RECENSION: Silent Hill, Open Season, Jackass 2!

BlandadBenzin
27 december 2006 · 202 Inlägg

Tja!

Joo det är så här att jag har sett en del filmer nu på sistone som jag gillat/ogillat. Tittat på lite recensioner och har inte alltid hållt med om det ja läst. Så här kommer mina egna recensioner:

Silent Hill:

Filmen börjar bra! Redig mysig och härlig känsla när tjejen kommer in i staden Silent Hill. Alarmen som går och allt blir svart. Filmen glider på bra, lite små fula moment ibland. Allt är värt fullpoäng tills slutet. Slutet är en av dem sämsta jag sett i en film. Man vet då inte vilka som är dem onda eller goda. Det är väl upp till en själv att avgöra. Fast jaa, inte et slut som ja hoppats på. Ska inte avslöja slutet men det används mycket taggtråd och ja som spelat Silent hill en del vet att taggtråd egentligen inte är spelets "tema".

Slutpoäng: 3/5

Open Season:

Härligt 3D film. Gillar mycket 3D filmer och denna hade en del roliga scener. Men den kändes inte orginell, inga nya ideer: två stycken som träffar varandra, är inte sams, filmen går och dem blir bästisar i slutet. Nja, som sagt den har sina roliga tider men annars är det inget speciellt med filmen. En annan sak som ja inte gillade i filmen var faktsikt huvudpersonerna: björnen och rådjuret med ett horn. De flesta filmer har roliga figurer men dessa två såg inte så roliga ut alls faktiskt. Å andra sidan fanns de många andra roliga figurer i skogen.

Slutpoäng: 2,5/5

Jackass 2:

Var redan ett stort fan när jag såg den första filmen. Som många andra spelade vi in våra egna filmer då vi gjorde många olika stunts och dumheter.
När ja hörde att en 2 skulle komma kunde ja knappt vänta på att den skulle komma på bio. Tillslut gjorde den det iaf, och som tur var gjorde den mig inte besviken. Många roliga scener och mycket skoj där ja skrattade i timmar. Men ändå kändes den inte som 1:an. Det var en annan stil på 2:an ändå att det var samma "stunt män". Sen fanns det ju snuskiga klipp som ja inte alls gillade, mestadels gjorda av Dave England. Johhny Knoxville var absolut bäst (ännu en gån) och sen fick ja se en annan del av Bam då han ett flertal gånger börjat gråta. Pontius alltid lika fula miner och rolig fan.
De gamla goda gänget är tillbaka i en ny rolig film.

Slutpoäng: 4/5

c0nne
28 december 2006 · 401 Inlägg

Annars finns ju alltid www.imdb.com

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
BlandadBenzin
28 december 2006 · 202 Inlägg

Nja ja kände för att lägga upp en här..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang