Cts vs Ctr

Albertoo
30 december 2006 · 538 Inlägg

T-Sport skrev:
dröm siffror mannen. o det vet du om.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=31260
http://www.dinside.no/php/art.php?id=31190

här har u tester, på norska men siffror kan vi ju alla läsa!

du kan omöjligt jämföra de bilarna. självklart beror det på om du vill ha en "gubb" bil så tar du corollan eller om du vill ha mer racing så tar du hondan!

Ähummmm igen!! inte mina siffror lille grabben men å andra sidan så kan man ju alltid vara enkelspårig och naiv som vissa... Om du ser vad jag skrev första gången så var det detta som var det väsentliga för just denna topic...
Men å andra sidan så tycker jag att du är vädigt stor i munnen eftersom du inte ens verkar äga/lagt upp en bil .... Har du ens körkort????? smile Jag SKITER i vilken som är snabbast det jag ville ha fram var att cts´n är mer av en sleeper till skillnad från ctr´n och vilka för och nackdelar båda bilarna har men vissa ska ju hålla stenhårt i hinken och spaden å ropa HOOOONDAAAAA... [så snälla Albertoo drop the lollipop]

Men vi kan redan dra slutsaterna pga trångsynta naiva "Hobbyexperter" som säger att Ctr´n är en mkt grym räser för den går 1 sek snabbare än cts´n MEN ändå har den inte lika mkt komfort eller samma höga standard på utrustningen som Cts´n.....

nej jag har inget körtkor, o jag har aldrig haft nån bil uppe här. om du tror att jag bara är en hobbyexeprt så får du tro det, jag har körtkort. o bilar. bygger lite bilar. just nu en saab 9-5, bilder kommer när jag fått hem grejerna.haft en c70 som byggde och sålde.det är en hobby däremot.

du kan ju säga vad du vill, men som sagt. type r och corolla är två helt OLIKA bilar, jag försår inte ens varför du ville jämföra de 2. corollan är en "gubb" bil, medan type r är med racing/ungdoms bil.
vi kan prata om detta hur länge som helst men type r är en bättre bil igenom. Type r är både snabbare och bättre på allt om du jämför med en corolla.läs all tester läs allt du hittar på nätet om type r så ser du att det är den bästa "gti" bilen  du kan hitta! läs lite och återkom!

T-Sport
30 december 2006 · 19 Inlägg

haha jaja smaken är som baken iaf..... Det är ju vad du tycker men å andra sidan verkar ju inte du vara den "rätta " till att sätta gubbstämpel på ngn bil när det enda du ägt är 2 bilar som tsporten klarar av org iaf....

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
Albertoo
30 december 2006 · 538 Inlägg

T-Sport skrev:
haha jaja smaken är som baken iaf..... Det är ju vad du tycker men å andra sidan verkar ju inte du vara den "rätta " till att sätta gubbstämpel på ngn bil när det enda du ägt är 2 bilar som tsporten klarar av org iaf....

klara t sporten av c70 t5, o sen mina 2 som jag har nu, 9-5 med 230 hk  380nm och MB 320 cdi med 198 hk och 460nm? vi kan ju alltid testa om du är intresserad!
men om jag frågar dig så här då. vad vill du jämföra de olika bilarna med? det enda t sporten vinner på är komfort och utrustning! resten är ju hondan helt överlägsen. som sagt läs lite på nätet om vilken som är den bästa "gti" bilen så blir svaret garanterad type r. för jag förmodar väl att det är en "gti" bil som du velat ha nä du köpte toyotas "sport" modell?

Albertoo
30 december 2006 · 538 Inlägg

http://www.dinside.no/php/art_stem.php?itypeid=1433

här har du en omröstning på vilken bil man helst vill ha, 25% till corollan, mer än jag trodde den skulle få! big_smile

martenj76
30 december 2006 · 19 Inlägg

Men sluta generalisera och kalla alla Corollor för gubb-bilar. Du är ju bara trångsynt människa!
Om vi ska va såna, dina Saabar är väl gubb-bilar om något i så fall.

Senast redigerat av martenj76 (30 december 2006)

Albertoo
30 december 2006 · 538 Inlägg

martenj76 skrev:
Men sluta generalisera och kalla alla Corollor för gubb-bilar. Du är ju bara trångsynt människa!
Om vi ska va såna, dina Saabar är väl gubb-bilar om något i så fall.

gubb bilar när jag köper de ja!big_smile hur går det med sökandet av tester mellan de två bilarna? jag hittar massor, där står det gång på gång att corollan inte kan mäta sig med type r! hör av dig om du hittat nåt test! 
förresten vad ville du jämföra de två bilarna mellan då?

rocker
31 december 2006 · 67 Inlägg

hehe.. Det här va ju riktigt intressant..

hondan ser ut som hej kom och hjälp mig.. för f*n, har ni sett växelspaken på den där bilen.. allt är ju helt felpropotionerligt..
t-sporten är snygg..
så där.. klart..

vet inte riktigt vad albertoo har fått för sig. men JA, corollan plockar både c70 t5, 9-5 aero.
har själv testat!!
diesel-mercan är det nog inte så många som rejsat med... (undra varför..) men det hade varit skoj att se..

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

rocker skrev:
hehe.. Det här va ju riktigt intressant..

hondan ser ut som hej kom och hjälp mig.. för f*n, har ni sett växelspaken på den där bilen.. allt är ju helt felpropotionerligt..
t-sporten är snygg..
så där.. klart..

vet inte riktigt vad albertoo har fått för sig. men JA, corollan plockar både c70 t5, 9-5 aero.
har själv testat!!
diesel-mercan är det nog inte så många som rejsat med... (undra varför..) men det hade varit skoj att se..

som sagt, jag slår vad om att jag tar corollan både med MB och min 9-5! corollan gör 0-100 på 8.4 sek. toppfart 230 km/h. jag vet att båda mina går snabbare både 0-100 samt i toppfart. men om du tycker att hondan är helt felpropotionerligt så läs lite tester mm om den bilen och kom tbx med ett inlägg!finns inte en chans att corollan plockar T5 eller aero när de gör 0-100 på 7.0 sek. 250 i toppfart . vi kan gärna ta ett race så får vi ju kolla hur det går!baar o säga till så jag på!big_smile

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

martenj76 skrev:
Men sluta generalisera och kalla alla Corollor för gubb-bilar. Du är ju bara trångsynt människa!
Om vi ska va såna, dina Saabar är väl gubb-bilar om något i så fall.

hur går det med letandet? har du hittat nåt test där corollan vinner över type r i nåt förrutom komfort och utrs.? båda två saker som man inte letar efter i en "gti" bil!?

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

tyckte detta vart riktigt kul av ett test från aftonbladet
"Det finns två typer av små GTI-bilar.
  Dels de som utger sig för att vara busbilar. Dels de som är alltigenom äkta.
  Som Honda Civic Type R.
   Det är lika bra att vara ärlig från början: Honda Civic Type R är inte en bil för er som bara söker en spänstigare, lite snabbare småbil.
  Ni kan köpa VW, Seat, Skoda, Toyota, Renault, Peugeot eller någonting annat som har tillnamnet ”sport” eller ”GTI”.
  Honda Civic Type R – det är något (helt) annat. "

ha det så kul!

martenj76
31 december 2006 · 19 Inlägg

Albertoo skrev:
hur går det med letandet? har du hittat nåt test där corollan vinner över type r i nåt förrutom komfort och utrs.? båda två saker som man inte letar efter i en "gti" bil!?

Tror du blandar ihop personerna

rocker
31 december 2006 · 67 Inlägg

haha.. visste att någon skulle bli irriterad..

T-Sport
31 december 2006 · 19 Inlägg

T-Sport skrev:
Har funderat ett tag på varför dom flesta är mer ute efter Civic type r än en
toyota corolla t-sport...  Självklart skiljer det sig en del mellan dessa bilar med tanke på att Ctr´n är lite mera race men om man ser till cts´n så har ju den mer komfort... vad jag har förstått så har inte så många hört talas ens om en Corolla med snarliknande effekt som en civic type r... Eller???

Läs här ovan å se vad jag menade med topicen från början!!!!!

Det jag ville veta när jag började med topicen var faktiskt om det fanns några här som visste ens om att det fanns en corolla med liknande egenskaper som en Type R... Och då menar jag inte 0-100 tider eller vilken som är snyggast eller vilken som tar vilken självklart så tror jag att en Ct´r i standardutförande tar en Ct´s men mycket spelar in där så som förare, väder, däck mm! Men det jag inte visste från början var att det skulle bli sån stor grej av det hela t e x som att så många honda OCH toyota entusiaster skulle tolka det som om jag var ute efter en kraftmätning eftersom jag skrev "Cts vs Ctr "... Så eftersom det blev en sk "sandlådenivå" på det hela så tröttnar man.. Det har självklart visat sig att många kan vara mer open minded när det gäller bilar än vissa! FÖR NU LÄGGER JAG LOCKET PÅ och skulle det vara så att någon har någon invändning mot detta så kan ni ju alltid fortsätta spilla eran tid på ett diskussionsämne som troligtvis ALDRIG kommer att avslutas.... No hard feelings HPC mfl....

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
31 december 2006 · 1 123 Inlägg

men vafan köpt båda då... för skönglid=corolla för motorljud civic type r...vafan har vi lärt oss de än? de ju samma grej att jämför en supra och en skyline liksom.. de är upp till var och en alla har olika smak...vad jag skulle har gjort? skulle ha type r motor i corolla kaross så slipper vi joystic som i honda.. så corolla med type r motor= räser och skönglid:Pihhiihih

Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

"Det jag ville veta när jag började med topicen var faktiskt om det fanns några här som visste ens om att det fanns en corolla med liknande egenskaper som en Type R... "

det är detta jag sagt hela tiden, de har inte ens i närheten av liknande egenskaper.corollan är en bil du glider i typ. medan hondan är racing. det enda corollan vinner på är  komfort o utrs. hondan är ju gti bilarnas gti bil om ni fattar vad jag menar.du kan aldrig jämföra de två bilarna på nåt sätt. det är 2 helt olika bilar!
du ville ha en sleeper sa du förrut, en sleeper är en bil som inte ser snabb ut men är det. corollan är inte snabb= inte en sleeper!

T-Sport
31 december 2006 · 19 Inlägg

Albertoo skrev:
"Det jag ville veta när jag började med topicen var faktiskt om det fanns några här som visste ens om att det fanns en corolla med liknande egenskaper som en Type R... "

det är detta jag sagt hela tiden, de har inte ens i närheten av liknande egenskaper.corollan är en bil du glider i typ. medan hondan är racing. det enda corollan vinner på är  komfort o utrs. hondan är ju gti bilarnas gti bil om ni fattar vad jag menar.du kan aldrig jämföra de två bilarna på nåt sätt. det är 2 helt olika bilar!
du ville ha en sleeper sa du förrut, en sleeper är en bil som inte ser snabb ut men är det. corollan är inte snabb= inte en sleeper!

Det jag menade är att båda bilarna är utan turbo men kör på ventilstyrningstider... VVTI-L samt V-tec.....


Grabben du är inte ens värd en kommentar för du verkar ju helt ute å cyklar! haha

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
martenj76
31 december 2006 · 19 Inlägg

Du har ju fattat fel vad gäller sleeper Albertoo. En sleeper är en bil som ser ut som standardmodellen i modellprogrammet förrutom små detaljer som endast en insatt i vilken modell det är faktiskt är ser. Och där är Corolla Tsport definitift en sleeper!

Men vad som är snabbt eller inte är ju en defenitionssak.
Prestandamässigt så verkar det som du jämför med t.ex en Bugatti Veyron och då är verkligen inte CTS:en snabb, inte ens en CTR eller dina Saabar eller Mercor är det. Men jämför man med t.ex en CTR så är den "snarlik" observera SNARLIK.... läs en gång till S N A R L I K..... däremot inte sagt att CTS är överlägsen eller ens klår CTR:en eftersom CTR både väger mindre och har 200 cc större motor och ca 20 Nm mer i vrid.
Mycket hänger dock på helheten, man ska ju faktiskt göra annat än och ligga och trycka på en bana med bilen, i alla fall jag. Och där anser jag att CTS:en ger bäst värde för pengarna.
Som trådskaparen skrev så är han inte ute efter några prestandasiffror egentligen utan vad han vill lyfta upp frågan varför det rullar fler CTR än CTS där ute.

Albertoo
31 december 2006 · 538 Inlägg

martenj76 skrev:
Du har ju fattat fel vad gäller sleeper Albertoo. En sleeper är en bil som ser ut som standardmodellen i modellprogrammet förrutom små detaljer som endast en insatt i vilken modell det är faktiskt är ser. Och där är Corolla Tsport definitift en sleeper!

Men vad som är snabbt eller inte är ju en defenitionssak.
Prestandamässigt så verkar det som du jämför med t.ex en Bugatti Veyron och då är verkligen inte CTS:en snabb, inte ens en CTR eller dina Saabar eller Mercor är det. Men jämför man med t.ex en CTR så är den "snarlik" observera SNARLIK.... läs en gång till S N A R L I K..... däremot inte sagt att CTS är överlägsen eller ens klår CTR:en eftersom CTR både väger mindre och har 200 cc större motor och ca 20 Nm mer i vrid.
Mycket hänger dock på helheten, man ska ju faktiskt göra annat än och ligga och trycka på en bana med bilen, i alla fall jag. Och där anser jag att CTS:en ger bäst värde för pengarna.
Som trådskaparen skrev så är han inte ute efter några prestandasiffror egentligen utan vad han vill lyfta upp frågan varför det rullar fler CTR än CTS där ute.

det rullar fler type r än corolla eftersom folk som köper dessa "gti"  bilar vil ha en "gti" bil, vilket corollan absolut inte är det! så om du var ute efter en gti bil när du köpte din corolla så är du helt fel ute. corollan har varken utseendet, chassit eller motorn för en gti bil. du kan absolut inte jämföra t sport med en type r, som att jämföra dag o natt, två helt olika bilar! tester visar gång på gång att type r är den bästa "gti" bilen. corollan pratar man inte ens om, varför? jo för att de inte går att jämföra!
som aftonbladet säger "gubbåk"
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story … 64,00.html

T-Sport
31 december 2006 · 19 Inlägg

Albertoo läs hela recensionen...... Du har inte alla tomtar på loftet va???

CTS - 05 Fuck u and have a nice day!!!
martenj76
31 december 2006 · 19 Inlägg

Jag köpte en bil som jag ansåg var kul och samtidigt praktisk. Sen om det inte är en äkta gti-bil som du säger skiter jag fullständigt i!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang