Följ mina suprabyggen, ett bygge för gatan och ett för banan samt mitt första suprabygge som nu är sålt. Toyota Supra Mkiv 1997 gatbilen Toyota Supra Mkiv 1994 banbilen. Ni kan även följa bilarna på Instagram @Whitesuprasweden för mer och snabbare uppdateringar med bilder.
Mahlberg skrev: Det där med oljereturen var nog inte så jävla genomtänkt haha! Helvete va stor HX50 är! Ser ut som turbon som sitter i bussarna på jobbet
mkt möjligt att det gör det Bytt ett par HX55 på volvo L120F hjullastare
Mahlberg skrev: Det där med oljereturen var nog inte så jävla genomtänkt haha! Helvete va stor HX50 är! Ser ut som turbon som sitter i bussarna på jobbet
Ja han trodde nog att värmeskyddet skulle vara nog men det har ju brunnit upp också ja det sitter väl holset på många större maskiner
Rovers skrev:
Mahlberg skrev: Det där med oljereturen var nog inte så jävla genomtänkt haha! Helvete va stor HX50 är! Ser ut som turbon som sitter i bussarna på jobbet
mkt möjligt att det gör det Bytt ett par HX55 på volvo L120F hjullastare
skulle ha haft en hx55 i din
Nightmare89 skrev: Satan va nice med nya grejer^^
Hm det där med returen såg ju inte så genomtänkt ut tycker jag. Antar att du kommer dra om den?
riktigt kul är det och ännu bättre när dom sitter i motorn och jag får köra igen
jo det blir ny AN10 eller AN12 till oljeretur och dra om den så man inte behöver vara orolig
Nu är en fraktställning till motorn byggd så den står sjukt stadigt på pallen, samt att allting är lastat och klart förutom ett lock som ska på ikväll Jag har kilat ner träbitar mellan växellådan och motorn så att det sitter som gjutet och inte kommer att komma i kontakt med varandra under frakt. Jag har skruvat ihop alla pallkragar med varandra plus att jag drog fast dom i själva pallen så det ska inte öppnas av någon nyfiken eller falla isär i första taget
Har även målat Eurospec bromsoken orangea med Foliatec 2k färg och det blev riktigt bra, ångrar att man inte bara blandade halva färgen för typ 60-70% är kvar fast jag la 3 lager innan det hade börjat härda så det inte gick lägga på mer utan att förstöra färgen som redan var penslad Hade varit fint att kunna lägga på fler lager när allt hade härdat för att få ett riktigt tjockt lager som håller bra
Sen var ju bromsskivorna "lite" rostiga så jag drog av dom med en stor stålborste på rondellen och tur var de att rosten inte var grov så det hade inte ätit något i skivan än, så efter dom fått en omgång med rondellen så maskerade jag skivorna och lackade navet med Biltemas värmefärg som jag brukar göra för att dom ska hålla sig fräscha längre
Jag köpte mig riktigt avdragarverktyg för remskivor och vibrationsskivor så jag fick av min fluiddampr innan jag började lasta motorn också, jag visste inte vilken modell de var på den före då det endast stod fluiddampr på kvittot som jag fick av förra ägaren, men visste när och vars den var köpt iaf så var inte orolig att de satt något beg eller ingen alls på bilen Men nu vet jag iaf att det är en Horschel motorsport fluiddampr som sitter på bilen
Jag fick en hel pärm med kvitton till bilen, så jag vet vad som är bytt samt vars och när det är köpt riktigt skönt att ha när man köper en sån här bil så spara era kvitton oavsett belopp och del så visar det hur bra ni har tagit hand om bilen när ni ska sälja (Räkna bara inte ihop priset på delarna då ni lär få en mindre hjärtinfarkt och panikångest) haha
Bjuder på lite bilder för det är ju de som är bästa läsningen
Tja går inte så fort framåt i garaget nu men har fått bakbromsarna på ena sidan monterade nu, krävdes lite mod på bromssköld då jag har min original för JDM skivorna än, men nya till euro bromsarna ska införskaffas Nu är även motor,växellåda och diff skickad. Tyvärr såg 3st vag spolar ut såhär när jag plockade ner motorn för att skicka iväg
En liten uppdatering nu bara, jag har lyckas komma över ett par äkta Oem Trd sidokjolar, hämtade ut dom i går, tror på fan att bussgods har knäckt ena och spräckt den andra kjolen.... hur fan lyckas man göra så stor skada på kjolar i abs plast som dessutom var ordentligt packade ?!? Andra året i rad fraktbolag har förstört mina kjolar, förra året var det doluck fronten schenker knäckte
Jag har även fått tag på Oem rear spats i abs plast, dom borde komma vilken dag som helst nu
Händer inte jätte mycket på bilen just nu då jag inte fått hem bromsar än och motor plus drivlina är ute ur bilen, sen var tanken att lacka allting nu också men det går dåligt när jag inte fått svar om kjolarna bussgods knäckte för mig än.
Men slipade ner det sista av färgen som satt fast på kylaren igår och la på 4 varv primer plus 4 varv matt svart färg. Får se resultatet nästa sväng till garaget, släpper det här så får det lov att bli pulverlack så man får ett bra resultat