Bmw e30

E30 projekt:)
  • 49 Följare
  • 33 154 Visningar
  • Projektet avslutat 13 februari 2017
Raul96
20 januari 2016 · 165 Inlägg

HanHed skrev:
Kul med täta uppdateringar! Keep up the good work! big_smile
Ngn lista med saker som ska göras?

Tack . Gör mitt bästa smile
Tänkte göra det för länge sen men visste inte om nån skulle bry sig om det , men tack för att du frågade , kan göra det nu

Severance Galen
21 januari 2016 · 9 Inlägg

Kul med ett e30 projekt. Kommer följa! Letar själv efter en fin m50/e30... Lycka till!

Raul96
21 januari 2016 · 165 Inlägg

Moedare skrev:
Kul med ett e30 projekt. Kommer följa! Letar själv efter en fin m50/e30... Lycka till!

Tack så mycket, kul att höra:)
Får se hur lång tid det tar innan jag hittar en iv m50b25 ocksåsmile

Raul96
21 januari 2016 · 165 Inlägg

Här kommer en ungefärlig lista på det jag vill göra med bilen

*Brembo bromsar runt om
*Coilovers
*5 bults-nav
*M50B25 iv
*Turbokonvertering
*Uppgraderad soppasystem
*Komplett alcantra/läder inredning (Svart)
*Omlackering
*Led bakljus
*Hella black strålkastare
*Bra ljudsystem med bas
*Dekaler osv
*Cleant motorrum
*Mappning
*Spraya 25 t rostskydd så biljäveln inte rostar om 20 år
Och mycket mer !

Raul96
21 januari 2016 · 165 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210285/210285-1e4f4cf4e1c72cf158160d7247b21164.jpg
Här är orsaken till varför jag inte uppdaterar mellan måndag och torsdag , pga jag jobbar kvällskift och när jag kommer hem så lägger jag mig och vaknar vid ca 11 och så är det bara typ 3 timmar innan jag ska till jobbet igen , jag uppdaterar mest på fredag ,lö och sö

Senast redigerat av Raul96 (21 januari 2016)

Raul96
26 januari 2016 · 165 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210285/210285-ba03fe784b2c84c391e21a94569f18d3.jpg
Pärlan med sommarsulor:)

Raul96
26 januari 2016 · 165 Inlägg

Någon kanske undrar hur det går med projektet, pga jag inte har gjort så mycket med bilen smile

det som pågår just nu är mest att köpa in lite verktyg inför borttagningen av all rostskyddsmassa samt börja laga rosten som finns

Andra kanske också undrar när jag ska börja köpa in delar som tex motor, karossdelar , plastdetaljer mm , det ska jag börja göra när bilen har lackats och lacka ska jag nog börja med när sommaren närmar sig pga pengar:)

Drivlina letar jag efter nu, en m50b25 icke vanos med förhoppningsvis så låga mil som möjligt , men de är inte lätta att hitta sad

aeja
26 januari 2016 ·

Mycket spännande projekt. Hade jag bara haft kunskapen och ett garage skulle jag göra något liknande smile

Raul96
26 januari 2016 · 165 Inlägg

aeja skrev:
Mycket spännande projekt. Hade jag bara haft kunskapen och ett garage skulle jag göra något liknande smile

Tackar, kunskapen kan man alltid få , visst tar det tid men man lär sig. Visst är det jättekul att bygga bilar och så men jäklar vad det brinner i plånboken smile)

aeja
26 januari 2016 ·

Raul96 skrev:
Tackar, kunskapen kan man alltid få , visst tar det tid men man lär sig. Visst är det jättekul att bygga bilar och så men jäklar vad det brinner i plånboken smile)

Det har du rätt i och det är ju min tanke också egentligen att man kan lära sig det. Har alltid velat renovera en bil, men aldrig vågat ta steget innan. Har lite bättre självförtroende och skulle nog klara av det nu.

Kan tänka mig att pengarna far iväg big_smile

Får se om jag hittar något roligt att pyssla om och ett garage

Raul96
26 januari 2016 · 165 Inlägg

aeja skrev:

Raul96 skrev:
Tackar, kunskapen kan man alltid få , visst tar det tid men man lär sig. Visst är det jättekul att bygga bilar och så men jäklar vad det brinner i plånboken smile)

Det har du rätt i och det är ju min tanke också egentligen att man kan lära sig det. Har alltid velat renovera en bil, men aldrig vågat ta steget innan. Har lite bättre självförtroende och skulle nog klara av det nu.

Kan tänka mig att pengarna far iväg big_smile

Får se om jag hittar något roligt att pyssla om och ett garage

Absolut , hittar man bara ett garage så är det bara att börja mecka,
Man kan ta det hur lugnt man vill och bara börja långsamt

Garage kan dock vara lite jobbigt att hitta 😬
Jag letar också efter större garage runt Hisingen smile

2bias
26 januari 2016 · 24 Inlägg

Nice projekt, alltid kul med e30 smile Blir det orginalkulören eller nåt annat spännande?

Raul96
26 januari 2016 · 165 Inlägg

2bias skrev:
Nice projekt, alltid kul med e30 smile Blir det orginalkulören eller nåt annat spännande?

Tack smile har inte bestämt mig än , men just nu tänker jag på antingen en metallic grå eller en pärlblå metallic smile

Raul96
2 februari 2016 · 165 Inlägg

Såg en bmw 740i 1997 på facebook som en snubbe sålde I gävle , laser blå färg med grått skinn ( inredning ) 24.000 mil . Han skulle ha 27.000 kr för den och jag skrev till honom och frågade lite grejer ang den '

Han skrev på blocket Sveriges snyggaste e38
100 % rostfri
Inga fel osv

Jävligt snygg på bilderna

Så jag ringde han för att gå och kolla på den I gävle och fråga lite mer om bilen , det fans bara 2 fel med bilen som han garanterade , blinkersglaset Vf har ramlat av samt plasthandtaget där vajern till motorhuven sitter är sönder

Men tyvärr kunde jag inte den tiden som han ville pga jag jobbade och det tar ca 6 timmar från gbg till honom så han ville inte ens hålla den till mig för några timmar , han sa att jag skulle få sätta en handpenning på 3000 kr så han vet att jag är seriös , jag swishade 3000 kr till han

Jag frågade flera ganger om bilen har mer fel eller skavanker och han garanterade att den inte hade , skulle jag hitta några fel så skulle han betala min bensin från gbg och tillbaks samt att jag skulle få tillbaka handpenningen

Jag åkte mot gävle igår på morgonen vid 01.00 då jag slutade jobba och var framme hos han vid 07.00 , han hämtade bilen och den såg jättefräsch I lacken osv men så börjar det !!!


Njurarna satt faststripade

Motorhuven hade en buckla

Fanns ingen styrservoolja kvar I behållaren , allt hade läckt ut

1 kontakt till spolarvätskesensorn var avklippt och bara låg där I motorutrymmet

Den hade rost I alla 4 hjulhus !!!!

Hade rost I 2 av dörrarna

Mittarmstödet gick sönder när jag försökte öppna det pga de hade limmat den

Skinnet på baksätet samt fram var missfärgat

Den saknade ett par pixlar I instrumentet

Växellådsspaken (knopen) var sprucken i flera bitar så man skärde sig nästan på de hårda plastbitarna när man skulle växla mellan P,R,N och D

Vad är det hör för skit?????

Du sa Inga fel , och han sager att den är I toppskick , att jag är för kräsen , vem bryr sig om rost och allt det där ? alla bilar har fel ,

jo visst men du hade kunnat berätta det innan jag fick spendera 100 mil körandes I 13 jävla timmar , och så ville han inte ge tillbaks min handpenning eller sänka priset på bilen samt började tjafsa upp sig , jag stod där med min kusin I 30 min och försökte förklara vad våran deal var men nej inte enligt han !!

jag orkade inte mer och stack därifrån , har polisanmält han samt kronofogden skall skicka skuldbrev till han och klagar han så blir det tingsrätt

Jag orkar fan inte med såna äckliga människor , 4000 kr upp I rök samt 13 timmars körning för inget , hoppas polisen löser nåt

Senast redigerat av Raul96 (3 februari 2016)

GustafHolmgren
3 februari 2016 · 95 Inlägg

Raul96 skrev:
Såg en bmw 740i 1997 på facebook som en snubbe sålde I gävle , laser blå färg med grått skinn ( inredning ) 24.000 mil . Han skulle ha 27.000 kr för den och jag skrev till honom och frågade lite grejer ang den '

Han skrev på blocket Sveriges snyggaste e38
100 % rostfri
Inga fel osv

Jävligt snygg på bilderna

Så jag ringde han för att gå och kolla på den I gävle och fråga lite mer om bilen , det fans bara 2 fel med bilen som han garanterade , blinkersglaset Vf har ramlat av samt plasthandtaget där vajern till motorhuven sitter är sönder

Men tyvärr kunde jag inte den tiden som han ville pga jag jobbade och det tar ca 6 timmar från gbg till honom så han ville inte ens hålla den till mig för några timmar , han sa att jag skulle få sätta en handpenning på 3000 kr så han vet att jag är seriös , jag swishade 3000 kr till han

Jag frågade flera ganger om bilen har mer fel eller skavanker och han garanterade att den inte hade , skulle jag hitta några fel så skulle han betala min bensin från gbg och tillbaks samt att jag skulle få tillbaka handpenningen

Jag åkte mot gävle igår på morgonen vid 01.00 då jag slutade jobba och var framme hos han vid 07.00 , han hämtade bilen och den såg jättefräsch I lacken osv men så börjar det !!!


Njurarna satt faststripade

Motorhuven hade en buckla

Fanns ingen styrservoolja kvar I behållaren , allt hade läckt ut

1 kontakt till spolarvätskesensorn var avklippt och bara låg där I motorutrymmet

Den hade rost I alla 4 hjulhus !!!!

Hade rost I 2 av dörrarna

Mittarmstödet gick sönder när jag försökte öppna det pga de hade limmat den

Skinnet på baksätet samt fram var missfärgat

Den saknade ett par pixlar I instrumentet

Vad är det hör för skit?????

Du sa Inga fel , och han sager att den är I toppskick , att jag är för kräsen , vem bryr sig om rost och allt det där ? alla bilar har fel ,

jo visst men du hade kunnat berätta det innan jag fick spendera 100 mil körandes I 13 jävla timmar , och så ville han inte ge tillbaks min handpenning eller sänka priset på bilen samt började tjafsa upp sig , jag stod där med min kusin I 30 min och försökte förklara vad våran deal var men nej inte enligt han !!

jag orkade inte mer och stack därifrån , har polisanmält han samt kronofogden skall skicka skuldbrev till han och klagar han så blir det tingsrätt

Jag orkar fan inte med såna äckliga människor , 4000 kr upp I rök samt 13 timmars körning för inget , hoppas polisen löser nåt

Sökte upp den på blocket, den såg fin ut på bild så det var tråkigt:/
Förjävligt med sånt där folk!....

BMW 318i "E30" (1988)
BMW 530i "E39" (2001)
Volvo 945 (1995)
Raul96
3 februari 2016 · 165 Inlägg

GustafHolmgren skrev:

Raul96 skrev:
Såg en bmw 740i 1997 på facebook som en snubbe sålde I gävle , laser blå färg med grått skinn ( inredning ) 24.000 mil . Han skulle ha 27.000 kr för den och jag skrev till honom och frågade lite grejer ang den '

Han skrev på blocket Sveriges snyggaste e38
100 % rostfri
Inga fel osv

Jävligt snygg på bilderna

Så jag ringde han för att gå och kolla på den I gävle och fråga lite mer om bilen , det fans bara 2 fel med bilen som han garanterade , blinkersglaset Vf har ramlat av samt plasthandtaget där vajern till motorhuven sitter är sönder

Men tyvärr kunde jag inte den tiden som han ville pga jag jobbade och det tar ca 6 timmar från gbg till honom så han ville inte ens hålla den till mig för några timmar , han sa att jag skulle få sätta en handpenning på 3000 kr så han vet att jag är seriös , jag swishade 3000 kr till han

Jag frågade flera ganger om bilen har mer fel eller skavanker och han garanterade att den inte hade , skulle jag hitta några fel så skulle han betala min bensin från gbg och tillbaks samt att jag skulle få tillbaka handpenningen

Jag åkte mot gävle igår på morgonen vid 01.00 då jag slutade jobba och var framme hos han vid 07.00 , han hämtade bilen och den såg jättefräsch I lacken osv men så börjar det !!!


Njurarna satt faststripade

Motorhuven hade en buckla

Fanns ingen styrservoolja kvar I behållaren , allt hade läckt ut

1 kontakt till spolarvätskesensorn var avklippt och bara låg där I motorutrymmet

Den hade rost I alla 4 hjulhus !!!!

Hade rost I 2 av dörrarna

Mittarmstödet gick sönder när jag försökte öppna det pga de hade limmat den

Skinnet på baksätet samt fram var missfärgat

Den saknade ett par pixlar I instrumentet

Vad är det hör för skit?????

Du sa Inga fel , och han sager att den är I toppskick , att jag är för kräsen , vem bryr sig om rost och allt det där ? alla bilar har fel ,

jo visst men du hade kunnat berätta det innan jag fick spendera 100 mil körandes I 13 jävla timmar , och så ville han inte ge tillbaks min handpenning eller sänka priset på bilen samt började tjafsa upp sig , jag stod där med min kusin I 30 min och försökte förklara vad våran deal var men nej inte enligt han !!

jag orkade inte mer och stack därifrån , har polisanmält han samt kronofogden skall skicka skuldbrev till han och klagar han så blir det tingsrätt

Jag orkar fan inte med såna äckliga människor , 4000 kr upp I rök samt 13 timmars körning för inget , hoppas polisen löser nåt

Sökte upp den på blocket, den såg fin ut på bild så det var tråkigt:/
Förjävligt med sånt där folk!....

Mm den såg jävligt bra ut på bild , det var det som fick mig att åka 60 mil samt att han garanterade det skicket som han beskrev till mig

Senast redigerat av Raul96 (3 februari 2016)

Raul96
6 februari 2016 · 165 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210285/210285-188dd3c4e176c4f185bf227c1f072bf3.jpg
Då är m50n i garaget smile
23.000 mil
Icke Vanos 😄😄
Komplett med e34 härva samt getrag låda
5000 kr smile

Senast redigerat av Raul96 (7 februari 2016)

Raul96
6 februari 2016 · 165 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210285/210285-3d331e5f38553eb59b7d618e38b6bbed.jpg

Den kommer tvättas , lackas
Byte av av alla packningar samt kanske lite andra kolvar beroende hur det ser ut med pengarna smile)

Raul96
7 februari 2016 · 165 Inlägg

Har även köpt ett motorstativ idag samt lite andra grejer för att börja öppna motorn för att börja spendera pengar😂😂

Raul96
8 februari 2016 · 165 Inlägg

Kommigen nu folk , ge lite förslag,tips osv
Så tråkigt när ingen skriver

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang