Eftersom ca hälften glömde kommentera vid förra uppdateringen och andra hälften blev förvirrade av att se en Camaro i tråden när det står BMW 740 i rubriken, så avslöjar jag mitt senaste inköp redan nu
MIN LÄPPSPOILER Pricken över i;et
Sedan fick jag ett till paket fullt med dem här Vita ledlampor för mina "angeleyes"
Jag gjorde rätt val med att ta bort mitt Halo flex tube och bara montera vita led lampor. Känns mycket friskare och snyggare nu
Ha det gott och som jag alltid påminner om; kommentera gärna!
Jag har fått ett roligt paket idag som jag inte förväntade mig och har fått bagageluckan lackerad samt en del saker primade.
Först så togs kofångaren av för att reparera en skada någon har orsakat.
Detta var vad jag fick i mitt paket från schmiedmann! läppspoiler fram. De kommer ändra utseendet på fronten totalt. Kommer se vassare, lägre och aggressivare ut. Skittaggad
Jag har inte uppdaterat ett tag men det har jag några ursäkter för. - Har varit ensam chef på firman - Diverse saker har lackerats vilket jag inte gör själv - Jag har även datorbyggande som hobby och har sålt av min dator så får uppdatera från telefonen nu. Så förutom dåliga mobilbilder som aldrig riktigt blir bra så blir det säkert massa stavfel
Aja.. Interiören är i princip klar. Lite smågrejer skall fixas bara. Annars har typ hela arslet lackerats på bilen. Nästa gång ska jag titta vad en hellack kostar att göra Läppspoilern är lackerad och monterad och även frontspoilern. Positionsljusen är nu alla vita, ska bara montera strålkastarna. Fethetsfaktorn är nu sjukt hög svårt att rättfärdiga på bild enligt mig.
Idag åkte framlysena på som färdiga. Sen körde jag ut bilen för att tvätta av det värsta av dammet. Sedan ska den stå en månad innan polering av hela bilen.
Jag har tidigare sagt att jag var nöjd med resultatet av vita led lampor i "angeleyesen" men kan se nu ute i ljuset att inte ser bra ut. Dessa eftermarknadslyltor har 5 lampor per ring och det syns tydligt som vita ljuspunkter runt varje ring. Enligt mig ser det billigt och fult ut. Har kollat på nya lyktor men det är samma sak där. Den enda lykta som fanns med bättre ringar och svart insats hade ingen höjdjustering.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Antingen montera de gula lamporna igen, med samma problem men svagare ljusstyrka så det inte syns lika mycket eller alternativ 2 att öppna upp varje ring och modifiera genom att montera mina halo flex tube jag har kvar istället för separata led lampor.
Någon som har åsikt om detta?
För övrigt så suger mina bilder, bilen ser helt fel ut på bilderna, ser för hög och konstig ut. Dessutom råkade jag ha något filter på denna bild.
FredrikRangert skrev: På E39 med DEPO angel Eyes kan man dela på dem, och sätta i LED (eller CCFL) ringar istället. Det blir bra!
Dock är det lite lurigt, diametern på ringarna till E39 DEPO är några mm mindre än de flesta ringar på marknaden, en LED ring kan man ev. tvinga om den är lite för stor. Men en CCFL spricker.
Hmm, då ska jag kolla upp dessa alternativ. De strålkastare jag har är helt delbara. Du kan ta ut insatsen för ringarna och i runt varje ring trycker du i 5 lampor. Men ska kolla efter en sådan ring annars blir det att modifiera själv om inte annat. Det lär dock bli ganska svårt tror jag. Alternativt att Jag köper de strålkastare utan nivåreglering. Något jag sällan använder ändå.
Hej och tack alla som följer mig, är mycket roligare att uppdatera då Jag har nedgraderat från min egenbyggda stationära dator till en bärbar, börjar bli gammal och inte så intresserad av spel längre. Finns annat roligt i livet. Det roliga är att jag nu kan göra mer uppdateringar igen. Väldigt jobbigt att göra via mobil
Sedan har jag en tyckesfråga som jag ställer redan nu; Tycker ni att jag ska lacka mina fälgar helt svarta med glans? Kanske med någon typ av pearl i?
Nu till uppdateringen! Har faktiskt inte hänt så mycket. Slog ju ihop bilen och tvättade den grovt. Har fortfarande inte polerat den. Däremot har jag pysslat med lite smågrejer som jag tänkte visa.
Bilder:
Köpte ett par nya njurar, aka facelift modell-billigt. Kan säga att de ser billiga ut på nära håll. Tyckte de passade bra på bilen, men gillade inte kvalitén, kändes verkligen som ett nedgradering. Så monterade av dem och kommer spara dem tills jag bestämmer mig om de ska användas.
Dessutom kändes det som för mycket krom faktiskt:rolleyes:
Satte även på mna M-stripes jag har haft ett tag. Såg bra ut som helhet, men var svårare än man tror att montera utan massa veck. Fick slita loss dem och köpa nya. Kostade liksom 100 spänn
Satte lite tejp där bak dock som jag tyckte gjorde sig ganska bra faktiskt.
Som jag sa monterade jag av de nya njurarna och satte tillbaka de gamla. Satte nya M-stripes på dem och det gjorde faktiskt ett bra lyft enligt mig. Vad tycker ni? I samma veva monterades strålkastarna ut eftersom jag inte var nöjd med angeleysen.
Det jag först gjorde var att ta ut insatsen i strålkastarna och det lilla glasskydd som sitter över. Monterade först mina halo led lights jag hade tänkt montera förut i strålkastarna, men ångrade mig. Dock fick de inte plats och jag lyckades att förstöra dem. Var för dyrt å köpa nya så jag köpte mer prisvärda ledslingor som jag monterade i. Sedan var det ganska enkelt att koppla in elkablarna via ett motstånd till den befintliga kontakten. Däremot fick jag lägga det lilla glaset över ledslingan, då det inte får plats att trycka den hela vägen in, det är nog inget som kommer synas eller se speciellt dåligt ut. Speciellt när positionsljusen är igång.
Resultatet var ju mycket bättre enligt mig
Övrigt: Tanklock monterat
Bytt handtag i bagageutrymmet
Ny list till bagageutrymmet ska monteras snart
Röran måste rensas upp -.-
Vad är nästa del av projektet då innan sommaren? - Jo jag ska givetvis montera tillbaka strålkastarna - Polera bilen - Ordna bagageutrymmet - Renovera bakbromsarna - Montera bredare spacers fram för att få ut fälgarna - Kanske lackera fälgarna svarta. - Putsa upp motorutrymmet. - Sedan mer som jag säkert glömt.
AD_ skrev: Det blev riktigt bra med LED i angeleyesen.
Ang. fälgarna tycker jag inte att du ska lackera dom svarta. Möjligtvis någon mörkgrå nyans. Svarta fälgar har en tendens att försvinna lite. Dessutom ser gummit väldigt dassigt ut mot det svarta. Tycker annars att fälgarna passar in bra då du har kromade midjelister och runt rutorna.
Tack för respons. vad tror du om lite ljusare silver som färg? tänkte på tex Beyern fälgar.
Har fixat klart den andra lyktan nu. Det som återstår är att montera den ordentligt nu. Har även köpt nya lampor för halvljus och för dimljus eftersom de är varmvita/gula. Tänkte att det skulle passa bättre med Xenon look-alike.
Blev H1 Osram 4000k
och H3 Osram 4000K
Bilder:
Här är då ledslingan i sin rena form. Köpt på Diodhuset som är jäkligt snabba på leverera. Enkel slinga som är rejält inkappslad i silikon (?)
Här är själva ramen för "angeleysen". I varje håll utom de fyrkantiga så satt då en vanlig lampa eller led som jag monterade senare.
Som jag visade förra gången så tog jag en bra dubbelhäftande tejp bara så jag kunde montera slingan i cirkeln.
Sedan tog jag och duttade superlim på ca hälften av led"knopparna" och satte på plastlocket. Detta för att de ska se lite enhetligare ut när det sitter i strålkastaren och att själva slingan inte ska synas så mkt. Sedan inbillar jag mig att det sprider ut ljuset lite jämnare.
Kan ju inte få plastlocket på hela vägen så det ser ut såhär från sidan vilket inte märks när det är monterat i bil.
Tycker det ser okej ut
Den högra lyktan monterade jag tillbaka allt på och satte det löst på bilen för att testa. Jag är mycket nöjd. Man ser att det är prickar in real lift, men tror det kommer se bättre ut på vägarna än inne. Ljuset är mer jämt och starkare så jag är nöjd. Nu ska som sagt bara halvljuset bytas samt dimljus så ser det lite fräschare ut fram.
Nu är detta nästan avklarat. Nästa projekt blir bagageutrymmet samtidigt som nya spacers fram ska monteras. Sedan blir det nog renovering av bakre bromsar.
Tror jag skippar att skriva "liten update" för mina uppdateringar blir sällan korta fast det inte känns som jag gjort något med bilen haha...
Jag kommer behöva era åsikter igen, för jag är verkligen osäker hur jag ska göra med vissa grejer.
Bilder:
Jag är lite lat. Trots att bilen står 150 m ifrån mig så orkade jag aldrig gå och dubbelkolla att jag hade verkligen H1 som halvljus som jag dumt nog trodde. Visade sig vara H7, men lyckades beställa samma COOL Blue via Atoy, så hade tur.
Kan ju inte säga att jag är så nöjd. Ljuset är inte alls som jag trodde. Eller ja ljuset är annorlunda men inte färgen på lamporna. Halvljusen såg nästan identiska ut med föregående men lite vitare.
Det var väl lite mer skillnad på dimljusen som ni kan se men trodde ljuset skulle vara lite blåare. Tittar man på ledslingorna är de klarvita, men ser nästan blåa ut.
Så min smått desperata fråga är: TYCKER NI ATT JAG SKA BYTA UT LAMPORNA MOT BLÅA?
Så nu till det andra
Jag har sagt att jag borde bredda fram. Så jag monterade mina spacers från bak (20 mm) fram mot mina 1,6 mm jag har nu. Skillnaden märktes knapp.
Så jag tog och monterade både fram och bakspacers fram och fick 3,6 mm breddning; ÄN ÄR INTE SISTA DÅREN FÖDD
Fick ta andra bultar med litet spärrskaft för att få plats i hålet. Säkerhet haha
SÅ JA! Lite mera bredd där fram. Ser ju bättre ut redan nu.
Va tror ni? Kan man köra såhär?
Såhär ser den breda sidan ut
Såhär ser den oförändrade ut
Vad tror ni? Ska jag bredda såhär? Funderar på att även sänka 1 cm fram, men osäker om jag bara kan kapa fjädern en bit eller om jag ska ta mig i kragen och byta till coilovers.
BAM! Där satt den! Då får det bli en konvertering nästa år. Måste läsa på hur man gör först och ha råd. Men där ser man ju skillnaden. Hur kan man ha så hög Kelvin i dimljusen?
vbubbis skrev:
Louca skrev:
vbubbis skrev: Har följt denne ett tag rikigt nice bygge:) lamporna hade jag nog försökrt satsa på xenon lampor ist blir snyggare och bättre
Tack för respons dessa nya lampor är xenon look a like men liknar inte xenon mycket tycker jag. Vill ha vitt som nya bilar har
Vad tycker du om bredden fram med 3,5 cm spacers?
Tänkte mer på xenon koventera 😊 De blev riktigt snyggt
Ah förstog det, men de får bli nästa år.
JKDesign skrev: Du ska absolut köra 35mm spacer fram och sänka, MEN absolut inte 2 spacers på varandra! Livsfarligt.
Tack tack för respons Ja självklart har du helt rätt, jag tog bara det jag hade tillhans. 35 mm spacers är nu inhandlade. Nu ska jag bara klura om jag ska kapa mina redan sänkta (sportfjädrar) fram för att komma ner en cm. Vill inte ha för lågt
Louca skrev: BAM! Där satt den! Då får det bli en konvertering nästa år. Måste läsa på hur man gör först och ha råd. Men där ser man ju skillnaden. Hur kan man ha så hög Kelvin i dimljusen?
Japp 5000k xenon sitter perfekt enl mig också!!
Det är Led-lampor från eBay (kina) och kvalitén därifrån varierar en hel del! Beställer man 6000k kan man få både högre och lägre, så jag brukar beställa några extra ifall en del inte funkar. Inga problem ifall ngt är trasigt vid leverans, de skickar nytt utan problem. Men det tar ju 3-4veckor att få hem
Men du måste väl ha själva ström/styrbox (?) för xenon också som måste passa själva strålkastaren om ja inte minns fel. Har bara sett fabriksmonterade xenon ljus och ej modifierade.
Ja har fått lite eld i röven p.g.a. snart vår Har nu beställt 35 mm spacers fram och får fundera för hur jag ska göra med sänkningen fram.
Bilder:
Det första jag gjorde var att köra bilen för tvätt. Den har en hinna av skit som inte går bort, tror det kan vara lack, olja och smutsrester eftersom bilen stått inne i en verkstad full med bilar som repareras ganska länge. En polering borde göra susen dock
OBS! Notera att på denna bild är dimljuset på vänster på bilen ej bytt, det gjorde jag efter.
Tog och började med att renovera bakre bromsar. Tänkte först inte byta något men upptäckte att jag använde parkeringsbromsen för lite för det var rostigt inuti samt att ena bromsbacken hade tappat halva beläggningen. Lika bra å byta när allt är nere. Kan även då passa på att byta skivor till ventilerade.
Eftersom jag ska använda originaloken bak så gick det snabbt att plocka ner dem i beståndsdelar. Jag orkade inte slipa så mycket idag, tror inte det behövs som jag gjorde på de förra så provade ett lite experiment.
Fyllde en låda med ALU-Shine som är fan det starkaste rengöringsmedel jag använt. Det börjar svida i fingrarna direkt och blir som nån sorts beläggning på händerna som inte försvinner direkt snabbt med vatten. Man bör använda handskar. Men iaf, imorgon får jag se om det frätt bort något av skiten på byglarna.
Restenav delarna tar jag senare beroende på om mitt bad fungerar
Vad har jag gjort mer då? Jo för nått halvår sedan märkte jag att batterisyra läkt ur p.g.a. en trasig avrinningsslang och frätt lacken vid batteriet. Så det hade rostat. Idag tog jag tag i det och slipade bort det mesta och la ett ganska tjockt lager hammarlack.
Sedan har jag börjat med återställningen av bagageutrymmet till original. Som jag visade tidigare i tråden så rengjorde jag inredningen bak från allt lim och påklistrat tyg. Dessutom har jag städat ur bagaget och ersatt trasiga delar med nytt, bl.a. tätningslisten. Har även fixat några av högtalarkablarna och strömkablarna så de håller bättre.
Nu ska bara färgen torka så jag kan montera resten av delarna i bagageutrymmet. Sedan får det vara ett tag tills jag kommer på hur jag ska täcka baslådan sen
BlueScreeen skrev: Ja precis, ett drivdon(ballast) kräver xenon för att kunna tända lampan. På halvljus (35w) kan man köra på bilens original kablar. Då är det bara sätta i plus och minus till ballastet i den vanliga lampans kontakt.
Att eftermontera (konvertera) är lätt. Bara köpa lampa av rätt sockel och sätta i lyktan. Sedan lär ett hål borras i locket på baksidan av lyktan, så kablarna till ballasten kan komma ut. Väldigt sällan ballastet får plats inne i lyktan. http://www.humanhabit.nu/shop/24914/art … 5bac72.jpg
Ska du köpa från eBay(kina) så köp inte de billigaste, lamporna kan vara sneda och jävliga och färgen stämmer inte alltid till 100%. Så lampor kan man köpa Cnlight, lite högre kvalité(dock fortfarande kina).
Nu har du ju projektor linser i dina strålkastare vilket är att föredra vid konvertering, bländar inte(rätt inställt vill säga) och det är mkt diskretare. Men ha i bakhuvet att det är olagligt att konvertera så du vet om det iaf Som sagt så är iaf linser mkt diskretare än att ha reflektor och konvertera
Härligt! Tack för hjälpen Använder man samma kit för dimljus?
Update då!
Va gjorde jag idag? Inte överdrivet mycket. Orkade inte vänta 3 veckor på ventilerade skivor så köpte mig ett par standardskivor från Zimmerman. Bytte även bromsbackarna och påbörjade renoveringen av oken.
Bilder:
Nytt å fint.
Fina skivor
Förutom att jag slipade oken så la jag oken i ett bad av Alushine. Notera dock att om det används till fälgar som det står på dunken så blandas det ut med väldigt mycket vatten.
Ska vi se om jag slipper slipa så mycket med hjälp av detta.