan några som helst problem smile

Din M3 är från en annan tid, en enklare tid inom bilvärlden. Där saker och ting faktiskt tålde stryk.
Runt ca 2004 blev bilar så intelligenta att dom blev inkompetenta. En bil idag ska ju bara hålla 10 år.

Det finns ju en anledning till att M5/M6 runt 2005-2006 ligger för kaffepengar på blocket smile

Senast redigerat av JBeam (9 september 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang