Köpråd: BMW 1 Serie

Jokabsson
24 december 2015 · 1 183 Inlägg

Spekulationer har gått fram och tillbaka sedan många månader tillbaka och nu har det dykt upp en E87 120d till förmånligt pris på blocket. Dum som man är så vill man ju förnya sig på bilfronten då och då. Vad tycker ni om modellen och motorn? Jag tänkte mig inte en diesel från början men den verkar vara rekommenderad av BMW folket! Bilen jag hittat har gått 22 000 mil med advantage paket och komplett ifylld bok smile

God Jul!

Senast redigerat av Cracksoup (24 december 2015)

Johnsen
24 december 2015 · 426 Inlägg

Trevlig bil och motor!

Hur är det med partikelfilter på bilen? bytt? En ganska dyr kostnad som borde ligga inom närtid om inte åtgärdat.
Annars som sagt inget negativt att säga om vare sig bil eller drivlina.

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
ekelund88
24 december 2015 · 2 656 Inlägg

Cracksoup skrev:
Spekulationer har gått fram och tillbaka sedan många månader tillbaka och nu har det dykt upp en E87 120d till förmånligt pris på blocket. Dum som man är så vill man ju förnya sig på bilfronten då och då. Vad tycker ni om modellen och motorn? Jag tänkte mig inte en diesel från början men den verkar vara rekommenderad av BMW folket! Bilen jag hittat har gått 22 000 mil med advantage paket och komplett ifylld bok smile

God Jul!

n47 motorn med A beteckning bör du se upp med , tidiga 08or och sena 07or den är inte bra , nå kamkedjejox med dessa som dock blev åtgärdat till "b" spec

Jokabsson
25 december 2015 · 1 183 Inlägg

Partikelfilter ska jag kolla med ägaren. Vore ju ytterst tråkigt att behöva åka på det efter inköp.

Detta är en 05a så just de problemen ska inte denna vara drabbad av. Inga andra problem att se upp med i och med att detta är en modell som kom året efter den allra första i serien?


EDIT: Hur är stereon i första modellerna E87? Vad finns det för olika paket och vad rekommenderas?

Senast redigerat av Cracksoup (25 december 2015)

Nordic_Drivers
3 januari 2016 · 349 Inlägg

Stereon är bra med högtalarna brukar är crap om man inte har Harman Kardon paketet.

De flesta byter ut högtalarna med ett kit som heter Gladen BMW 201.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Jokabsson
24 januari 2016 · 1 183 Inlägg

Ska åka och titta på denna idag http://www.blocket.se/jonkoping/BMW_118 … 21&w=3
Importerad från Tyskland 2009, partikelfilter ska "ses över" december 2017. Vad jag har förstått så behöver man inte alltid byta filtret utan kan "bränna ur" det genom pressa bilen en längre stund på låg växel när den är uppe i temp?

Verkar som en seriös försäljare i vilket fall men bilen ska kollas upp väldigt noggrant. 20 000 mil är väl inget större problem för dessa kvalitéts-bilar?

Janneutanb
24 januari 2016 · 7 272 Inlägg

Kolla upp historiken hos bmw så den inte är skruvad .
Partikelfiltret kan behöva bytas till slut men finns prisvärda alternativ utomlands om man nu inte väljer att ta bort den.

Jokabsson
25 januari 2016 · 1 183 Inlägg

Blev den 118d som jag tittade på! Fick ned priset lite och efter provkörningen var jag så gott som såld.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang