Turbon slutar att fungera när det var -30grader

Honta Svetsare
9 januari 2016 · 6 Inlägg

Skulle ut och åka med bilen idag. Bilen är en 2.0Tdi 2005. Bilen gick dåligt som bara den,fanns ingen turbo kraft alls. Fullgas på E4:an kom bilen upp i 90km/h,körde så i 10mil. Bilen har orginal 140hk. När jag sedan efter bilturen skulle åka och ställa bilen i varmgaraget för att kunna felsöka så gick den som vanligt igen. Vad kan ha hänt?????
Felet måste åtgärdas så att det inte händer igen.

Tacksam för svar.

Mvh
Honta

Skoda Oktavia "Farfars bil" (2003)
Chevrolet Corvette Stingray "Stingray" (1969)
fredda_king Fotograf
9 januari 2016 · 1 319 Inlägg

kondens in intercoolern som har fryst. hände mig förut på en bil. bara öppna längst ner på intercoolern sen låta den stå varmt en dag eller 2. eller om det är nån annan slang dom frusit.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Polaren
9 januari 2016 · 352 Inlägg

Säger som tidigare att det troligtvis är fruset i IC/slangar, kan kika på tryck slangarna när du gasar lite och se ifall det är någon som krymper ihop = stopp någonstans smile

Honda CRX "Project runway" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 januari 2016 · 13 744 Inlägg

varken bilar eller vi människor gillar kylan...  var samma på våran mb sprint på jobbet..  dock inte hunnit felsöka den ännu men ska ta det på måndag..  den gick pissdåligt hela dagen trotts omstarter och krångel.. men sen stog den några timmar och sen gick den perfekt igen..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Honta Svetsare
9 januari 2016 · 6 Inlägg

Då ska jag kolla ic:n i morgon.

Tack

Skoda Oktavia "Farfars bil" (2003)
Chevrolet Corvette Stingray "Stingray" (1969)
fredda_king Fotograf
9 januari 2016 · 1 319 Inlägg

gör det hoppas det löser sig. vet att på lastbilar finns det en plugg att ta ur intercoolern under vinter så kondens ska blåsa ur vid laddtryck

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang