Snygg bildesign på bruksbil

_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
6 november 2015 · 1 128 Inlägg

dawwe skrev:
BS som i _Blue_Speed_ men även Bull Shit. I rest my case big_smile

Gör så men du vet att det är sant. wink Åker ifrån dig lätt. smile

Nöjeskör närproducerat
SportPilot Ubåtsingenjör
6 november 2015 · 7 232 Inlägg

_Blue_Speed_ skrev:

dawwe skrev:
BS som i _Blue_Speed_ men även Bull Shit. I rest my case big_smile

Gör så men du vet att det är sant. wink Åker ifrån dig lätt. smile

855 snygga linjer ?! snälla ....

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

850 har snygga raka och rätt kantiga linjer, så tycker man att en valfri kartong är snygg så big_smile. Det e lite som med vackra damer, vissa gillar helt, hur skall vi säg, "platta" tjejer (Volvo 850?), andra lite mer "kurviga" (Mondeo?) medans en tredje föredrar mycket av allt (stor fet big_smile amerikansk pickup?). Dålig liknelsen men ändå big_smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

855/v70 gamla har bra mycket snyggare linjer än de flesta nya kombibilar...och ja, de blir liknelsen smala och slanka tjejer smile alltid lika kul när man får höra om T5 åkarna när dom åker ifrån en massa BMW bilar på bilträffar och bensinmackar. Dom som åker BMW kan helt enkelt inte komma över det och undrar hur det kan gå till när deras snabba 330 Sportcoupé kunde bli frånåkt av en familjebil! tjuter av sig hemma och på forum och verkligen inte får ihop ekvationen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Med platta avsåg jag helt formlösa damer, men visst det finns undantag även där, dock så hör inte Volvo 850 till undantagen. Vi har förstått att du har mindervärdeskomplex nu Aquila, jag kan dessvärre inte hjälpa dig sad
Och helt rätt att "T5 åkarna" åker förbi diverse andra på bilmackar (vem är såååå korkad att man rejsar på en bilmack? T5 åkare?), o rejsa på bilträffar låter återigen som mindervärdeskomplex...

Senast redigerat av dawwe (6 november 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
J3n5
6 november 2015 · 792 Inlägg

Aquilla, ser att du haft många fina bmw tidigare, alltså måste du ha gillat dem en gång i tiden. Innan du ramlade, slog i skallen och började hata dem big_smile Haha, ta inte illa upp, men vem hatar ett bilmärke bara sådär? Tänker även på din signatur osv smile

Personligen kan jag uppskatta alla bilmärken, har inte haft så många bilar ännu (7stycken) men alla är av olika bilmärken.

Mazda Miata "Turbo" (1991)
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Liten skröna...Min 328i Touring -96 "utmanades" av en Volvo S60 T manuell på 200 hästar original ( vi kollade via reg nr ). Rullande start typ 70. BMW med ca 36000 mil vid tillfället, bruksad o körd rätt hårt (min bror fick bruka bilen konstant), Volvon ren o fräsch utvändigt iaf. Jämnt i starten där Volvon tog kanske en halv billängd, vid 120 var vi jämnsides, vid 130 förbi sen blev S60 bara mindre o mindre. Vi var själva förvånade, så vi väntade in S60 igen för ett nytt "race" men han ville inte? Bilen min bror fick innan en lika bruksig 325i -93 ringer han glatt o berättar "Bilen går till varvstopp på 5:an ju! 230 km/h på GPS". Säga vad man vill men BMW går bra i färhållande till effekten.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
viccoA
6 november 2015 · 3 110 Inlägg

Varför måste en bruksbil vara en gammal Volvo V70? Jag har haft Jaguar S-type V8 som vinterbil då jag inte ville slita på finbilen och den kostar inte mycket mer än 20.000kr för ett okej exemplar. I min värld myser jag gärna bland connolly skinn och handbearbetade träpaneler.

Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

J3n5 skrev:
Aquilla, ser att du haft många fina bmw tidigare, alltså måste du ha gillat dem en gång i tiden. Innan du ramlade, slog i skallen och började hata dem big_smile Haha, ta inte illa upp, men vem hatar ett bilmärke bara sådär? Tänker även på din signatur osv smile

Personligen kan jag uppskatta alla bilmärken, har inte haft så många bilar ännu (7stycken) men alla är av olika bilmärken.

Hatar gör jag inte, alltid tyckt om gamla 80 och tidigt 90 tals bmw sen tappade dom något på vägen, likaså som volvo tappade något på vägen när dom övergick till fwd, den riktiga robusta känslan. det största problemet med BMW idag är inte bilarna även om de är toklöjliga med missbruk av M emblem överallt, "sport" dekaler på framskärmarna, Suvar med M motor i, Framhjulsdrivna shoppingbilar m.m. För mig idag är ägarna som oftast har mindervärdeskomplex och min signatur är sanningens faktum. Börjar blir ganska uppretad på hur fanatiska bmw ägare kan vara, hur de beteer sig och uppträder i och utanför sin bil. Om man ska sätta en stereotyp på dom vilket man kan, för det skiljer på de som åker t.ex volvo, audi, mercedes eller bmw. Det är också en väldigt populär bil idag bland svenssons och miljömuppar även dom tror de blir lite speciella när de kör och har bmw. Inte tala om utlänningarna som ringer direkt ner till irak o ska berätta att dom lyckats i väst när de köpt sin nya och glansiga BMW. Komsiskt är att många av de yngre förmågarna egentligen bara har råd att köpa dom men ta hand om dom på ett korrekt sätt är det inte alla som har. Finns inget bilmärke som har så mycket fiffel, fusk och missbrukat serviceschema som en lite äldre BMW. Därför har det växt fram ett BMW agg.

Om det var den generella bmw ägaren, har vi den typiska här:

Individ som i regel härstammar från Irak, Afghanistan eller dylikt land och är ca 170 cm lång med svart kortklippt hår indränkt i en överflödig mängd gelé/vax. Klädseln består i huvudsak av rutig skjorta och jeans.

Denna persons ögonsten är naturligtvis bilen, och i detta fall en BMW E39/46 318 med påklistrade M3-emblem och kjolar. Ute på vägarna titulerar gärna denna person sig som "king of the road" och tror kompromisslöst att övriga trafikanter med avundsjuka beundrar och suktar efter hans "vrålåk". Ett vanligt förekommande fenomen hos dessa individer är att man gärna kryssar runt genom staden med nervevade rutor och låter den arabiska folkmusiken eka genom högtalarna.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Men Aquila...Du opponerar dig alltså egentligen inte mot BMW som bil utan det faktum att man lyckats bygga ett starkt varumärke som förmedlar "framgång" i mångas ögon? Jante!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
J3n5
6 november 2015 · 792 Inlägg

dawwe skrev:
Liten skröna...Min 328i Touring -96 "utmanades" av en Volvo S60 T manuell på 200 hästar original ( vi kollade via reg nr ). Rullande start typ 70. BMW med ca 36000 mil vid tillfället, bruksad o körd rätt hårt (min bror fick bruka bilen konstant), Volvon ren o fräsch utvändigt iaf. Jämnt i starten där Volvon tog kanske en halv billängd, vid 120 var vi jämnsides, vid 130 förbi sen blev S60 bara mindre o mindre. Vi var själva förvånade, så vi väntade in S60 igen för ett nytt "race" men han ville inte? Bilen min bror fick innan en lika bruksig 325i -93 ringer han glatt o berättar "Bilen går till varvstopp på 5:an ju! 230 km/h på GPS". Säga vad man vill men BMW går bra i färhållande till effekten.

Haha ja, fan min 325 -94 gjorde också varvstoppen på 5an! En till växel och man hade typ nått 260 smile Golfen min har ca 15hk till, men accar sjukt sakta efter 180. Tegelstensaerodynamik cool

Mazda Miata "Turbo" (1991)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
6 november 2015 · 1 128 Inlägg

dawwe skrev:
850 har snygga raka och rätt kantiga linjer, så tycker man att en valfri kartong är snygg så big_smile. Det e lite som med vackra damer, vissa gillar helt, hur skall vi säg, "platta" tjejer (Volvo 850?), andra lite mer "kurviga" (Mondeo?) medans en tredje föredrar mycket av allt (stor fet big_smile amerikansk pickup?). Dålig liknelsen men ändå big_smile

Om du tar av dig dina "hatallasomintekörBMW"-glasögon så kanske du kan uppskatta andra bilar och inte bara BMW. Faktum är att 850 är riktigt vackra bilar och kantigheten gör att de ser väldigt råa ut.

Sök på Google efter förslagsvis "Volvo 850/855 T-5R" "850R/855R" så lär du hitta fina exemplar som du gillar.

Nöjeskör närproducerat
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Få se nu...Mondeo, vilken BMW är det? Pickup BMW? Spelar inger om det är en 855 GL eller R, de har inte fina linjer enligt mig. För övrigt så hatar jag inte Volvo, men Volvo hamnar lååångt låååångt ner på min lista över "roliga intressanta bilar" överlag, men det finns undantag för enstaka modeller (Polestar S60 med 500 kusar tex).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
6 november 2015 · 1 128 Inlägg

dawwe skrev:
Få se nu...Mondeo, vilken BMW är det? Pickup BMW? Spelar inger om det är en 855 GL eller R, de har inte fina linjer enligt mig. För övrigt så hatar jag inte Volvo, men Volvo hamnar lååångt låååångt ner på min lista över "roliga intressanta bilar" överlag, men det finns undantag för enstaka modeller (Polestar S60 med 500 kusar tex).

Okej.

Att du gillar "Roliga intressanta bilar" är faktiskt lite intressant och man blir lite fundersam om det stämmer eftersom du själv åker runt i en Passat 2.0 116hk från mitten av 90-talet som blir dragen av valfri 740 med 45 000 mil på mätaren.

Nöjeskör närproducerat
dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Yes jag åker Passat för jag har inga komplex? Mina M är alla  de-badged, endast "entusiaster" känner igen de. Jag kör inte M för att "stila". Passaten är min bruksis, jag vindsurfar o behöver en oöm bil som man kan slänga in dyngsura segel, våtdräkter mm i, dvs en bil där det inte gör så mycket om man har med sig "halva stranden hem". Dessutom relativt snål. O nej, valfri 740 kör inte ifrån Passaten vare sig i acc eller toppfart. Toppfarten är kollad via GPS, 194 km/h, det räcker. Passaten slår 740/940 med hästlängder enligt mig, snyggare, snålare och bättre, det är min åsikt.

Senast redigerat av dawwe (6 november 2015)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

fel, 60000 mil på mätaren big_smile det har nämligen min 960 gått och den är knappt ens rostig! spinner som den vore ny och automatlådan växlar felfritt.  Säg en bmw där inte länkararmar och bussningar är klippt slut efter 20 000 mil och diffklumpen är lika svart som ett sotararsle big_smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
_Blue_Speed_ Ljuva 90-tal
6 november 2015 · 1 128 Inlägg

dawwe skrev:
Yes jag åker Passat för jag har inga komplex? Mina M är alla  de-badged, endast "entusiaster" känner igen de. Jag kör inte M för att "stila". Passaten är min bruksis, jag vindsurfar o behöver en oöm bil som man kan slänga in dyngsura segel, våtdräkter mm i, dvs en bil där det inte gör så mycket om man har med sig "halva stranden hem". Dessutom relativt snål. O nej, valfri 740 kör inte ifrån Passaten vare sig i acc eller toppfart. Toppfarten är kollad via GPS, 194 km/h, det räcker. Passaten slår 740/940 med hästlängder enligt mig, snyggare, snålare och bättre, det är min åsikt.

Man får känslan av att du har ett stort komplex mot just Volvoägare när man ser hur du uttrycker dig i varje tråd när Volvo kommer på tal. Det är absolut nånting som du stör dig på med Volvo. Men vad?

Nöjeskör närproducerat
Trekmeister
6 november 2015 · 272 Inlägg

Men suck, märkeskrig...

Som svar på det tråden gällde från början tycker jag faktiskt Kia ceed ser helt ok ut och pro-ceed är klart snygg med riktigt fina linjer från sidan (dock drar bristen på bakdörrar ner det generella bruksbils-värdet för många).

dawwe ...has left the building...
6 november 2015 · 4 474 Inlägg

Volvo är inte svaret på allt, inte BMW heller för den delen. Volvo är överlag relativt tråkiga bilar för transport mellan A och B, med minsta möjliga finnes o njutning, till skillnad från andra märken (nu syftar jag inte enbart på BMW, Alfa-Romeo kan vara ett annat aternativ). Det är snarare som så att om man generaliserar så hoppar ägare av andra märken på BMW-ägare hela tiden, "Asså jag drog ju en M3 med min 740 GL", en M3 som förmodligen var en 316i med M3 märke, så mycket kunde den Volvo ägaren om BMW... Så sluta bry er om vilka M3, M5 eller så ni körde ifrån, det hela blir ju bara skrattretande patetiskt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Aquilla
6 november 2015 · 299 Inlägg

Egentligen behöver inte vi turboåkare oroa oss mycket för bmw slädarna. Det enda som är snabbt hos dom är ägarnas munnar för nån som skryter o framhäver sina bilar så mycket som dom finns inte!
En ny volvo har lika mycket körglädje och finess som en ny bmw och de gamla är snarlika de gamla bmw bilarna. Det handlade vad man plockade på för utrustning o lull från början men då det finns mycket importvrak av bmw så är andelen välutrustade bmw högre än volvo då bmwn inte står så högt i klass i sitt egna hemland och många blev välutrustade relativt billigt.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang