Blinkers blinkar för fort USA-import

Hemi-lover
31 december 2015 · 12 Inlägg

Hej
Har en usaimporterad bil med led belysning bak.
Org. satt det bromsljus och blinkers i en och samma röda LED slinga.
Nu är bromsljus och blinkers separerat så det enbart är bromsljus i den röda slingan.
Sedan har jag blinkers i backljuset (orange vanlig glödlampa)
Nu till problemet.
Innan med org. led blinkade blinkersen i rätt takt.
Nu med en glödlampa blinkar den aldelles för fort efter två blink.
Har provat extra motstånd som man har till led lampor utan någon förbättring
vad ska jag göra?

Bike
31 december 2015 ·

hade liknande problem
då hjälpte det att nolla datorn genom att lyfta av kablarna från batteriet en kort stund.
det eller koppla in dator som talar om den och återställa.

så var det i mitt fall.

N_W V8 de bästa som finns!
31 december 2015 · 1 092 Inlägg

Jag satte ett elektroniskt-relä i min förra Cadillac det bryr sig inte om resistansskillnaden mellan vanliga lampor och led utan fungerar likadant ändå.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Hemi-lover
31 december 2015 · 12 Inlägg

N_W skrev:
Jag satte ett elektroniskt-relä i min förra Cadillac det bryr sig inte om resistansskillnaden mellan vanliga lampor och led utan fungerar likadant ändå.

hur ser ett sådant ut? Var köper man de, byter man ut det befintliga blinkreläet? svårt att koppla in?

N_W V8 de bästa som finns!
31 december 2015 · 1 092 Inlägg

Hemi-lover skrev:

N_W skrev:
Jag satte ett elektroniskt-relä i min förra Cadillac det bryr sig inte om resistansskillnaden mellan vanliga lampor och led utan fungerar likadant ändå.

hur ser ett sådant ut? Var köper man de, byter man ut det befintliga blinkreläet? svårt att koppla in?

Det ser i princip likadant ut och ska passa på samma plats som det befintliga relät.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Hemi-lover
1 januari 2016 · 12 Inlägg

Okej, så ett elektroniskt relä är ett säkert kort då?
Är det ett sådant med ett fast läge som blinkar i rätt frekvens?
Är det ett sådant?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000017800/

tacksam för tips, behöver ett sådant ganska så snabbt smile

N_W V8 de bästa som finns!
1 januari 2016 · 1 092 Inlägg

Hemi-lover skrev:
Okej, så ett elektroniskt relä är ett säkert kort då?
Är det ett sådant med ett fast läge som blinkar i rätt frekvens?
Är det ett sådant?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … 000017800/

tacksam för tips, behöver ett sådant ganska så snabbt smile

Det kan ju vara det som är felet men normalt sätt brukar det blinka för snabbt när man använder led-blinkers inte när man använder en vanlig glödlampa.
Det där du länkade verkar vara ett vanligt relä.
Här kan det nog finnas nåt elektroniskt relä.
http://www.hba.nu/cat/blinkrel%C3%A4er/ … EL%C3%84ER

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Xebers76
1 januari 2016 · 2 278 Inlägg

Biltemas blinkrelä för ledlampor funkar, den är inte resistanskänslig, dock funkade det inte när jag kopplade in på min bil, visade sig att polerna var omflyttade så jag fick dra kablar från reläet till hållaren

Hemi-lover
1 januari 2016 · 12 Inlägg

Xebers76 skrev:
Biltemas blinkrelä för ledlampor funkar, den är inte resistanskänslig, dock funkade det inte när jag kopplade in på min bil, visade sig att polerna var omflyttade så jag fick dra kablar från reläet till hållaren

Låter bra, har du länk till reläet?
Funkar det för mig som ska ha vanliga glödlampor.
Är tvärt om för mig, funkar med led men blinkar för fort med vanliga glödlampor.

Xebers76
1 januari 2016 · 2 278 Inlägg

Har du en modern bil där allt är datorstyrt så vet jag inte hur du ska göra, men är det en äldre med "vanliga kablar knappar och relän" så funkar det

Kollade precis biltemas hemsida, verkar som att dem inte säljer det längre sad
Iaf deras LED blinkrelä var inte beroende av resistans utan hade ett med en fast blinkfrekvens

Googla runt lite på blinkrelän så hittar du säkert

Hemi-lover
3 januari 2016 · 12 Inlägg

Har en USA-importerad Cadillac där ägaren innan mig bytt till europa-bakljus med klart glas, dom har orange blinkers i led.
Nu skaffade jag original USA-bakljus (Röda) där jag ska ha blinkers i backljuset (vanlig orange glödlampa).
Dock så har jag stött på ett problem.
Med en vanlig glödlampa som blinkers så blinkar det för fort.
Byter jag till dom andra baklysena där blinkers är led, så blinkar det i rätt takt.
Har ju varit så som jag ska ha det med blinkers i backljuset för ett tag sedan (innan baklysena byttes)

Kan den hjälpa att koppla in det och sedan nolla datorn genom att koppla av batteriet?

Stod på baksidan av baklysena att blinkers i org. led är 4,5 watt.
Har provat med en 5watts led lampa utan några framgångar.
Är det någon tillbaka signal som ska gå till styrdonet?

Tacksam för tips och idéer

nothing_records
11 januari 2016 · 2 Inlägg

Jag har själv en usabil som är bakljuskonverterad. Jag köpte en splitter härifrån: http://cartown.se/index.php?route=produ … path=34_72

Kan vara den mest trevliga handlare jag någonsin pratat med. Han sa till och med om att den som ska montera splittern får problem, så är han välkommen att ringa. Så testa att ringa till cartown. smile

Såhär står det i deras faq: "Fråga: Efter installation av Blinker Splitter med vanliga blinkers, (Ej LED) så blinkar det för fort, Varför?.
Svar: Troligen så drar den nya lampan mycket mindre ström än orginalblinkersen, här behövs då ett motstånd för att kompensera detta, så inte bilen tror att lampan är trasig. Kolla med oss vad ni behöver, samt Kolla jordning av boxen."

Senast redigerat av nothing_records (11 januari 2016)

Hemi-lover
15 januari 2016 · 12 Inlägg

Hej. har handlat en del av honom. Mycket fin service.
Dock får jag inte min till att funka ändå. Provat motstånd, led-lampor, LFOD-boxar m.m.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang