JonasSv
18 februari 2016
· 14 Inlägg
Hej!
Har precis fått tag på en bättre beg downpipe till 9-5an och gav mig direkt på att byta den i tron om att det inte skulle vara så svårt. Har fått loss kontakterna till lambdasonderna, infästningen mot turbon och en extra upphängning, men nu har jag kört fast helt vid skarven mot resten av systemet. Det ser ut som att det sitter muttrar där, men det är så mycket rost att det är svårt att se. Har försökt skrapa bort det mesta, men det verkar nästan som de är svetsade också. Innan jag borrar bort dem eller kapar av dem tänkte jag fråga hur de är tänkta att sitta ihop så jag inte skapar merjobb för mig själv... Min plan är att såga av muttern alt bulten i skarven och sen slå ut den och trycka i en ny M8 bult, är jag på rätt väg då? Har tyvärr inte tillgång till varken vinkelslip eller svets...
Bifogar en bild på hur rosklumpen ser ut...
Senast redigerat av JonasSv (18 februari 2016)