Passat 1.9 tdi 1997, Generator problem

Mofflan
18 mars 2016 · 418 Inlägg

Generatorn på min passat 1.9 tdi från 97 har rasat. Verkar va svårt att få tag i en original generator på skrotarna här omkring till tdi motorerna.
Någon som vet om de finns en generator från någon annan bil som kan passa min? Vore skönt att köpa helt ny!


Mvh

Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
18 mars 2016 · 4 917 Inlägg

Helt ny till en nästan 20 år gammal kärra!?
Plocka ner den och kolla vad som är fel istället..
Förmodligen bara kolen som ska bytas , jämfört med kanske bortåt 2000 för en ny..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
M123
18 mars 2016 · 962 Inlägg

Mofflan skrev:
Generatorn på min passat 1.9 tdi från 97 har rasat. Verkar va svårt att få tag i en original generator på skrotarna här omkring till tdi motorerna.
Någon som vet om de finns en generator från någon annan bil som kan passa min? Vore skönt att köpa helt ny!


Mvh

Svårt att råda då du inte klargör vad för generator du har, dvs ampere. Börja med att kolla på lappen som sitter bakpå vad du har. Gissar på en 90A, men gissa blir man aldrig klok på.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Mofflan
18 mars 2016 · 418 Inlägg

Vet tyvärr ej ampere just nu, så länge den passar så bryr jag mig inte, den ska rulla till elmia och tillbaka, borde inte spela nån större roll om det är 80 eller 120.

Mvh

Mercedes CLS 55 amg "Gubbsläde" (2005)
Mercedes C200 cdi "S204" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang