Stereo sitter fast

Psyket
14 maj 2016 · 20 Inlägg

Hejsan!

Har en Audi A3 från 2007 med RNS-E Stereon, jag köpte en DMC och verktyg att ta ur stereon med för att kunna koppla in så jag kan spela musik genom telefonen.
Meen jag får inte ut stereon! Två av dessa nycklar för att få ur stereon klickar inte i, medans de andra två gör det.

Så min fråga är då, kan jag få ur stereon på något annat vis, eller på något sätt komma åt baksidan av den för att byta lite kontakter?
Kan jag dra ur klasen med kablar och byta det jag behöver och sen sätta tillbaka den utan att behöva någon kod för att få igång stereon igen?

Tack på förhand för alla råd ni kan dela med er utav!

Bassiehof
14 maj 2016 · 1 777 Inlägg

https://www.youtube.com/watch?v=r0LXQqf-TBc Lägg märke till åt vilket håll han vänder och vrider nycklarna.

Psyket
14 maj 2016 · 20 Inlägg

Inte det där som är problemet, vet åt vilket håll de ska användas, dels då jag gjort samma procedur på förra bilen jag hade, bara det att där klickade alla nycklar i. I detta fall så är det två av nycklarna som inte vill klicka i

it_mutt Avstängd
14 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Har märkt att på en del (inget samband) av Audis huvudenheter är det ett rent helv.. att få två att "klicka i" medan de andra två går hur bra som. För min del har det bara varit att lirka och "hålla på", så brukar det lösa sig.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Psyket
20 maj 2016 · 20 Inlägg

Problemet löst!
Fick i två av nycklarna som sagt, sen på något sätt fick jag ena låset att ge upp på något sätt, och sen det sista låset som ej gav med sig så knuffade jag på lite våldsamt, bakifrån!
Försökte detta tidigare men testade igen, och glädjen som uppstod när jag fick ut den nu! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang