Lacksläpp vid borttagning av emblem på baklucka!

saftarz
17 september 2015 · 2 Inlägg

Hejsan! Tyckte det var dags att registrera sig då man har kikat runt på garaget lite då och då, och nu behöver jag lite tips från lite mer erfarna människor smile

Jag köpte mig en ny bil för ett par veckor sedan, en saab 9-3 ss 2004, och skulle ta bort emblemen på den i förrgår. Jag började med att tvätta bilen, sedan sågade jag av bokstäverna med fiskelina. Jag tog sedan bort limresterna med kemiskt ren bensin och polerade bort det sista.

Men efter jag hade fått bort alla limrester från nummer "3", såg jag att det hade blivit massa lacksläpp =/
Det syns förövrigt inte att det har suttit några emblem på de andra ställena jag tog bort och polerade, så jag förstår inte hur det blev såhär just på 3an.

Nu undrar jag ifall ni har några tips på hur man ska fixa detta på ett bra sätt? är det omlackering av hela luckan som gäller kanske, och isåfall vad brukar det gå på hos en seriös firma? För det blir ju knappast bra om man fyller i alla dom små lacksläppen med färg.

Tycker detta verkar väldigt skumt, har inte hört talas om någon som har råkat ut för detta innan. Känns som att lacken var dålig där under redan från början på något vis.

Här har vi bild på det:

https://www1.garaget.org/gallery/images/216/215294/215294-bb37beb7a309817db30c19a898c8ef3a.jpg

Tack på förhand!

// Emil

_Thor_
17 september 2015 · 512 Inlägg

Att det verkligen skulle vara lack som lossnat låter helt befängt.

Är du säker på att det inte är lim kvar?

Är det som du säger så sätt tillbaka emblemen igen!

Ingooo
18 september 2015 · 167 Inlägg

Ser inte ut som klarlackssläpp men syns bäst irl förstås. Är det klarlacksläpp kanske du kan sätta nått annat passande där? Mkt arbete att lacka om hela bakluckan för imo.

saftarz
19 september 2015 · 2 Inlägg

Är helt säker på att det är lacken som lossnat, då man både känner det och limmet som satt där var svart/grått. Får nog bli att fylla i detta och sen sätta tillbaka emblemen då =/

Men tack för hjälpen ändå!

Senast redigerat av saftarz (19 september 2015)

_Thor_
19 september 2015 · 512 Inlägg

saftarz skrev:
Är helt säker på att det är lacken som lossnat, då man både känner det och limmet som satt där var svart/grått. Får nog bli att fylla i detta och sen sätta tillbaka emblemen då =/

Men tack för hjälpen ändå!

Enda sättet jag kan föreställa mig att lacken skulle skadats/släppt är om du ryckt i emblemet. Då blir det hävstångseffekt och hörnet mitt emot trycks in.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang