Rotorn går inte runt 740-86

Flenkan
26 september 2015 · 3 Inlägg

Tja!
Bilfan dog förra veckan, visade sig att kamremmen hade gått. Så jag lämna in bilen på service och dom bytte kamrem m.m. Körde från VOLVO och hann inte längre än 5 mil för än bilfan dog igen. Den lät att gå tungt och dåligt innan den dog så jag tog å kollade rotorn och fördelarlocket och båda var helt slut. Köpte nytt å prövade men inte fan hände de nå...neutral

Prövade att ta bort fördelarlocket och kolla om rotorn snurrade och de gjorde den fan i mig inte. Vad kan vara felet?

tvedberg
26 september 2015 · 773 Inlägg

kamrem av igen?

Flenkan
26 september 2015 · 3 Inlägg

tvedberg skrev:
kamrem av igen?

Kamremmen är hel det har jag kollat!

Nausea Avstängd
26 september 2015 · 598 Inlägg

Har gamlingen startspärr? Det visste inte jag. Fördelaren kan drivas av kamaxeln, så demontera för att se varför den inte snurrar. Kan det vara kuggar som inte är som de ska?

Nico-the-kid
26 september 2015 · 509 Inlägg

Snurrar kamdrevet?

Flenkan
26 september 2015 · 3 Inlägg

Nico-the-kid skrev:
Snurrar kamdrevet?

kamremmen rör sig inte ur fläcken

simlar
26 september 2015 · 5 526 Inlägg

Bara ringa till Volvo och säga vad som hänt så får dom göra om kamremsbytet då det bevisligen inte gjordes rätt.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
amazonsimme
26 september 2015 · 303 Inlägg

simlar skrev:
Bara ringa till Volvo och säga vad som hänt så får dom göra om kamremsbytet då det bevisligen inte gjordes rätt.

Kanske mellanaxeln som går tungt som gjort att några tänder på kamremmen gått av. .   Men det får verkstan kolla på igen som sagt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang